Je huis schoon en dan op vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Als jij op vakantie gaat maak je dan eerst je huis schoon en de wasmand leeg?

Wij gaan vrijdag op vakantie maar toch wil ik eerst alles schoon hebben. Afgelopen maandag boven alles gestoft en gezogen en al het sanitair schoongemaakt en vandaag de beneden verdieping incl. de ramen binnen en buiten en alle bedden verschoond.
    En zoveel mogelijk was weg werken.
    Voor dat we weg gaan maak ik de toilet nog schoon en zorg ik dat de over gebleven was over de wasmand en hangt.

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja dat zou ik ook doen! Heerlijk als je dan weer thuiskomt in een schoon en net huis. :D

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja wij doen dat ook! Heerlijk thuis komen in een fris huis. Ook de auto wordt van binnen en buiten compleet onder handen genomen voor een vakantie Haha

RAppel, Chocolat en Hopsatee vinden dit leuk.
  4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ja, heel herkenbaar, hier altijd alles spik en span voordat we op vakantie gaan.
    Heerlijk thuis komen van vakantie vind ik dat altijd.

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja. Ik wil thuiskomen in een schoon huis. Nog beter: de schoonmaakster in de laatste week van onze vakantie laten komen!

cowgirl80 en Chocolat vinden dit leuk.
  6. Chocolat

Wij hebben gisteren ook de auto grondig schoongemaakt.
    Wij hebben 2 keer iemand in ons huis gehad tijdens de vakantie maar dat NOOIT meer!! Vuil gasfornuis en ik kon weer aan de poets.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik doe dat absoluut niet.

Mijn moeder daarentegen maakt alles schoon als ze op vakantie gaan, daar aangekomen poetst ze zelf het huisje (met zelf meegebrachte schoonmaakspulletjes). Als ze er weer huis gaan poetst ze eerst het huisje, en als ze thuis zijn haar eigen huis. :eek:

Gelukkig lijk ik niet op haar :thumup::D

tupp, Nachtzuster, Triangel en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Chocolat

O ja en overal slingerde kleding, en nog vuile vaat.

9. Chocolat

Ik ga niet op vakantie de schoonmaak doen maar ik hou het wel netjes, doekje over het aanrecht en toilet netjes.

Hopsatee vindt dit leuk.
  10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Ja, absoluut. Heerlijk om thuis te komen in een schoon huis.

11. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het heerlijk om in een schoon en opgeruimd huis thuis te komen na de vakantie (ook al is het na 2 uurtjes dan weer een bende :rolleyes:). Wij vragen daarom altijd de schoonmaakster om in onze vakantie te komen, anders is het echt kansloos hier. Ik krijg het namelijk echt niet voor elkaar om naast al het inpakken, drukke kids van de spanning etc ook nog het huis schoon te maken :eek:

Nescio, Athina en Hopsatee vinden dit leuk.
  12. mamabri

mamabri Niet meer actief

#12 mamabri, 12 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2017
    Dat doe ik wel, alleen met weinig succes...:confused: Oudste zoon blijft thuis met de katten en meestal is het een stuk minder schoon en opgeruimd dan toen ik wegging. Ook vaak nog wel was, wat hij niet gedaan heeft. Hij doet wel iets in huis, maar niet heel veel...Eerste dag na mijn vakantie neem ik altijd vrij om de boel weer op orde te maken. Overigens is mijn vrije dag ook zijn weekend, dus mag hij altijd met mij aan de bak om het weer netjes en schoon genoeg naar mijn zin te krijgen :rolleyes:

Vorig jaar ben ik flink boos geworden toen ik thuis kwam: 3 weken ervoor had ik voor vertrek de vaatwasser aangezet en hem gezegd dat uit te ruimen als het klaar was...Was meneer vergeten met als gevolg dat zo ongeveer 75% van de schone vaat door het vocht compleet beschimmeld in de vaatwasser zat....
    En dan zou je verwachten dat er hier een berg afwas stond, dat was dan weer niet het geval, want hij eet altijd op zijn werk.

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ook alles schoon voor we op vakantie gaan. Heerlijk om in een schoon huis thuis te komen. Het enige dat ik die dag dan hoef te doen, is de was die we terug meenemen van vakantie:D

Hopsatee vindt dit leuk.
  14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Niets is zo fijn om in een net en schoon huis terug te komen na vakantie en ik kan het weten. Toen wij nog katten hadden was het een nachtmerrie om terug te komen, wat een troep maken die. We hadden zelfs de bank weggezet anders was dat een harenzooi. De persoon doe oppaste deed haar best maar niet zo goed dat ik deed dus ik kon alles ontharen etc.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Wij maken ook alles schoon, vooral de was, vaatwasser en prullenbakken. Anders gaat het stinken.
    Alleen afstoffen doe ik niet meer. Wij gaan altijd 3 weken weg, dus als we terug komen ligt er toch altijd een laag stof op de meubels. ;)

16. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ja heerlijk hoor. Lekker alles schoon en frisse bedden. Is zo fijn om in thuis te komen!

17. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Hier ook hoor. Werk me een slag in de rondte met alles inpakken voor 8 en mn huis aan kant en de was weg. Maar daarna kan ik toch 3 weken relaxen.

Ben 1x bijna een week later als gepland thuis gekomen van vakantie ivm een beenbreuk en operatie van mn man op wintersport.
    Wat was ik blij dat alles schoon en opgeruimd was toen mn schoonmoeder en vriendin mn huis in moesten om spullen te pakken voor mn kinderen die eerder naar Nederland gevlogen waren.
    Ik had het echt vreselijk gevonden als zij in een rommelig huis gekomen waren.

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja dat doe ik ook incl de bedden verschonen. Niks lekkerders da laat in de middag thuis komen in een schoon huis.

DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Alles behalve stoffen. Dat ligt er toch weer als wij thuis komen. De was hangt dan ook nog droog klaar. De laatste wasjes laat ik gewoon hangen.

20. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wij zorgen ook voor een schoon huis voor vertrek, daarnaast komt de schoonmaakster ook nog in de week voor terugkomst.
    Dit keer hebben we het extra grondig gedaan, want ons huis staar sinds afgelopen vrijdag in de verkoop en deze week al 9 bezichtigingen.

Deel Deze Pagina