Voor degenen die willen smeren maar een olie te vet vinden om je vervolgens aan te kleden: Rituals heeft een erg fijne buikbalsem. Ik heb ook de olie van Weleda en mijn huid wordt er heerlijk zacht van. Maar het is zo enorm vet! Ik kreeg van de week de balsem van Rituals en die is heerlijk! Zelfs voor in de ochtend als ik snel moet aankleden en naar mijn werk moet! Of het helpt weet ik niet maar de ervaring is fijn!
Hij ruikt en smeert indd heerlijk! Hier vanaf 8 weken zwangerschap 1 a 2 keer per dag met deze gesmeerd en zit toch onder de striae. Dus net als de meeste (of alle?) crèmes: het werkt niet echt
Ik heb bio oil wat wel werkt. Ik smeer namelijk niet voor de lol maar om striae tegen te gaan. Ik heb geen enkel streepje en smeer enkel savonds. Maar ik ben er ook van overtuigd dat het met aanleg te maken heeft.
Nou meid, het spijt me je te moeten melden dat het een kwestie van mazzel is zelfs aanleg speelt geen rol, het gaat erom hoe snel je groeit. Als je ineens een groeispurt hebt kan de druk te groot worden voor je huid waardoor het er opeens inschiet. Ik heb bij de oudste nog geen streepje gehad (hele zwangerschap gesmeerd met van alles) bij de tweede zat ik na de bevalling ineens helemaal onder de strepen terwijl ik ook die hele zwangerschap gesmeerd heb. Nu bij de derde smeer ik alleen nog wanneer ik daar zin in heb en niet omdat het móet vanwege de eventuele strepen OT: alles van Rituals is heerlijk! Ik ga eens kijken morgen! Thanks voor de tip
Heeft wel degelijk te maken met aanleg! Zo heeft niemand in mijn familie hier mee te maken. Dat je er geen aanleg voor hebt betekent niet dat je het niet kunt krijgen natuurlijk! Je huid zo soepel mogelijk houden en dan maar afwachten is het eigenlijk. Als je denkt dat je er aanleg voor hebt zou je bijvoorbeeld een siliconengel kunnen proberen, waarvan is bewezen dat het het tegen kan gaan.
Tsja, die discussie is er een die je kan blijven voeren. Ik denk dat het soepel houden van je huid wel erger kan voorkomen (immers, droge handen gaan toch ook eerder kapot?) maar ja.. Als je het krijgt omdat je buik een groeispurt krijgt dan kan volgens mij geen crème het tegen houden! 😌 Ik denk dus dat niemand voor de lol smeert! Maar áls ik smeer dan dus liever wel met een fijn product dat prettig in het gebruik is.
Is dit je eerste kindje? zo ja, je bent nog geen 30 weken hier geen aanleg maar een 9 ponder. Zie daar maar eens zonder kleerscheuren uit te komen. En eerlijk? Het kan me niet schelen. Tijgerstrepen zijn het bewijs van een wereldprestatie! Tsjakka!
Naast of het wel of niet helpt, vind ik het erg fijn om 2 x daags te smeren. Het blijft toch net even wat soepeler aanvoelen. De 1e keer ben ik streeploos gebleven en hoop dat dit toch weer gebeurd Eerlijk. Ik zou dus echt wel balen, het kind zie ik als een prestatie niet mn buik Maar goed als het gebeurd is het niet anders Ik heb het wel op andere plekken maar dat is verstopt onder mijn bikini
Gebruik nu bio-oil. Hopen dat het niet meer word. Hier ging het 4 jaar terug prima. Totdat na 34 weken mijn buik ineens giga groeide. Jeuken dat het deed, maar kon het helaas niet zien. Was er ook niet echt mee bezig. Maar paar weken later zag ik de schade. Gelukkig onderop en voornamelijk in mijn bikinibroekje. Tis niet heel opvallend. Heb meer last van een flubberbuikje🙄 Maar goed neem het voor lief😊
Eerste zwangerschap elke dag gesmeerd (etos buikbalsem die verkoeld ook lekker) en geen striae, tweede zwangerschap elke dag bio oil gesmeerd en vanaf week 30 begonnen er toch striae te komen. Met deze zwangerschap smeer ik als ik er zin/tijd voor in heb. Denk dat je het toch niet tegen kunt gaan. Mooi vind ik het ook echt niet maar het is niet anders.
Hier 2 9 ponders gebaard maar maar heel weinig strepen. De streepjes die ik heb zijn er trouwens tijdens de bevalling van de eerste ingesprongen
Ah lekker is dat zeg! Denk je de dans te ontspringen en dan schieten ze er alsnog in het zal net zoiets zijn als met inscheuren. Bij de eerste smeerde ik braaf met perineumcreme en had 6 hechtingen. Bij de 2e kon ik er niet eens bij haha dus liet het maar. Geen schrammetje!
Hier ook! De laatste twee weken sprong alles los. Het gaat echt tot halverwege mijn bovenbeen ook. Ach ja
Ja vervelend. Ik denk ook wel dat ik het ga krijgen hoor. Heb het sowieso op mijn heupen van vroeger, maar die zijn gelukkig heel licht geworden. Maargoed, ik tipte de balsem omdat het een fijn product is in het gebruik. Of het helpt geen idee, zoals ik in de beginpost al aangaf 😉
Gewicht van t kind wil ook niks zeggen. Hier wel aanleg, een 7,5 ponder en een flinke buik ( heel veel vruchtwater) en werkelijk geen streepje te zien. Terwijl een van m'n littekens wel open is gaan staan onder de druk. De een krijgt t wel en de ander niet.. waar dit aan ligt heeft nog niemand kunnen ontdekken. Smeren hielp hier iig tegen de jeuk en ik heb alleen gewone nivea gebruikt. Vriendinnetje een 10 ponder gehad en had een mega buik, ook geen streepje te zien.
Smeren met een olie of crème is heel erg prettig. Bij mijn eerste zwangerschap trouw gedaan. Tot ik er met 37 weken echt aan moest geloven dat ze kwamen. En niemand in de familie heeft het. Ag het is nou eenmaal zo. Ga dan maar eens de rituals proberen.
Striae kun je niet voorkomen Striae wordt veroorzaakt doordat het onderhuids bindweefsel scheurt. Dit gebeurt doordat je huid, in een te korte tijd, te veel oprekt. Hoe sneller je buik,borsten, heupen of een ander lichaamsdeel groeit, hoe groter de kans op striae is. Ook is dit erfelijk bepaald. Smeren aan de buitenkant heeft geen enkele nut aangezien de olie/smeersel niet verder komt dan de lederhuid. Het werkt alleen ter hydratatie van de huid, zodat deze niet uit droogt of gaat jeuken Ook zitten er vaak stoffen in crèmes die schadelijk zijn voor de foetus/baby. (dus kijk goed naar de ingrediënten lijst, en probeer eigenlijk zoveel mogelijk natuurlijke producten te gebruiken) Gezond eten en genoeg water drinken helpt om de huid van binnenuit gezond te houden. Na de bevalling helpt het wel om te scrubben en smeren met vit E olie. natuurlijk moet iedereen zelf weten of die smeert. en aan de buitenkant wordt de huid wel droog en kan dit gaan scheuren maar droogheid scheurt niet zoveel huidlagen
waar dit aan ligt heeft niemand kunnen ontdekken? het ligt eraan hoe snel je huid groeit en hierdoor gaat de huid kapot en kan zich niet zo snel herstellen als het elke keer weer scheurt
Ik denk dat iedereen nog op zoek is naar het wondermiddel wat niet bestaat. Ik had bij mijn zoontje tot vlak voor mijn verlof ook geen scheurtje en dacht ook dat het mij niet zou overkomen want mijn buik was toch al op zijn grootst... maar vlak voor de bevalling (nog geen anderhalve week later) zat het overal. En ik heb echt met van alles gesmeerd. Helaas pindakaas. Het zal nu bij de 2e wel sneller zichtbaar zijn. Maar als het lekker ruikt en je huid goed gehydrateerd houdt is het altijd de moeite waard