Hoe vaak zien jullie (schoon)ouders jullie kindje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Pasja83, Apr 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Mijn ouders zien mijn zoon zeker 1 x per week. Mijn moeder past sowieso 1 x per week op en in het weekend komen ze meestal een kop koffie doen.

Mijn schoonouders daarentegen komen heel weinig. Ze zien mijn zoon soms maar eens per 3 a 4 weken terwijl ze wel wekelijks naar hun kleindochters gaan.

Ik kan daar zo kwaad om worden. Het is dat ik zelf dan maar af en toe langs ga maar als ik op hun wacht zijn we zo een maand verder.

Hebben jullie dat ook. We hebben volgens mij geen slechte band met ze en zeker ook geen ruzie.

Zullen ze een kleinzoon niet leuk vinden??

2. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    waar wonen je schoonouders? Hoe dichtbij wonen de andere kleinkinderen?

Mijn ouders zie ik 1x per 4-6 weken, zij wonen in Lelystad en wij in Purmerend. Wij werken beide en mijn ouders werken ook nog.
    Mijn schoonouders zijn van maart tot november in het buitenland, dus ja die zien Kirsten pas weer in Juli met de vakantie.

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Als je ver van elkaar vandaag woont is het logisch dat je elkaar wat minder ziet. Vooral als ze in het buitenland wonen.

Maar we wonnen allemaal in dezelfde stad op maximaal 10 minuten rijden. Mijn schoonouders doen zelfs elke week boodschappen bij de supermarkt bij ons op de hoek. Dat is maximaal 20 meter van mijn huis vandaan.

Ik maak me er alleen drukker om dan mijn man, en het zijn zijn ouders. Vind het gewoon niet leuk dat mijn kind minder aandacht krijgt.

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Mijn ouders zien mijn dochter meerdere keren per week. Mijn vader past één vaste ochtend in de week op en mijn moeder komt zeker twee keer in de week langs. Daarnaast ga ik ook één à twee keer in de week bij mijn ouders langs. Goh, dochter ziet bijna elke dag wel opa of oma of allebei eigenlijk.
    Mijn schoonouders.. Schoonvader heeft dochter nooit gezien. We hebben geen contact met hem - we hebben wel een geboortekaartje gestuurd en hij is welkom, maar hij wil niet. Schoonmoeder heeft onze dochter een keer gezien. Daarna is het contact geminimaliseerd tot eens in de zoveel maanden een e-mail. Ligt aan haar, ook zij is welkom om haar kleindochter te zien.
    Ik vind het persoonlijk te belachelijk voor woorden dat die mensen hun kleinkind niet willen zien. Ze is hun eerste kleinkind en ze is een schatje! Kan er ook wel een verdrietig van worden, waarom willen ze haar niet zien? Dat ze met ons van mening verschillen hoeft toch een band met hun kleindochter in de weg te staan?

5. caroline16

caroline16 Niet meer actief

mijn moeder en stiefvader zien Soraya 1x in de 2 weken
    en mijn schoon idem dito ;)

6. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Mijn moeder ziet mijn zoon 2-3 x per week. Mijn vader eens in de 3 weken (die woont 100 km verderop) en mijn schoonouders zien hem ook wel 2-3 per week.
    We eten vaak bij elkaar en wippen gewoon effe binnen voor een bakkie!
    Gezellig hoor!

7. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Mijn moeder ziet Jason een paar keer per week. En mijn schoonmoeder komt als het mee zit eens in de ander halve maand.... En die woont op loop afstand!!
    En als ze er is is het hooguit voor een uurtje

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Mijn ouders passen in elk geval 1 dag per week op en vaak zien ze de kinderen tussendoor ook nog wel eens, of ze komen een extra nachtje logeren of zo.

Mijn schoonouders wonen aan de andere kant van het land, die zien we ongeveer eens per maand. Ik denk dat zij best wel vaker zouden willen en wij ook wel, maar het komt er gewoon niet van. Je bent toch een hele dag op stap of je hebt ze een hele dag hier, en er zijn altijd zoveel verplichtingen, dat een hele dag er niet vaak bij overschiet.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier zien de opa's en oma's onze kinderen meestal elke week wel. Maar het komt ook weleens voor dat ze elkaar 3 weken niet zien ;)! Heel verschillend hier dus, vind ook dat het (van beide kanten) geen verplichting moet zijn. Ene keer is het een hele middag of hele ochtend, andere keer net maar een uurtje ofzo.

Ouders van beide kanten wonen overigens wel in de buurt (geen 2 uur rijden dus bijv ;)). Verder gaan de oudste twee nogal eens een keertje logeren bij de opa's en oma's, of worden we gebeld of ze mee mogen naar de dierentuin, boerderij, zwembad, speeltuin etc, wat wij prima vinden ;). Denk dat wij daar zeker ook wat gemakkelijker in zijn omdat beide opa's en oma's door ziekte van mij een tijdje vrijwel volledig voor hen gezorgd hebben en ze toch een soort van extra bijzonder speciale band hebben opgebouwd daardoor.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Mijn schoonouders zien Kyra meestal één keer in de week, maar dan wel voor ruim twee dagen achter elkaar omdat ik in verband met collegetijden samen met Kyra blijf slapen en ook gewoon omdat ze zulke leuke mensen zijn (echt mijn tweede papa en mama). Mijn ouders zien Kyra één keer in de twee weken een halve dag.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Mijn schoonouders zien Levi sowieso 1x per week ( op hun oppasdag ) en vaak nog 1x extra voor een bakkie koffie ofzo.

Mijn ouders zien Levi nooit, want daar heb ik geen contact meer mee.

TS. kan me voorstellen dat je het niet leuk vind als je schoonouders wel met regelmaat naar hun klein dochter gaan maar niet naar jou zoontje.
    Wat vind je man/vriend ervan ? Misschien dat hij een reden weet.

12. Mijn ouders gemiddeld 3x per week.
    Mijn schoonouders 1x in de 3 maanden ongeveer, ze wonen 250 km van ons.

13. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Mijn schoonouders zo ongeveer om de dag en mijn vader ook zo ongeveer, ze wonen allemaal redelijk dichtbij dus dat scheelt!

Zou willen dat mijn moeder haar ook kon zien maar ze is helaas afgelopen december overleden maar misschien ziet ze haar wel elke dag;)

14. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Mijn moeder ziet mijn mannetje elke dag;) (wij werken samen)
    Mijn vader 1x in de week, en mijn schoonouders ongeveer 3 x in de week. Ze wonen alle vier nog geen 2 kilometer van ons vandaan!

15. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Mijn schoonouders ziet ze nooit, die zijn een half jaar geleden geemigreerd naar Australie.
    Daarvoor zagen ze haar ook al niet zo heel vaak aangezien ze 300km bij ons vandaan wonen.
    Denk dat ze haar in totaal 4 of 5x hebben gezien.

Mijn moeder ziet haar een paar keer per week, maar die woont ook maar 10 minuten bij ons vandaan.

16. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn schoonouders 1x per jaar als we er naar toe vliegen. Zij wonen 7000 km verderop. Mijn ouders 1 x in de 2 a 3 maanden. Zij wonen 500 km verderop.

17. Marleen83

Marleen83 Actief lid

Dec 17, 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Mijn ouders 2-3 keer per week. Mijn schoonouders 2 keer per week via MSN, ze wonen op Curaçao. Ieder jaar proberen wij wel naar ze toe te gaan. Helaas dit jaar niet mogelijk, zijn net verhuisd. Daarom komen ze over ruim 4 weken deze kant op. Dan blijft mijn schoonvader 3 weken en mijn schoonmoeder 7,5 weken.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Schoonmoeder: elke dag (die werkt niet)
    Schoonvader: sowieso altijd op zaterdag en vaak komt 'ie vanuit z'n werk ook nog wel 2x in de week even snel langs om bij Milan te kijken.
    Moeder: 3 keer in de week (die is 's middags vrij)
    Vader: meestal 1 x in de week (weekend), maar soms als 'ie eerder klaar is met werken komt 'ie doordeweeks nog langs.

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Mijn moeder ziet Hanne en Noah zeker één keer per week, meestal vaker.
    Mijn vader en stiefmoeder zien ze ongeveer eens per twee, drie maanden, wonen in Brabant en wij in Gelderland.

Mijn schoonouders hebben Hanne zelfs nog nooit gezien, maar dat krijg je als er geen contact is.

20. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

mijn moeder ziet haar bijna elke dag wel ( wonen 2 min lopen van elkaar vandaan) mijn vader zeker ook 3/4 keer per week...maar die komt niet zo ff binnen hobbelen hier zoals mijn moeder doet vandaar dat hij haar iets minder ziet (nou ja minder haha)

Mijn schoonouders daarin tegen: zien haar soms 3 maanden niet...dan kunnen we het excuus aanvoeren dat ze in friesland wonen maar dat is onzin want hun kleinzoon die 3 maanden jonger is dan onze dochter zien ze elke week...daar gaan ze elke week vanuit friesland naar breda wel even naar toe...maar wij wonen blijkbaar net iets te ver weg (rotterdam omgeving)...in het begin kon ik er ook vreselijk kwaad om worden maar nu heb ik het naast me neergelegd....hun missen een hoop van haar en dat is hun keus..gelukkig heeft ze hier vlakbij een opa en oma die helemaal gek met haar zijn dus aan aandacht mist ze niks ;)

Share This Page