Onder narcose bij de kindertandarts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Samba25, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Helaas moeten er bij mijn dochter 2 kiezen getrokken worden a.s vrijdag, en ze gaan nog verder kijken hoe en wat. Hoe die kiezen zo slecht kunnen zijn is mij een raadsel, poetsen doen we trouw maar daar gaat het ook niet over.
    Wie heeft er ervaring mee bij zijn of haar eigen kind?
    Ze gaat onder algehele narcose, we krijgen natuurlijk wel het e.e.a nog te horen maar ik vroeg me af hoe jullie je kind hebben voorbereid, en hoe ging het daarna, napijn e.d? ik zie er best tegenop.
    Weet ook niet goed hoe ik haar moet voorbereiden:(

2. Samama

Samama Niet meer actief

Bij mijn dochter is recentelijk 1 kies getrokken, zat een gat in tot haar zenuw. Bij mij was het ook een raadsel hoe die erin is gekomen, ze snoept weinig en we poetsen iedere dag. Maargoed, dat terzijde.
    Wij zijn naar een speciale kindertandarts verwezen. Deze heeft de kies getrokken onder plaatselijke verdoving. Het was even gillen, maar daarna snel over en eigenlijk heeft ze er totaal geen last meer van gehad toen het bloeden eenmaal gestelpt was. Moet er wel bij zeggen dat wij een hele harde tante hebben van zichzelf.

Wij hebben haar voorbereid door te zeggen dat de kies ziek was, en dat hij eruit moest. En dat als hij eruit was dat ze dan geen kiespijn meer zou hebben (wat ze dus echt verschrikkelijk had). Verder niet voorbereid op de pijn of wat dan ook.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Volgens mij is het geen kwestie van wel of niet goed poetsen.

Mijn gebit is erg goed. Poets goed en ik heb nooit iets...

Tot...ineens heel veel pijn en was er een gat van binnenuit in een kies gekomen.

Daar kun je niks aan doen. Dat is gewoon pech hebben.

Heeft niks met je vraag te maken maar ik wilde het gewoon even zeggen ( dat je je niet schuldig hoeft te voelen)

Sterkte voor je meisje.

Ik heb als kind van 13 6 kiezen moeten trekken voor mijn beugel en ik heb bijna geen napijn gehad.
    Kinderen zijn vaak erg flexibel.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    #4 annetske, 11 feb 2013
    Laatst bewerkt: 11 feb 2013
    Bij mijn zoon zijn de voortanden getrokken na een val op een rand van de kast. Afgelopen september is dit gebeurt onder narcose. Alles is prima verlopen! Tijdens de narcose was hij heel rustig, ik was voorbereid omdat kinderen gaan slaan en schoppen voordat ze wegvallen, maar mijn zoon was heel rustig. Ik was er bij bij de narcose, en was niet eng om te zien, hij ging gewoon lekker slapen en was al heel snel diep weg. Na de operatie ben ik meteen gehaald, en hij lag al heerlijk te kwekken met de zuster die naast zijn bed zat haha. Zo lief dat ze op de uitslaapkamer dan naast je kindje gaan zitten totdat mama komt. Hij mocht alles meenemen naar de operatiekamer (knuffels en brandweerauto moesten mee) en iedereen moest dit even bekijken en geweldig hoe ze hier op inspelen bij een kind. Heb wel gevraagd om een kapje en zodra hij weg was een infuus te prikken, omdat mijn zoon bang is voor prikken. Is ook gebeurt dus... Na de operatie was mijn zoon heel misselijk en naar mijn mening lieten ze dit te lang zijn gang gaan. Werd 13 uur geholpen en 14 uur weer terupg op zaal maar 20 uur pas aan het infuus met medicatie tegen spugen gelegd... Maar goed dit hielp goed en 22 uur waren we dan eindelijk thuis! Ik had zetpillen mee gekregen voor de nacht en de dagen er na en heb er niet 1 gebruikt! De volgende dag ging hij meteen goed eten, even wennen zonder tanden maar ging prima. nergens last van verder en lekker speels. De dag er na ging hij alweer naar school, dit wou hij zelf... paar dagen later lieten de hechtingen los, dit vond hij irritant maar gaf geen pijn. Al met al 100% meegevallen op het vele overgeven na. Ze krijgen na de operatie ijsjes, en ze hebben dikkere lippen en als ze moeten overgeven geven ze oud bloed over wat erg vies lijkt en stinkt ;) Maar echt het herstel ging zo snel hier! echt wonderbaarlijk haha. en de melktanden hebben grote wortels (wat ik niet wist) dus ze hebben net als ons een wond in de mond. Mijn zoon staat goed onder controle van de mondhygiëniste(4x per jaar) krijg goed poetsadvies, wat echt heel goed is! je leert er echt van :) en gaat 2x per jaar naar de tandarts, en nee heeft totaal geen angst, en laat alles gewoon toe bij de tandarts :) Sterkte hoor! het is zo spannend, weet er alles van ;) oh ja weet niet hoe oud je dochter is, maar mijn zoon zit nu tegen het wisselen aan van de tanden, en dit is wel pijnlijk. Het kanaal is dicht nl, en het is net als tanden krijgen als baby... ik heb weer bijtringen in de vriezer nu en ijsjes.

PS laat je weten hoe het is gegaan? :) sterkte nogmaals.

Deel Deze Pagina