Ondergewicht en niet aankomen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blemma, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Zijn er meer ouders die een kindje hebben met ondergewicht en die niet in gewicht aankomen?
    Is er bij jullie kindjes een oorzaak gevonden?

Onze zoon is nu al bijna een jaar niets aangekomen. Hij groeit wel in de lengte. Is nu 81 cm en 8,7 kg. Ernstig ondergewicht dus.
    Hij ontwikkelt zich wel prima. Kan lopen, klimmen en springen. Heeft genoeg energie. En ook cognitief loopt hij niet achter. Snapt al een hoop en verbaast mij elke dag met de woordjes die hij weer leert en praat.

Er kijkt nu al een tijd de kinderarts mee. Dietist heeft vaak meegekeken, sondevoeding en drinkvoeding is geprobeert.
    Paar keer opgenomen op de kinderafdeling voor observatie. En de conclusie is nu dat mn zoon meer dan genoeg eet maar dat ze geen idee hebben waarom hij niet aankomt.
    Ze gaan hem nu testen op stofwisselingsziektes waarbij ze geen uitslagen verwachten omdat hij verder geen symptomen heeft.
    Ook wordt hij doorverwezen naar de klinisch geneticus om te kijken naar syndromen of dna afwijkingen.

Het is best wel eng dat mn zoon niet aankomt en niemand mij kan zeggen waarom. Ik heb nog altijd de hoop dat hij zo opeens wel gaat groeien.

Zijn er ouders die hier herkenning is zien? Wat voor onderzoeken zijn er bij jullie gedaan?

2. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn nichtje groeide ook niet..
    Achteraf gezien vanaf t moment dat ze brood ging eten..
    Zij bleek coeliakie te hebben; glutenintolerantie..
    Haar darmen waren zo beschadigd dat ze geen voeding op kon nemen

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Kwamen ze daar snel achter?
    Hoe lang heeft zij in gewicht stil gestaan?

4. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn oudste dochter heeft dit ook.
    Ze krijgt vanaf haat 1ste verjaardag al nutrinidrink multifibre om aan te komen.
    Ze is nu 4 jaar en krijgt het nog steeds.
    Bij haar zijn ze er achter gekomen dat ze een te snel werkend schildklier heeft.

Zonder die drankjes valt ze af.

Ze weegt 17.5 kilo bij 1m24.
    Lang en dun is ze.

Mijn andere dochter is ook niet dik.
    Weegt bijna 15 kilo bij 93 cm.
    Maar heeft meer vetjes op haar lichaam dan grote zus.
    Zij is 15 mnd oud.

5. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nee.. Heeft lang geduurd(2,5 jr); alleen at ze ook weinig.. Cb dacht dat t vanzelf wel zou komen.. Huisarts dacht ook dat t wel meeviel..
    Uiteindelijk na veel aandringen uitgebreid onderzoek bij de kinderarts en op ongeveer alle ziektes getest kwamen ze hier achter..
    Ze groeide in die 2,5 jaar wel iets maar veeeeeeel te weinig..
    Meisje heeft alleen wel veel buikpijn gehad achteraf..
    Alleen doordat ze dat dus al vanaf heel jong had gaf ze dat niet aan.. Ze was er aan gewend geraakt.. Nu met dieet gaat t beter.. Ze groeit weer maar ze eet niet veel dus hard gaat t niet..

Ik zou navragen of ze dit al getest hebben? Kan met oriënterend bloedonderzoek en voor sluitend bewijs een darmonderzoek

6. mommy2016

mommy2016 Lid

18 mrt 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog niet heel erg ondergewicht maar de lijn die buigt af

Zoontje is 11 maanden weegt 8.1 kilo en is 71cm. Hij is de afgelopen 3 maanden maar 100 gram aangekomen

Hij heeft dan wel kma en eet ook weinig ze neus amandelen gaan eruit en krijgt buisjes

Maar ze vond de groei niet goed

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Zoon is altijd al te lang en te mager geweest en is hij nu nog met 7 jaar 135cm en 27 kilo.
    Enorm snelle stofwisseling en adhd.
    Dochter is net een paar dagen 1 en woog vorige week 7.975 kg en is 73cm.
    Ruim anderhalve kilo onder het gemiddelde en 2 cm te klein.
    Zij heeft kma en zoon had lactose intolerantie ( overheen gegroeid)

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @lovemykids4 zijn ze er bij jou dochter gelijk na de eerste bloedtest achter gekomen? Doen ze ook nog iets om de schildklier af te remmen?

@denneboom wat sneu dat ze zo lamg met buikpijn heeft rondgelopen😦
    De ka zei dat hij op coeliaki getest. Ze hebben zijn bloed en ontlasting op onderzocht

@mommy dat is veel tegelijk zeg voor je zoontje. Gaven ze dat ook als oorzaak voor afname in groei?

9. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier 2 jaar 87 cm en 10.3 ook alles na gekeken maar niks te vindbaar mss idd die nutri drankjes werkte iig bij mij neefje.. mijn zoontje zit nog net genoeg dus hoefde niet. ..

10. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#10 Nemo2, 24 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2016
    Hier ook een mannetje van bijna 1 jaar en weegt 7600 gram,
    hij komt ook bijna niks aan! Zijn lengte 70 cm,
    Hij word nu extra in de gaten gehouden.

Dochter was met 1,5 jaar net 8,5 kilo
    Nu inmiddels 7,5 jaar en maar net 20 kilo dus nog een klein meisje

Was verders niks aan de hand trouwens ;)

11. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik heb een meisje van ruim 1,5 En die is 75 cm en 8.5 kg. Klein maar perfect in verhouding en groeit wel. Dus hier geen drankjes, sonde of wat dan ook. Gewoon klein. Sterker nog, in verhouding groeit ze op de -1 lijn (lengte/gewicht) dus niet eens -2 meer. Als je het Naar leeftijd corrigeerd dan wel -2 of nog meer. Ze zal nog wel een groeispurtje krijgen ooit hopelijk (ik Ben lang, wel slank). Ook wij staan onder controle bij KA maar nog nooit onderzoeken gehad omdat ze groeit.

12. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier is het alleen het gewicht van mijn dochter waarvoor ze onderzoek heeft gekregen.

Ze is enorm lang en haar gewicht kan niet meekomen met haar lengte.
    Maar dat is logisch met een te snel werkend schildklier.

Zodra ze 5 is mag ze stoppen met die calorieën drankjes want dan krijgt ze er medicatie voor voor haar schildklier.

Ze is 1m24 en in december 4 jaar geworden nu 3 mnd geleden.
    Alleen haar gewicht is 17.5 kilo maar ze is erg vaak ziek en heeft een slecht afweersysteem helaas.

Deel Deze Pagina