Rekening dierenarts vergoeden na hondenbeet

Discussie in 'De lounge' gestart door harlene2014, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Goedenavond,

Wij hadden een zo genoemde "risico hond". Toen ze 2 jaar was uit het asiel gehaald. Met de aller beste bedoelingen en met veel liefde voor haar gezorgd. Naar mensen was ze super alleen naar andere dieren toe niet.
    Toen we haar een jaar hadden werd ze gebeten door een hond en sinds die tijd kon ze niet met andere honden, katten etc.

Anyway; aantal weken geleden ging het buiten weer fout. Vriend stond te praten met een bekende. Hond zat aan de lijn. 15 meter verder op stonden mensen en zat een (loslopende) hond. Omdat vriend aan t praten was en het niet door had schoot ze los en rende op de hond af en best in de zij kant van de bel van de andere hond.

Veel geschreeuw en dreigementen van de mannelijke hond eigenaar en ik probeerde met de vrouwelijke hond eigenaar te praten; zij zei; sorry onze fout ze liep los. Waarop ik zei; nee sorry onze fout onze hond mag absoluut niet los raken. Als er wat is kom even langs etc.

De volgende dag hebben wij onze hond, met pijn en moeite, laten inslapen na goed over leg met de dierenarts. (Was namelijk niet de eerste keer en waarschijnlijk niet de laatste) Hierin moesten wij onze verantwoordelijkheid nemen.

Die zelfde dag had ik savond een tasje aan de deur gehangen van de mensen met wie dit was voorgevallen met wat honden koekjes en een briefje om te vragen hoe t gaat en het tel nummer van mijn vriend. Dagen niks gehoord en na een week een appje dat alles okee gaat en dat de schade mee valt. Wat wondjes in haar oor en bek. Er zat wel een nageltje los.

Nu 4 weken later krijgen wij een rekening in de brievenbus van ruim €400. Dierenarts kosten. Oké voor wat wondjes vind ik dat best een aardig bedrag en de rekening is ook niet gespecificeerd.

Dit hebben we eerder gehad (3 jaar terug) met een hondje en deze mensen kwamen binnen 3 dagen met een rekening van €95 en dat is netjes afgehandeld.

Wat ik er zo vervelend aan vind is dat de mensen in kwestie tegen mensen in t dorp riepen: ja zij krijgen de rekening echt wel te zien!!!! En ze hebben die hond laten inslapen etc.

Dan denk ik; waarom ben je zo laks in t contact? Waarom duurt t 4 weken voordat ik die rekening überhaupt krijg. Heb zelf maar contact met ze opgenomen. Puur uit beleefdheid, in zo'n klein dorp zijn grote praatjes. Wil niet dat ze naar ons kunnen wijzen.

Maar toch voelt het alsof ze een soort van misbruik maken van de situatie.

Stuur de rekening sowieso in bij onze verzekering. Maar deze wil waarschijnlijk ook de complete rekening hebben. Dus zal ook hun dierenarts contacten.

Sorry voor t lange verhaal :) moet het even van me af schrijven ;)

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik zou zeker een betere rekening vragen en bewaar al het contact.

Vind het heel vreemd dat ze zo reageren.

Logisch dat jullie de rekening betalen maar wel op een eerlijke manier. Sterkte!

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Aller eerst vind ik het verdrietig dat jullie de hond hebben moeten in laten slapen. Het lijkt me enorm moeilijk om die keuze te moeten maken.

Terugkomend op je verhaal; wie zegt dat die dierenarts kosten zijn van de schade die jouw hond heeft toegebracht? Ik vind het pure laksigheid van de andere mensen om pas na 4(!!) weken een rekening te sturen. Ze hadden je natuurlijk ook direct op de hoogte kunnen stellen dat ze bij de dierenarts waren geweest.

Het is nu nog maar de vraag of jouw verzekeraar akkoord gaat met het schade bedrag of heb je de verzekeraar direct na het voorval op de hoogte gesteld? Vaak moet de schade binnen 3 tot 5 werkdagen gemeld worden.

4. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Ik heb zelf ook een risicohond,maar had je jouw hond niet kunnen muilkorven i.p.v in te laten slapen ? Mijn hond kan overigens ook niet met andere beesten.
    Zij loopt dan ook niet los en is gekorfd.
    Ik vraag dit uit interesse en niet uit verwijt.
    En wat de rekening betreft. Ik zou wel een gespecificeerde rekening willen zien.
    Ik heb ook het gevoel dat zij misbruik maken
    Ik zou het niet zo over mijn kant laten gaan ook al was mijn hond fout

5. Sterkte met het verlies van jullie hond!

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja dit denk/vind ik dus ook :)

7. yaro

yaro Niet meer actief

Ik zou gewoon heel direct vragen om een gespecificeerde rekening omdat jullie verzekering het anders niet accepteert.

Ik heb het idee dat je die niet gaat krijgen omdat ze die weken gewacht hebben om wellicht entingen enzo (ivm vakantie) erbij te laten doen en op jullie te verhalen.

Als je wilt kan je de rekening zo mee krijgen bij de dierenarts dus dat ze het 4 weken later brengen zegt al haast genoeg.

8. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Wat een vervelende en verdrietige situatie zeg. Sterkte met het verwerken van jullie verlies!

Ik zou nog even wachten met de rekening insturen. En vragen naar een gespecificeerde rekening, en dan erbij zeggen dat je verzekering daar naar vraagt.
    Ik vind het ook erg laks en vreemd dat ze pas na 4 weken wat te laten horen. Lijkt inderdaad op misbruik

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Nee snap ik :) muilkorf hebben we geprobeerd. Die kreeg ze gewoon af. Hebben er 3 in de schuur hangen...
    Onze dierenarts kent haar van pup af aan en weet wat wij allemaal geprobeerd hebben. Dit met kindjes vond zij onverantwoordelijk worden.

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik ga maandag ook meteen bellen naar de arts. Als ons zo iets zou gebeuren zou ik het binnen een aantal dagen regelen.
    Ze wonen 5 minuten verderop niet 30 minuten rijden.

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Dankjewel. Ja vind t een vervelende situatie. Probeer t gewoon netjes op te lossen en nu dit.
    De man is ook nog eens alcoholist. Dat is zijn probleem maar baal er van dat als je eerlijk alles wilt regelen dat mensen zo "gebruik" maken.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat een vervelend verhaal en wat verdrietig dat jullie de hond in hebben moeten laten slapen. Je hebt in ieder geval alles geprobeerd. Naar dat er nu zo misbruik van genomen lijkt te worden.

Ik zou niet zelf de arts bellen maar aan deze mensen doorgeven dat jouw verzekering een gespecificeerde rekening wil met het verzoek dit aan te leveren. Zij willen dit vergoed krijgen, dan zullen zij dit zelf moeten regelen. Doe dit alles wel schriftelijk zodat je iets hebt om op terug te vallen.

13. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Oh wauw !! Ik snap inderdaad dat je haar dan moest laten inslapen. Hoe moeilijk het ook is. Heel veel sterkte

14. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ongelooflijk eigenlijk... wellicht een goede verklaring, maar als je hoort hoe mensen met elkaar om durven gaan!!! Ik vind 400 ook vreemd, ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik kan vaak zulke dingen gewoon niet geloven... zo een situatie uit te buiten... Maar tja. Als je kijkt naar Stegeman op de Bres... :eek: Zulke mensen die misbruik maken van anderen zijn er genoeg... :(

15. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wat een verdrietige afloop voor jullie.
    Verschrikkelijke beslissing die er is gemaakt. Sterkte!!

Ik ben benieuwd hoe ze reageren of de vraag over de gespecificeerde rekening.
    Klopt helemaal niks van volgens mij.

Onze hond heeft een aantal jaar terug ook een incident gehad.
    Hij had van voor tot achter in z'n bek het tandvlees afgescheurd. De andere hond een paar gaatjes in de nek.
    Ik was €35,- kwijt en de tegenpartij €75,-.
    Dus waar die 400,- vandaan komt...:rolleyes:

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja snap t ook niet en dan bedoel je het ook gewoon uit good will. Maar ja ik zei meteen al dat t verzekering werk word dus misschien had ik dat niet moeten zeggen.
    Als t €100 had ik het zelf wel betaald om er van af te zijn.

Wij hebben zelf een keer een operatie gehad voor onze hond a €500 Maar toen werd ze geholpen, baarmoeder eruit etc. Dat kan dan wel kloppen maar dit...

heidiane vindt dit leuk.
  17. Idgz

Idgz Lid

23 mrt 2017
    58
    11
    8
    Het is al heel verdrietig dat dit gebeurd.
    En hoe moeilijk de beslissing voor jullie ook was om jullie geliefde hond te laten gaan is/was het wel een hele goede beslissing. Sterkte met het verlies.

Ik zou ook vragen om een gespecificeerde rekening want als het is wat jij zeg kan dat nooit.
    Zoveel was ik nog en eens kwijt toen ze 3 uur lang met 2 dierenartsen met mijn hond bezig waren. Inclusief bloedtransfusie.

Voor wondjes schoonmaken misschien een hechting en/of infuus en antibiotica ben je dat echt niet kwijt.
    Weet niet op welke dag het was en of het buiten openingstijden was dan kan het wel fors wat hoger uitpakken maar 400 euro vind ik absurt.

18. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Wat naar!
    qua prijs is het inderdaad wat hoog maar als het bijvoorbeeld in het weekend of in de avond uren was kan het al redelijk snel oplopen.

Ik moest hier laatst ook voor een spoedconsult met een van de katten en alleen het consult was dus al 85 euro. Tel daar een verdoving, hechtwerk en wat pijnstillers bij op dan kan je toch wel redelijk rap richting de paar honderd gaan.

Hopelijk krijg je gewoon de specificatie en als ze dit weigeren zou ik niet betalen als ik jou was...

Sterkte met het verwerken van het verlies!

19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Het was op een dinsdag middag. Wel einde dag. Misschien zijn ze in de avond gegaan ja.
    Vriend heeft haar appjes nog dat ze zegt dat het allemaal mee valt en dat de hond wat wondjes heeft in/aan an oor en bek en dat er een nageltje los zit.
    Voor die €400 had ik wel verwacht dat ze zou zeggen; hond moest gehecht worden en onder narcose ofzo. Daarnaast als t mik was gebeurt zou ik met zo'n rekening binnen 3 dagen komen en netjes contact houden . Maar ja zo zie je als iets netjes wilt regelen pakt het zo uit

20. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Sorry je hebt je hond laten inslapen!!!
    Wat ben jij een flut eigenaar! Als je een hond koopt verdiep je je toch in het ras?!
    Ook het asiel heeft de nodige info!
    Je neem je maatregelen, ogen achter in je hoofd, altijd alert zijn op andere honden, een muilkorf zoeken die wel blijft zitten! En geloof mij, die zijn er genoeg!
    Zorgen dat je hond nooit los kan schieten!
    Dit is verantwoordlijkheid nemen, niet je hond een spuitje geven omdat jij een flut baas bent!

Je zegt zelf dat de hond geweldig is met mensen, hoezo is het dan gevaarlijk met kinderen?
    Als je je hier in had verdiept had je geweten dat agressie naar andere dieren totaal iets anders is dan naar mensen!!!

En je hebt je hond met 2 jaar uit het asiel gehaald?! Hoezo kent je dierenarts je hond dan van pup af aan?! Een hond van 2 is geen pup!

Mijn bloed kookt echt! Dit is geen liefde voor dieren! En hoezo laat je dierenarts een gezond hond inslapen?!

Wij hebben in de familie veel staffords, die kunnen bijna geen van alle met andere honden, iedereen neemt zijn maatregelen en er iets nog nooit iets gebeurd!

Wat de rekening betreft zou ik de dierenarts zelf bellen en vragen hoe deze kosten zijn opgebouwd? Geen bedrag noemen, misschien komt de dierenarts wel met een ander bedrag.

Deel Deze Pagina