Dag van bevruchting uitrekenen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dag dames,

    weten jullie hoe je kunt terugrekenen wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden? Moet dat hetzelfde zijn als de dag van de eisprong?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja meestal wel, omdat je eitje niet tot 24 uur leeft, maar als vrij snel gaat aftakelen.
     
  3. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    alleen weet niet iedereen wanneer de eisprong is natuurlijk, maakt het wel weer lastig ...
     
  4. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Heel lastig..
     
  5. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Maar je weet natuurlijk ook niet of je ei zich 's ochtends of 's avonds heeft aangediend.
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee dat is waar.

    (ikke wel hihihi door de medicijnen)
     
  7. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Het enige dat je kan doen is om terug te rekenen dmv de termijnecho. Maar ja.... de innestelling gebeurt ook niet even snel bij iedereen. Dat kan behoorlijk variëren.
    Waarom wil je dat eigenlijk weten? Just curious!
     
  8. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Huh, rekent een termijnecho dan vanaf de innesteling en niet vanaf de bevruchting?

    Ik vraag het me af omdat onze beeb mogelijk op hemelvaartsdag is gemaakt. Geinige gedachte toch?
     
  9. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ja, dat heeft invloed begreep ik....

    Maar voor de bevruchting dan kijk je naar de meest recente vrijpartij voor je vermoedelijke eisprong. Eitje kan na de sprong vrij snel bevrucht zijn met een maximum van 24 uur later.
     
  10. xje

    xje Actief lid

    26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Nou, bij mij was het toch een beetje raar.... Ik weet dmv persona (ovulatietest) dat ik op maandag mijn eisprong heb gehad, maar we hebben voor het laatst op de woensdag ERVOOR geklust (dus 5 dagen eerder). Volgens de echo ben ik op vrijdag zwanger geworden. Hoe dat kan?!?! Ik heb geen idee, maar ja, lekker belangrijk want ik ben wel zwanger :)
     
  11. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hahaha, tóch nog een voordeel, hè ;) Ik weet het ook precies: zondag 29 april 2007. Ik zal deze dag nooit meer vergeten!
     
  12. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    lastig.

    Bij ons is een bevruchte eicel teruggeplaats en dan zul je zeggen: "je weet de exacte bevruchtings/innestelingsdatum". Echter, bij de eerste echo zijn we toch een halve week achteruit gezet.... tja..

    Als je terug gaat rekenen zat ze theoretisch gezien nog in de vriezer van het ziekenhuis :)

    Succes.
     
  13. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ze kijken naar de grote van het kindje, en de grote bij het kindje hoort zeg maar bij een bepaalde lengte zwangerschapsduur, als jouw kindje wat sneller is gegroeid dan een ander kindje of als jouw kindje wat kleiner is is ook de lengte duur korter of langer...

    dus zo moet je niet rekenen, ze berekenen niet de innesteldag of bevruchting of wat dan ook maar puur de grote van het kindje hoort bij een bepaalde lengte zwangerschapsduur en aan de hand daarvan hoor je de datum wanneer je bent uitgerekend...

    mijn kindje is ook groter en de lengte van mijn zwangerschap is ook langer dan wanneer je uit zou gaan van de 1e dag van je laatste menstruatie en ook wanneer ik mijn eisprong zou hebben gehad komt dat niet overeen, dus maak je daar geen zorgen over...

    zolang de echo's goed zijn heb je geen reden tot ongerustheid.
     
  14. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Geen pijl op te trekken dus.

    Ik was ook nogal verrast door de echo. Ik zou zweren dat ik een week korter zwanger ben dan de echo aangaf. Ik voelde mijn ovulatie (bij onregelmatige cyclus) namelijk altijd precies aan mijn borsten en werd dan stipt 14 dagen later ongesteld.

    Vreemd dus. Al denk ik nu ik de berichten lees dat ik best eens gelijk kan hebben.
     
  15. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik wist het bij mijn eerste zwangerschap ook precies.. ik was er zo mee bezig, ik hield bij wanneer we hadden geklust.. hoe vaak.. etc..
    Ik kon op de dag percies terug kijken wanneer de bevruchting was, en waar het is gebeurd (hihi)

    Bij deze zwangerschap heb ik geen flauw idee.. was er niet mee bezig dus hielt het ook niet bij en mijn periode's waren erg verschillend de laatste tijd
     
  16. inkie1980

    inkie1980 Bekend lid

    13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    haha ik weet toevallig wanneer t bij ons verwekt is.omdat we net in de dagen voor mn eisprong een hele gezellige nacht hadden.
    omdat ik die avond met een vriendin "Grease" had zitten kijken (hihi doen we eens in de zoveel tijd.mannen weg en geluid hard aan en Grease aan)en we bij john travolta hebben zitten zwijmelen.en dat ik toen een "gezellige nacht" heb gehad met mn vriend :oops: :) haha sorry....
     
  17. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    maar ja, dan weet je dat vanaf die dag tot aan 72 uur later de bevruchting geweest is....dus toch niet op de dag af :D
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    72? je eitje leeft niet zo lang toch?
    hooguit 24 uur na het moment van je eisprong?
     
  19. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    denk dat jij bedoelt dat het zaad van haar partner 72 uur leeft, en dat dan hooguit 72 uur later de bevruchting is geweest?

    over het algemeen gaat men er van uit dat zaad doorgaans zo'n 48 uur overleeft maar de feiten laten zien dat zaad wel langer kan overleven en dat 5 dgn niet uniek is...

    dus tja zij kan op maandag een gezellige nacht hebben gehad maar de bevruchting kan wel op vrijdag (of later zijn geweest)..... :D

    dus zoals gezegd geen pijl op te trekken behalve dat je weet wanneer je zeg maar sex hebt gehad en dat het omstreeks die periode "raak" moet zijn geweest, maar ja dat is bij iedereen zo...

    (bijna) iedereen weet "ongeveer" wanneer de eisprong is geweest....

    :D
     
  20. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik bedoelde inderdaad zaad.
     

Deel Deze Pagina