ff moeten wennen aan t geslacht ;)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalea, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    herkent iemand dat, dat je puur gevoelsmatig zo zeker was dat het een jongen/meisje zou zijn, en dat het niet klopt?
    ik moet er echt ff aan wennen dat we nog een jongen krijgen! begrijp me niet verkeerd, ik vin dhet geweldig hoor! maar had me op de een of andere manier ingesteld op een meisje, dat gevoel had ik heel sterk.
    nu zou ik het ook wel heel erg leuk vinden ooit nog eens een meisje te krijgen, als m'n man en ik eventueel een 3e zouden willen (en ja uiteraard kan dat ook een jongen worden :))
    vind het echt stom klinken, ben heel dankbaar met ons kindje hoor, maar moet er echt even aan wennen en me erop instellen een jongensnaam en jongenskamertje te gaan inrichten enzo. herkent iemand dit, en hoe ga jij ermee om? ik durf haast niet te vertellen dat we nog een jongen krijgen, omdat m'n omgeving gevraagd heeft naar wat wij dachten te krijgen en ze weten hoe ontzettend leuk we een meisje zouden vinden. ben bang dat iedereen gaat vragen of ik teleurgesteld ben :(

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Nou dat is inderdaad wel even wennen he! Was er ook 95% van overtuigd dat we een jongetje zouden krijgen, bleek 't toch echt een meisje te zijn. Ik had al bijna allemaal stoere jongetjesdingen gekocht, gelukkig toch maar even de echo afgewacht.

Ik was zo verbaasd toen het geen jongetje bleek te zijn maar een meisje.. voor zover mijn voorgevoel :confused: Ik had ook al tegen iedereen lopen bleren dat ik wel dacht dat het een jongetje zou zijn haha.

Wel leuk hoor een mannetje en je hebt nog 20 weken om aan het idee te wennen toch?

3. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik dacht ook echt zeker te zijn dat het een jongen zou worden!
    ik en mn vriend twijfelde er echt geen seconde aan dat het een jongen werd
    maar bij de echo waren we toch eigenlijk wel heel verbaast

het was wel wennen voor ons ook inderdaad! maar nu zijn we er wel al helemaal aan gewend geraakt
    ik vind het toch wel goed dat we hebben gevraagd wat het werd want anders heb je de hele zwangerschap zo'n sterk gevoel wat het word en als je dan eenmaal een meisje in handen heb, toch wel vreemd kan zijn denk ik
    bij ons was er denk ik wel een vlaag van teleurstelling, we hadden heel graag een jongen gehad voordat we het wisten
    maar nu hebben we er absoluut geen problemen mee en zijn heel erg blij met ons meisje :D

4. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Wij dachten(en hoopten een beetje) dat het een jongen zou worden en toen met de echo vertelden ze het word een meisje. We he bben er echt aan moeten wennen hoor. Nou maar hopen dat ze het goed hebben gezien.

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik heb mezelf altijd gezien als meisjes-moeder. Misschien komt dat ook omdat ik uit een meidengezin kom. Ik denk ook dat het een meisje wordt (mijn vader trouwens ook ;) Als het toch een jongen blijkt te zijn, zal ik er wel even aan moeten wennen hoor! Tuurlijk ben je daar ook blij mee, je moet alleen je beeld wat bijstellen en dat kost denk ik wel wat tijd.

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    nou dat is het inderdaad, het beeld bijstellen... ik kom ook uit een meidengezin en ik kan me eerlijk gezegd nog niet voorstellen als ik op t eind van de rit een echt 100% mannengezin heb.
    we weten nog niet of we tzt graag een 3e kindje zouden willen, maar het zou best gek zijn als dat ook een jongen is ;) het staat nl wel vast dat we hoe dan ook maximaal 3 eigen kids willen, zullen er nooit 4 worden (tenzij een tweeling ofzo).
    moet hier echt ff aan wennen, jongens vind ik geweldig hoor :D maar de echte meisjesdingen lijken me ook zo onwijs leuk. en bij de 1e is dat toch weer anders op de een of andere manier, dan heb je zoiets van ohh geweldig :D misschien is de 2e ooit wel een meisje. das niet gelukt :)

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Mijn vriend wilde bij Daan heel graag weten wat het was hij was er zo van overtuigd dat het een jongen was dat hij zoiets had zometeen is het een meisje en schrik ik misschien wel. Het bleek inderdaat een jongen te zijn nu denken we dt het een meisje is over 3 weken zullen we het weten.

8. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik heb in mijn eerste zw.schap echt het gevoel gehad dat het een jongen was (heel mijn omgeving ook op 2 mensen na).
    pas met de bevalling zouden we er achter komen wat het zou zijn.....het was een meisje!
    echt, ik was zo blij.
    het had me echt niet uitgemaakt wat het zou worden, mensen vroegen me vaak wat ik graag zou willem....ik had serieus geen voorkeur!

mejon

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik was er ook van overtuigd dat we een jongen zouden krijgen maar op de echo zagen we toch duidelijk 3 streepjes wat een meisje betekent.
    We hebben ongeveer een weekje nodig gehad om aan het idee te wennen...
    We vinden het echt ook fantastisch dat we een meid krijgen hoor maar we dachten echt dat het een jongen zou worden

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik dacht nu ook echt een meisje te krijgen en ergens speelde de hoop ook wel mee want dit is onze derde en laatste zwangerschap.
    Maar toen ze zei dat het wederom een jongen zou worden was ik direct om. Ik vond twee jongens al zo geweldig dat drie jongens ook vast helemaal leuk is. En die meiden, ach, misschien ben ik wel geen meiden moeder.

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    haha luna, ik hoop dat ik er ook zo over denk als er een 3e zou komen :D

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij de eerste dacht ik dat ik een meisje zou krijgen. ik was er zelfs van overtuigd, terwijl ik niet echt een meisjesmoeder ben. Het werd een jongen, moest ik vijf maanden na de geboorte nog aan wennen. Had het heel erg moeilijk, niet alleen door het geslacht hoor, speelde meer mee.

Bij deze zwangerschap ben ik bij zo'n vrouw geweest die doet pendelen. Ik geloof best in die dingen, ze zei dat dit weer een jongen wordt, dus had ik me helemaal ingesteld op een jongen. Was er heel blij mee hoor maar had toch liever een meisje, gewoon voorkeur, een jongen was ook prima geweest maar een jongen en een meisje is helemaal geweldig.

Mijn man wilde niet weten wat het werd maar ik wel, daarom heb ik een geslachtsbepalingsecho laten doen. Het wordt een meisje, dit kon ik niet geloven. inmiddels hebben al vier gyn en een extra 3d echo laten zien dat het toch echt een meid is en nog heb ik mijn twijfels, gewoon omdat ik het niet verwacht had, ik had me helemaal ingesteld op twee jongen. Moet er nog steeds aan wennen, dus ik snap je wel.

Nu durf ik dus ook niet meer tegen de buitenwereld te zeggen dat ik meisjes zo leuk vind, ik had namelijk gezegd dat ik meisjes niks aan vind (omdat we toch een jongen kregen). Zelfbescherming dus. begin nu wel meer te vertellen dat meisjes ook wel erg leuk zijn. En ik ben dus ook helemaal blij met ons meisje.

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    oeps beetje lang verhaal. sorry

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hadden heel sterk het gevoel een jongen te krijgen...
    Was het een meisje geweest had ik zeer zeker moeten wennen hoor...voelde gewoon als jongen.

Het was ook zo, dus ik weet niet zeker of het ook wennen was geweest als het niet zo was.

Elmo

15. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Ik wist 100% zeker dat het een jongen zou zijn, 4 echo's vertelden echter een meisje, ons daar helemaal op ingesteld, dolblij, want ik wilde graag een meid.
    Tot week 34 en de liggingsecho werd gemaakt, toen wees de gyn mij de balletjes aan. Uh? Tsja, toen hadden we dus alles voor een meisje gekocht en bleek het toch een jongen te zijn. Ik heb daar ook serieus aan moeten wennen hoor!
    Dit keer denk ik weer dat het een jongen is, maar we zullen zien..

16. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Bij ons precies hetzelfde! Met 14, 18, 22 en 26 weken een meisje, daarna met 26,5 weken een jongetje! Tuurlijk is het wennen, niet in de negatieve zin, maar we hadden toch al wat roze dingen gekocht en noemden 'haar' al bij de naam. Na een dag waren we het helemaal gewend, we wilden echt niets liever dan een lief, gezond mooi mannetje!

En die hebben we gekregen! :D

17. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Hadden wij ook toen ze op een echo 'zagen' dat het een jongetje zou worden. We pasten ons snel aan en ik kreeg meteen medelijden met het kindje en voelde een grote liefde voor mijn zogezegde zoon. Groot was de verbazing dat het toch een meisje word, en ik ben ergens wel heel blij dat het toch een meisje is. Maar ach als het een jongen was hadden we het even graag gezien hoor! Je kan je kindje pas echt leren kennen als het geboren is, ik denk dat dat vooral de reden is. Nu kan je enkel een beeld vormen op basis van het geslacht.

18. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    sweetnova, met welke termijn kwamen ze er bij jou achter dat het toch een meisje is?

19. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Op 16 weken jongen, op 19 weken meisje, op 22 weken weer meisje en op 26 weken (3D pretecho) nog steeds duidelijk een meisje

20. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    He dames, zeer herkenbaar onderwerp!
    Ik was er heilig van overtuigd een meid te krijgen, had ook stiekem allemaal leuke roze dingetjes gekocht, komen we met 17 weken bij de 3d echo..
    Jaaaaa hoor, een jongen!
    Wow, ik heb er eerlijk gezegd wel even om gehuild.. ik was eigenlijk "teleurgesteld".. jaaa erg hé! Maar een mooi gezond mannetje is ook nu hartstikke goed! Ben de volgende dag meteen naar de HEMA gerend om allemaal stoere jongenskleertjes! Moetzeggen, het helpt wel.! ;)

Ik heb ook zoiets, volgende keer niet meer op eisprong vrijen hahaha! Echt dagen van te voren en dan niet meer! Dan hebben we meer kans op een meid! hahaha, wil toch echt wel graag een meisje of 2 ;)

Deel Deze Pagina