"ondergewicht" en zwanger worden??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door blackbird, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackbird

    blackbird Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Hoi meiden,

    Ik zit me al een tijdje iets af te vragen en ik wilde hier eens polsen hoe jullie erover denken..

    Ik ben ondertussen al heel wat maandjes bezig om zwanger te worden en het wil maar niet lukken, helaas ook erg lange cyclus zodat ik iedere keer erg lang moet wachten enzo.. naja iedereen die zo lang moet wachten weet wel ongeveer hoe het voelt..;)

    Nu ben ik niet echt dik, ik pas makkelijk in een maatje 36 en ben pas zonder reden in een paar weken weer 5 kilo afgevallen..
    Ik vroeg me dus nu af of mijn lichaam misschien gewoon "te licht" is om zwanger te worden?
    Kijk niet dat ik echt ondergewicht heb (hang er tegenaan) maar kan het zijn dat je lichaam gewoon meer "vet" nodig heeft?

    Ik eet trouwens heel normaal en lus ook graag lekkere dingen:D het is totaal niet dat ik dieet ofzo..

    De mensen om mij heen die zwanger worden zijn niet direct heel dik maar toch een maatje meer dan mij zeg maar..

    Ik ben benieuwd wat jullie er van denken..
     
  2. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Mag ik vragen hoe lang je bent en hoeveel je weegt?
    Ik heb eigenlijk altijd ondergewicht gehad en ben toch zwanger geraakt. Alleen had ik wel het geluk dat mijn cyclus gelijk regelmatig was. Temp je of gebruik je ovu-testen?

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  3. blackbird

    blackbird Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    ik ben 1.70 en weeg op dit moment rond de 57 kg.
    Niet echt ondergewicht dus..

    Ik temp. niet, heb ik geprobeerd maar ik ben gewoon op dit moment te druk 's ochtends. bovendien sta ik ene dag om 4:30 op en volgende dag pas om 8:00.

    Ovu testen gebruik ik ook niet..
     
  4. MC86

    MC86 VIP lid

    4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Het ligt er inderdaad een beetje aan hoeveel je weegt en hoe lang je bent.. Maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat dit pas echt problematisch is voor zwanger worden als je een eetprobleem of iets dergelijks zou hebben.. Ik heb er eigenlijk niet veel verstand van hoor, maar zou me er niet teveel zorgen over maken :) Als je genoeg eet en je bent niet TE dun, zou ik me geen zorgen maken!

    Succes!
     
  5. Yvonne79

    Yvonne79 Lid

    4 jul 2008
    44
    0
    0
    Hoi jij weegt nog netjes vind ik, van me eerste woog ik 48 toen ik zwanger raakte de 2de 50kilo de derde ook 50kilo en nu bij de 4de 56 kilo en ben 1.76.

    Dus denk niet dat het te maken heeft met onder gewicht. Dus ik denk dat het probleem bij jou toch wel ergens anders ligt, ik moet er wel bij zeggen dat ik van de laatste 3jr bezig bent geweest maar dat lag niet aan mij maar aan man lief, en van de eerste 3 was ik zwanger voor ik het wist.

    Hoop dat je er wat aan hebt

    groetjes Vonnie
     
  6. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Qua lengte en gewicht valt het idd wel erg mee. Houd er rekening mee dat zwanger raken een jaar kan duren. Ik weet niet of je de pil hebt geslikt, maar het kan zijn dat je dan toch nog aan t ontpillen bent. Of je hebt een late eisprong. Voel je deze wel?

    Liefs,
    DD
     
  7. fafa

    fafa Niet meer actief

    als je over- of ondergewicht hebt heeft dat wel invloed op de werking van je schildklier (en vice versa), en die is ook nauw betrokken bij de hormoonhuishouding die je cyclus regelt, dus ik zou niet meteen roepen dat er geen enkel verband is.

    Ik weet ook nog van vroeger dat de dikkere meisjes allemaal veel eerder ongesteld werden dan wij dunne meisjes.

    Dus misschien heeft het wel een klein beetje invloed. Maar dat zijn nooit van die zwart-wit kwesties: als ik zo-en-zoveel kilo weeg heb ik opeens geen kans meer om zwanger te raken. Dat is natuurlijk onzin. Zeker met jou gewicht-lengte ratio zal het óf geen óf slechts een hele kleine invloed zijn.

    (Als je echt te weinig zou eten ofzo legt dat natuurlijk wel je cyclus compleet stil... zoals bij anorexia-patientes, maar je zei al dat dat verre van het geval was)
     
  8. bosbesje

    bosbesje Actief lid

    8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me aan bij de andere dames. Alleen als je sterk ondergewicht zou hebben en dat je voedingsstoffen mist door te weinig eten kan het een probleem zijn.

    Ik woog voor m'n eerste zwangerschap net zoiets als jij maar ben 1.79 m en ben zelfs met pil zwanger geworden.

    Je lichaam moet z'n ritme nog vinden misschien. Of was je voordat je de pil gebruikte ook iets onregelmatig en met lange cycli? Misschien is het dan toch handig om ovutesten te gebruiken omdat het moeilijker kan zijn je 'ei' zelf te voelen als je cyclus zo lang duurt.
     
  9. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hoi Blackbeard,

    Kan me voorstellen dat je je langzaam een beetje zorgen maakt, maar zoals een paar al schrijven, het hoeft natuurlijk niet.
    Vind je nu ook niet extreem mager, maar misschien kun je het probleem eens met je harts bespreken, en laten testen of je bloedwaardes en schildklier wel in orde zijn.

    Ik ben eigenlijk ook te licht ( nu 55 kilo bij 174 cm, eerst 52 kilo) en heb een lichamelijk zwaar beroep, waardoor meer aankomen gewoon echt niet lukt.
    Bij mij kwamen ze er na bloedtests achter, dat ik een Vit. D en ijzer te kort heb, en dat moest zeker aangevuld worden voor een zwangerschap.
    Belangrijker was alleen dat bij mij de schildklier te langzaam werkte, waardoor ik een te hoog prolactine gehalte had, waardoor mijn lichaam zich niet voor een eisprong klaarmaakte.
    Mijn gyn. wilde het niet voor de volle 100% op mijn ondergewicht en tekorten schuiven, maar het zou er toch wel eens heel goed mee te maken kunnen hebben.
    Zeker het gewicht, want minder vet, beteken ook een verminderde aanmaak van (geslachts) hormonen.

    Nou ja, na een paar maanden waren deze probleempjes opgelost bij ons, en kwamer we erachter dat het probleem dus ergens anders lag, maar toch...

    Misschien heb je er iets aan, maar zou dus zeker ook eventjes met de harts geen praten, je bent ondertussen toch ook al een kleine 10 maanden bezig, toch??

    SUCCES
     
  10. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    ow god...typfout...SORRY...blackBIRD...;)
     
  11. sinada

    sinada Niet meer actief

    Oh meid geen zorgen. Ik was echt een graadje altijd. 180 en net aan 60 kilo. Heb zelfs lange tijd net 50 gewogen. Snelle spijsvertering.

    Maar ik ben ook zwanger geworden. Misschien aangeven bij je huisarts. Maar maak je niet te druk hoor komt vast goed
     
  12. blackbird

    blackbird Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    nou echt zorgen maakte me ik ook niet hoor, meer gewoon kijken wat jullie er van denken maar hier lees ik dat er dus wel meer mensen "dun" zijn en zwanger worden.
    Bij mij is er ondangs al het eten weer een kilo af gegaan..:(

    Ik hoop dat ik toch binnekort zwanger wordt aangezien ik dus geen zin in een MMM heb..
     
  13. tricia82

    tricia82 Niet meer actief

    misschien toch een idee om ovu testen te gebruiken?
    kijken of je je ei kan vinden?
     
  14. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Toen ik zwanger raakte van Milan (notabene door de pil heen) woog ik 48 (bij een lengte van 1.75m), ondergewicht dus. De tweede zwangerschap kwam weer door de pil heen (en ik gaf nog borstvoeding) en toen had ik 'tzelfde gewicht. Nu bij deze zwangerschap was ik in de 1e ronde zwanger en woog ik 50 kilo van tevoren.

    Mijn ervaring is dus dat ondergewicht geen belemmering hoeft te zijn om zwanger te raken.
     
  15. Sahi

    Sahi VIP lid

    4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik heb 2 clienten met ondergewicht die heel erg makkelijk zwanger zijn geworden. Ze hebben beide een bmi van 15, dus echt heftig ondergewicht!! Kan allemaal prima. Ik geloof dat overgewicht eerder een belemmering is dan ondergewicht, maar pin me daar niet op vast!
     
  16. blackbird

    blackbird Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.434
    48
    48

    ha ha als ik het zo lees wordt jij zwanger hoe dan ook..

    Nou dat is helaas bij mij dus echt niet zo. Ik weet wel dat ik nooit meer aan de pil ga mocht ik ooit zwanger worden. Ik ben er veel ziek van geweest en ondertussen weet ik ook dat ik echt niet zo makkelijk zwanger wordt dus die pil heeft dan ook weinig nut.
     
  17. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik woog toen ik zwanger werd 46 kilo met een lengte van 170. Het kan dus wel, ondergewicht of overgewicht is opzich niet erg wat betreft het zwanger worden, het wordt echter een probleem als je door onder of overgewicht geen cyclus meer hebt. Meestal hersteld de cyclus, als je afvalt of een paar kilo bij komt... In iedergeval succes met zwanger worden, hoop dat het snel lukt voor je!
     

Deel Deze Pagina