36 weken en baarmoederhals verweekt??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joyce26, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo meiden,
    ik ben afgelopen maandag naar het zh gestuurd door mn huisarts dit ivm veel harde buiken en een totaal niet lekker gevoel.
    ik moest in het zh aan de ctg en de kleine was lekker aan het bewegen wat ook duidenlijk te zien was tevens zei de verloskundige dat er toch al wat gerommel te zien was gelukkig want ik voelde me een beetje alsof ik overkwam als een zeur (dit was dus niet zo) ze hebben me bloed en urine nagekeken en daar was niks in te vinden super dus
    de verloskundige wou toch even inwendig voelen om er zeker van te zijn dat ik niet al aan het bevallen was.
    ik kreeg te horen dat de harde buiken toch al wat werk hadden gedaan mn baarmoederhals was aan het verkorten/verweken en was nog maar 1,5 cm ??? ik moest er rekening mee houden dat de kleine toch wel eens eerder kon komen.

me buik zit wel wat in de weg enz maar kzou het voor de kleine toch wel fijn vinden als ze nog even blijft zitten waar ze zit.
    ik heb nog steeds over heel de dag harde buiken ook als ik gewoon echt niks heb gedaan en een menstruatie achtig gevoel onderin me buik de verloskundige zei nog dat ze het niet gaan tegenhouden mocht het doorzetten?

wie heeft hier ervaring mee en kwamen jullie kindje ook echt eerder??

alvast bedankt meiden groetjes en liefs joyce

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Zegt niets hoor bij mijn 1e had ik met 36 weken toch al 1cm ontsluiting en was mijn bmm volledig verweekt en. Ben met 38.3 weken ingeleid had toen wel 2 cm ontsluiting maar had toen ook nog wel even kunnen duren er zijn vrouwen die weken met ontsluiting rond lopen, ik zou me er niet druk om maken een beetje gerommel mag met 36 weken en is volkomen normaal.

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Zegt niets, ik had met 24 weken een verweekte baarmoederhals, en er stond nog maar 0,5 cm. Met 28 weken had ik niks meer staan, en 1 cm ontsluiting, daarna is er niet meer gekeken... uiteindelijk met 36 weken en 2 dagen ingeleid omdat mijn vliezen waren gebroken, maar ik droeg een tweeling, die komen meestal eerder. Dus als ik jou was zou ik me geen zorgen maken.. de harde buiken zijn wel erg vervelend, dus probeer lekker rustig aan te doen, veel te slapen, lekker lang warm douchen hielp bij mij ook goed, ik ging gewoon op een stoel zitten, en de douche op mn buik, dat warme water zorgde er vaak voor dat de harde buiken wat 'zachter' werden! Succes, en....... maak je niet druk he, over 1 weekje mag hij/zij officieel al geboren worden, en dat is dus niet te vroeg.. De meeste babys worden geboren tussen de 37 weken en 42 weken, 40 is dus maar het gemiddelde... mijn twee kleintjes deden het super met 36 weken, en die waren nog erg klein omdat het een tweeling is... Probeer dus niet te stressen, maar geniet nog even van die paar weekjes/dagen!

4. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    gisteravond dacht ik echt dat het begon fikse krampen door me hele buik heen ook best wel pijnlijk heeft ongeveer een 2 uurtjes aangehouden ben me gaan douchen maar kon er niet zo goed tegen was er dus snel weer onderuit en ben lekker op de bank gaan liggen toen het eenmaal weer afgezakt was heb ik lekker geslapen nu heb ik wel weer wat last van krampjes enz maar niet zo erg als gisteravond vandaag nog wat was weg werken en dan lekker rustig aan doen en nog even genieten van de laatste weken
    thanks meiden voor jullie reaktie ben weer wat gerustgesteld
    groetjes en liefs joyce

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik lig nu in het zh met een verweekte bmhals en 1 cm ontsluiting. Ik heb nu longrijpingsspuiten gehad en weeenremmers. Ik moet zeker nog 5 dagen afwachten ik hoop dat ik de 36 weken haal.

Bij de eerste had ik dit met 37 weken uiteindelijk bevallen met 39+4.

Ik zou je geen zorgen maken 36 weken is een mooi termijn kindje is helemaal af maar voor jouw hoop ik dat ze nog effe blijft ziten

Deel Deze Pagina