Mag de buggy nuna pepp luxx mee in vliegtuig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Prinsesje2014, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Weet iemand of heeft iemand ervaring met het meenemen van de nuna pepp luxx in het vliegtuig? Tot aan de gate? Hij is nl wel vrij groot.

Ik ben benieuwd. Want dat is voor ons wel een vereiste...

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik zou even contact opnemen met de vliegmaatschappij, kan wel eens verschillen denk ik?

3. sjak

sjak Niet meer actief

Als het een paraplubuggy is en niet meer dan 10 kilo weegt mag hij mee.

4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ja hoor geen enkel probleem mee gehad. Hij weegt minder dan 10 kilo (hoewel dat bij ons nog nooit is gecontroleerd) en is in een stuk in te klappen (dat is wel een voorwaarde!). De meeste maatschappijen nemen geen buggy's mee die uit 2 delen bestaan. Ik zag overigens nog veel grotere buggy's die werden meegenomen.

Afhankelijk van de reis zou ik wel de aanschaf van de reistas overwegen (als je een nieuwe buggy hebt). Ze smijten behoorlijk met die dingen en ze vallen regelmatig van de band of op de grond. Gelukkig kunnen ze tegen een stootje maar je krijgt wel beschadigingen.

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.816
    2.674
    113
    Officieel mag hij volgens mij niet mee. Het is namelijk geen volledig opvouwbaar 'paraplubuggy' model . Als het rustig is in het vliegtuig en er is genoeg ruimte in de lockers zijn ze soepeler en mag je hem soms meenemen. De kans is groter dat hij mee mag tot aan de gate en dat ze hem dan alsnog in het ruin doen. Je krijgt hem dan weer terug bij de bagageband of bij 'odd size bagage'. Ik zou sowieso wel een prampack tas huren om hem te beschermen.

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Er staat nergens dat je alleen een paraplubuggy mee mag nemen. De vliegmaatschappij kijkt uitsluitend naar het gewicht en of het inklapbaar is (dus in een stuk). En dat is deze buggy. Een buggy gaat overigens altijd in het ruim vanaf de gate (alle formaten). En je krijgt ze terug bij de bagageband of soms (bij een goede service) worden ze uit het ruim gehaald bij de aankomst gate (maar dat is per maatschappij verschillend is mijn ervaring). Ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen een buggy mochten meenemen in het vliegtuig (dus de vakken boven de stoelen). Lijkt mij ook erg gevaarlijk.

Deel Deze Pagina