Hallo! Ik ben op zoek naar een leuke winterjas voor mijn dochtertje van 5 maand. Maar ik vraag me af of een winterjas wel handig is? Zit het wel lekker in de maxicosi? en welke maat moet ik aanschaffen? Ze heeft nu maat 62. Bijna 68. maat 74 lijkt me zo groot.. Iemand ervaring?
Mijn dochter is van mei en had destijds een winterjasje maat 68. Je moet ook goed kijken hoe het valt, sommige merken vallen erg klein, dan kan je misschien best een 74 hebben. Valt het wat ruimer dan is een 68 misschien goed.
Hier zit ze nu in maat 68 en 74 maar ik heb toch een winterjas 80 gekocht. Hij is van name it en ik kon hem gratis retourneren als de maat niet goed was. Maar hij valt eigenlijk wel redelijk goed! Hier ook nog in de maxi cosi (nog te klein voor autostoel) en het is idd wel veel jas in dat bakje maar he.. Beter dan een kind dat koud geeft toch 😉
Mijn zoontje was 6 maanden in de winter en hij had een borgvest gevoerd van Z8 aan. Een jas was niks voor hem zat erg oncomfortabel en in de wagen of Maxicosi had ik ook een lekkere voetenzak.
Mijn meisje is van december 2014 dus nu 9 mnd oud. Zij zit met winterjas in maat 92. 86 is al hoogwater bij haar. Ik zou als ik jou was maat 74 nemen. Ze moeten er ook een truitje onder kunnen. In de maxicosi in de auto word hier geen jas gedragen. Maar ze zit dan ook al in een achterwaartse autostoel en niet meer in de maxicosi. Jassen blijven in de autostoel uit. Dat ivm de gordeltjes die goed moeten zitten. Met een winterjas lukt dat niet.
Ik zou zeker een winterjas kopen. Ze blijft niet altijd 5 maanden en gaat toch al vrij snel ook in een wandelwagen zitten neem ik aan. Als ik moest kiezen tussen 68 en 74 zou ik voor 74 gaan. Liever iets te groot daniets te klein en veel baby's dragen 68 niet zo lang (mijne maar 1,5 mnd). Overigens heb je ook (vooral Franse) merken die werken met maat 60/70/80 etc. Misschien is dit handiger als je 74 echt te groot vindt nu? Oilily heeft dit bijvoorbeeld.
Het ligt er net een beetje aan hoe de jas valt, mij zoontje bijna 6 maanden heeft nu maat 62 aan soms 68 maar moet zeggen valt nog ruim, ik heb een winterjasje in maat 68 gewoon genomen, daar sla ik de mouwen van om, hier zou 74 veel te groot worden! Ik zou dus gewoon gaan passen, of als je besteld 2 maten bestellen, dan kan je kijken wat het beste zit! Want een te grote jas is ook niet fijn!
Ik zou zeker een winterjasje aanschaffen! Ik zou toch voor een 74 gaan. Onze dochter zat met 5/6/7 maanden in maat 68 maar daarna in 74. En de maanden december/januari/februari zal het koudst zijn en dan is je dochter toch rond de 9 maanden
Ons zoontje is 3 maanden en heeft ook een winterjas. Hij trapt de dekens in de wagen zo vaak van zich af dat het handiger is om hem warm aan te kleden en ook in de draagdoek of maxi cosi vind ik het prettig. De verkkeiner en zak zorgen ervoor dat de maxi cosi te klein voor hem is en met een jas gaat het beter. Daarnaast hoef ik hem zo niet in de kou over te leggen in zijn kinderwagenbak zonder jas. Wij zijn voor 74 gegaan omdat hij er een hele winter mee moet doen en nu in 68 zit.
Wij hebben ervoor gekozen om een lekkere warme voetenzak in de wagen te doen. Ik heb die van Koeka gevoerd met teddy. Dan doen we haar straks als het koud is een lekker dik gevoerd vest aan, muts en sjaal en dat is het. Ik had al een winterjas besteld maar bij het passen werd het zo'n propje dat ik gewoon medelijden kreeg met dat kind. Blijkt het straks alsnog te koud kopen we dan wel een jas....
Zo hebben wj het vorig jaar gedaan ; lekker warme voetenzak van maxi cosi zelf alleen , dik gevoerd vest , muts op sjaal. Ging goed hoor. Ik heb wel een winterjas gekocht toen maar zat gewoon niet lekker en aangezien het niet heeeeeel erg koud is geweest voldeed dit prima. Zown voetenzak is heel warm. Nu was mijn zoontje van augustus dus minder oud als jou baby . Mijne ging na de winter in de wandelwagen. Ik zou maat 68 kopen, ik merkten dat bij die kleintjes de winterjassen heel groot vallen, mijn zoontje had ook maatje 62-68 en een jas 68 gekocht nou hij is nu te kort voor hem maar hij past hem eigenlijk nu pas.
Hier ook met die leeftijd geen echte winterjas gedaan. We hadden dik gevoerd vest met sjaal en muts en dan in de voetenzak meer als warm genoeg. In winterjas vond ik zo opgepropt eruit zien en zag er ook niet comfortabel uit. Gymp jasjes zijn ook fijn comfortabel. Maar een stug winterjasje zou ik niet doen nu.
Hier had ik beiden. En een winterjasje (goedkope van Zeeman) en een dik gevoerd vest, kon ik afwisselen en kijken wat ik het handigst vond of het meest vond passen. Bv. bij regen trok ik liever echt z'n jas aan, een vest blijft zo lang nat. Ik vond het op die leeftijd niet zoveel meer uitmaken, kreeg het allebei wel prima aan eigenlijk.
Bedankt voor de tips allemaal! Had ondertussen een jas besteld van tumble'n dry in maat 68 en 74. Feng Girls Lo JA - Outerwear T150723102 Girls Lo-JA TND online store Jasje viel toch behoorlijk groot uit, maat 68 van die jas is nog veel te groot. 74 is helemaaal te groot. Het ziet er idd nog wel propperig en oncomfortabel uit, ondanks dat de jas lekker zacht en soepel is. Dus ik ga naast deze jas ook nog een gevoerde vest en voetenzak halen. Ik ben iig al een eind gekomen met jullie tips!
Ik ga pas voor een winterjas als mijn kindje kan lopen. Voor die tijd vind ik het absoluut onhandig. Voor in de wagen heb ik een dik vest en straks ook nog een voetenzak. Dat lijkt mij zat.
Jeetje jij moet ook overal verkondigen waar het kan, hoe groot je kind wel niet eens is. @ topic, ons dochtertje had wel een soepel winterjasje aan.
Dit inderdaad was ook onze redenatie... Ik zei tegen mijn man nadat we dat jasje hadden gepast: We kopen volgend wel wel een hippe jas als ze kan lopen
Ik vind winterjassen echt verschrikkelijk.. Het zit altijd allemaal zo opgepropt. We hebben er wel eentje gekocht, één maatje groter dan ze nu draagt. Een te grote jas wordt helemáál een prop in de wagen / maxi cosi.
Ook afhankelijk wat het postuur is,onze uk ging alleen de lengte in. Nu 82 cm ruim 17 maanden en gaat langzaam over naar maat 80. Broeken nog 74