tja hier dus wel onder "werktijd" maar ik ben dan ook thuis. Als de kinderen slapen, of ik zit even met een bakje thee dan zit ik dus wel op zp ja
In m'n vrije tijd, heb er geen tijd voor tijdens m'n werk en vind het ook niet kunnen eigenlijk. Duidelijke scheidingslijn werk-privé. Voor mij dan
Thuis en op het werk. Altijd op mijn gsm. Ik zie het probleem niet echt tijdens het werk. Of ik nu vijf minuten lees en reageer op het forum, of ik sta vijf minuten te praten met een collega, het resultaat blijft hetzelfde. Ik werk hard, maar niemand kan zich toch acht uur non-stop concentreren? Hoe doen de 'daar heb ik geen tijd voor'-dames dat dan?
Eigenlijk altijd thuis maar zie er geen probleem in op het werk. Ligt aan het werk dat je doet, maar iedereen heeft toch weleens adempauze nodig? Die minuten kan je vast op een ander moment wel maken als het nodig is.
Ik zit zowel in vrije tijd als tijdens werk op ZP. Vrijwel altijd op telefoon. Voel me er ook absoluut niet schuldig over om dat tijdens het werk te doen. Werk meer uren dan ik er betaald krijg en heb altijd m'n werk af. Daarnaast maakt iedereen bij ons op het werk regelmatig gebruik van z'n mobiel en heb ik collega's die ieder uur gaan roken dus ja... zit uiteraard geen uren op ZP tijdens het werk en heb ook genoeg dagen dat ik er nauwelijks of niet op kijk tijdens het werk.
Ik heb werk waarbij dat gewoon echt niet mogelijk is. In de pauze zou kunnen maar dan klets ik liever met collega's. Hier dus thuis.
Zowel thuis als op het werk. Bij ons op het werk is het echt geen probleem. Wij starten 's morgens altijd even de (werk)mail op en de ene collega leest op NU.nl nog even het nieuws en ik check ZP. Zolang ons werk er niets onder lijdt is dat echt geen enkel probleem. Als het heel druk is doe ik dat natuurlijk niet! Maar zoals iemand al schreef, ik kan me geen 8uur concentreren dus tussendoor lees ik wel eens mijn mail/fb/zp. Net zoals al mijn collega's. Voel me er niet schuldig om hoor en hoef het ook niet stiekem te doen.
Ik doe beide: Ik heb werk waarbij dat dus wel kan, er wordt flink gefacebooked onder werktijd. Ik heb een baan waarin het letterlijk "wachten op werk is" en daardoor hebben we ook rustige periodes tussendoor. Ivm privacy wil ik niet echt vertellen wat ik doe, maar de baas vind het prima. Hoort bij het werk.
Ik zit nooit op ZP wanneer ik op kantoor zit. Toen ik nog met zwanger worden bezig was, wilde ik echt niet dat een collega er op die manier achter zou komen. En nu nog beschouw ik ZP als te privé, net zoals bijvoorbeeld facebook. Nu.nl kijk ik wel op het werk, maar niet als ik aan het werk ben, bijvoorbeeld tijdens de lunchpauze. Werk ik thuis, dan kijk ik wel op ZP. Ik kan me niet een hele dag lang continue concentreren en als ik dan geen collega heb om even een babbeltje mee te maken, dan is ZP een goed alternatief.
Nooit onder werktijd. Ik ben ambtenaar en ik neem aan dat jullie allemaal geen belasting betalen zodat ik op een overheidscomputer kan gaan zitten forummen of zoiets dergelijks.
Tijdens het kolven kijk ik vaak op zp. Mijn kolfrecht is nu voorbij, dus gebruik nu mijn lunchpauze om te kolven, dus dan zal ik op zp zitten. En verder in privé tijd.
Die werken in het onderwijs, in de kinderopvang, in de zorg , als kapper, of zijn vrachtwagen chauffeur bijvoorbeeld. Hier alleen in vrije tijd dus... gezien ik eens van de bovenstaande beroepen uitoefen
Hier ook op het werk. Maar het is niet druk, al tijden niet, hebben ze het zelf naar gemaakt. Dus ik voel me absoluut niet schuldig. Het werk dat ik heb, is altijd goed en op tijd af. Voor andere collega's geldt hetzelfde, maar die lezen dan een boek of kijken netflix