Ondergewicht en eisprong!!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Roseline, Nov 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roseline

Roseline Niet meer actief

#1 Roseline, Nov 22, 2016
    Last edited by a moderator: Nov 22, 2016
    Op het internet staat dat een zwangerschap verkleint wordt als je ondergewicht heb. Op het moment is mijn bmi te laag, maar 18 namelijk.
    Ik ben nog niet bezig met zwanger worden, omdat mijn ondergewicht vooral te maken heeft met mijn slechte gezondheid. Ik zal eerst aan moeten komen en op moeten knappen, maar dat gaat nog niet zo makkelijk. Ik vond het volgende op het internet:

Vetcellen produceren het hormoon oestrogeen, daardoor wordt je eisprong gestimuleerd.
    Maar ook:
    Een te laag lichaamsgewicht kan ervoor zorgen dat de menstruatie cyclus onregelmatig is, of dat de menstruatie helemaal weg blijft. Het lichaam krijgt niet voldoende nutriënten (stoffen die uit het voedsel worden gehaald om gezond te kunnen leven en ook om zwanger te worden) binnen waardoor de aanmaak van bepaalde hormonen zoals LH (lutheine hormoon) afneemt. Een verstoorde hormoonhuishouding kan ervoor zorgen dat eicellen minder goed rijpen en dit kan leiden tot het overslaan van menstruaties of tot het verminderen van de kwaliteit van de eitjes:$.

Is er iemand die hier meer van weet??
    Ik weet dat ik voor mijn gezondheid aan moeten komen, maar nu blijkt dus ook voor een zwangerschap. Hoe ga ik dit doen, want ik probeer al lang aan te komen maar het lukt me niet?

Ps. ik loop bij een diëtist en verder wil ik gewoon wat duidelijkheid wat betreft dit onderwerp (hopelijk zijn er wat ervaringen vanaf jullie kant).

2. Melanie1987

Nov 21, 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat ook iets aan de lage kant met mijn BMI en moet zeggen dat ik dit ook wel merkte. De periode tussen eisprong en menstruatie was korter. Ik ben meer producten gaan eten waar je sneller door aankomt; bananen, avocado's, amandelen, gestopt met koffie(want dat remt je hongergevoel). Dat heeft wel aardig geholpen bij mij. Succes!

3. Roseline

#3 Roseline, Nov 22, 2016
    Last edited by a moderator: Nov 22, 2016
    Dank je voor de tips en je berichtje. Volgens mij is de periode tussen mijn eisprong en mijn menstruatie niet kort. Maar ik heb besloten het voorlopig los te laten..

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    hmm ik weet eigenlijk niet zo goed,

mijn bmi was voor mijn eerste ook iets van 18 of 18,5
    maar had altijd een super regelmatige cyclus, en in ronde 2 zwanger geraakt..
    Als je aan wilt komen voornamelijk veel koolhydraat rijk gaan eten maar wel gezond, meerdere maaltijden per dag
    succes :) hopelijk mag je snel zwanger zijn

5. Roseline

Zwanger worden is hier nog voor de toekomst, omdat ik eerst moet opknappen. Maar in ieder geval bedankt voor je bericht!!:)

6. Pollewop86

Pollewop86 Actief lid

Nov 18, 2016
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ie een regelmatige cyclus hebt (zonder dat je de pil slikt) denk ik niet dat je hier bang voor hoeft te zijn.

Share This Page