Kunnen hartkloppingen wijzen op zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Zelena88, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Hoi,

Mijn man en ik proberen zwanger te raken en de laatste 2 weken heb ik erg veel last van hartkloppingen, soms met misselijkheid en veel moeheid. Ik heb gelezen dat hartkloppingen een normaal verschijnsel zijn tijdens een zwangerschap, maar meestal pas later. Ik heb van mezelf al een tamelijk hoge bloeddruk, maar ik heb het vooral als ik al rustig zit of in bed lig. Zijn er hier vrouwen die al erg vroeg in de zwangerschap (extra) last hadden van hartkloppingen?

Groetjes!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ben je al over tijd?
    Wanneer is je NOD?

Meestal komen hartkloppingen inderdaad pas later in de zwangerschap. Dit komt omdat in het prille begin het kindje nog geen bloedband heeft met de moeder. Het leeft in het begin van zijn eigen voedselvoorraadje, het dooierzakje. Pas later krijgt het via de navelstreng en placenta contact met de bloedbaan van de moeder. Hierdoor moet het hart van de moeder meer bloed rond pompen wat kan leiden tot hartkloppingen.

Bij Aiden heb ik totaal geen last gehad van hartkloppingen en tot dusver bij deze zwangerschap ook niet.

Aangezien het wel hartkloppingen zijn en je er al een tijdje last van hebt, zou ik het wel in de gaten houden en desnoods even melden bij de huisarts.

3. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het bij 5 weken, maar kon ook zijn omdat ik tegelijk buikgriep had.. Maar alles kan volgens mij qua kwaaltjes, gewoon testen zou ik zeggen...

4. Cinta

Cinta Lid

12 dec 2012
    32
    1
    8
    Ik had bij mijn zwangerschap vanaf 4 weken een hele duidelijk aanwezige hartslag, met name te horen aan mijn buik. Dat ging natuurlijk wel om mijn eigen hartslag.. Maar voor mij zeker een teken.

5. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    ik had het heel erg vroeg, samen met duizeligheid!

6. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Bedankt voor de reacties!

@Be Happy: ik ben nog niet overtijd, vrijdag zou de eerste dag zijn, maar omdat ik nogal schrok van de hartkloppingen (en ik ben ook erg moe en emotioneel) vroeg ik me af of het er misschien op kon wijzen :)

Nog maar even afwachten dus... En toch maar even naar de huisarts als het aanhoudt.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wel goed op jezelf letten inderdaad!

En ik duim dat het met een zwangerschap te maken heeft!

8. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Bedankt! Wij ook :)

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja ik had ze ook al voor NOD!

Hoop dat het goed nieuws is voor jou!

10. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    dank je! Fijn om te horen dat het wel zo kan zijn!!

11. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ik had het ook in week 4-5 in rust

12. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    ik had precies dezelfde symptomen en ook erg vroeg al.. dus duim voor je dat je zwanger bent!

13. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik heb het heel de zwangerschap gehad best vervelend vond ik

14. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier had ik het ook al vroeg in de zwangerschap. Dus het kan zeker wel.

15. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Ik heb dat ook sinds een paar dagen, ik ben nu 4 weken zwanger! misschien toch een symptoom! Spannend..

Alleen wel heel vervelend!

Babyaapje vindt dit leuk.
  16. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik had het voor de zwangerschap ook al. Nu nog... Ook dat het hart overslaat

17. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

hoi,

ik heb het vanaf week 4 gehad, ook alleen in rust. Als je op de bank zit en in bed ligt. volgens de vk komt het omdat je zo veel hormoon aan maakt en je hart en bloedvaten harder moet werken.

ik hoop voor jullie dat het een positieve test opleverd.
    succes hoor!!

18. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Toevallig had ik er vanacht ook last van en wilde hier kijken of er al ooit een topic over was ;)

Ik had het eerste hakf uur voordat ik op bed lag het echt ijs koud. Daarna begon ik hartkloppingen te voelen. Ik voelde/hoorde het in m'n nek, borst en als ik op een oor in m'n kussen kag hoorde ik het ook goed. Normaal heb ik alijd een laag bloeddruk dus ik vond dit wel eng. Ik begon het ook ineens vreselijk warm te krijgen. Dit heeft denkik zo'n anderhalf uur geduurd dn toen viel ik in slaap. Ik ben nu 8 dpo en verder heb ik ook zere borsten/tepels en ben ik ontzettend humeurig sinds zondag.

19. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hier ook een symptoom van een zwangerschap en al voor NOD ;) Hopelijk goed nieuws voor jou!

20. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

Weet je al wat??

Deel Deze Pagina