Alle informatie over temperaturen om zwanger te worden is welkom

Discussion in 'Zwanger worden' started by Hummeltje 1, May 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Hallo iedereen.

Wij zijn ondertussen al weer 10 maanden bezig voor een broertje/zusje voor onze knul.
    De eerste 2 maanden zo geprobeerd, en vanaf de derde maand aan de ovulatietesten. Helaas tot op heden nog niet raak.
    Afgelopen vrijdag de zwemmers van mijn vriend ter controle naar het lab gebracht, en daarvoor kunnen we morgen bellen wat de uitslag is.
    Maar om de kansen nog meer te vergroten wil ik me toch eens wat meer gaan verdiepen in het temperaturen ;).
    Dus mijn vraag aan jullie is, hoe gaat het in zijn werk.
    Wat zijn jullie ervaringen er mee.

Hopelijk krijg ik wat tips

2. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Met temperaturen kun je alleen achteraf je eisprong zien, wanneer je temp drie dagen lang meer dan 0,2 graden gestegen is. Als de tempstijging is geweest, ben je te laat om het nog gezellig te maken.
    Temperaturen doe je elke ochtend op hetzelfde tijdstip, rectaal en direct als je wakker wordt. Niet eerst naar de wc ofzo. Het liefst met een thermometer met twee cijfertjes achter de komma, dat is nog nauwkeriger.
    Handig is om de fertility friend app te gebruiken.
    Dat is het denk ik wel in grote lijnen.

Spannend morgen de uitslag, hopelijk is dat in ieder geval oke.

3. Elisek

Elisek Lid

Dec 31, 2014
    72
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    Ik temperatuur ook sinds 2 maand, ik gebruik hier bij de app Fertility friend. Ik vind deze echt super makkelijk want deze berekend zelf waneer je eisprong is. Ik temperatuur zelf altijd om 7 uur in de ochtend ook in het weekend. Het is namelijk belangrijk om rond het zelfde tijdstip te meten zodat je beter overzicht krijgt over je cyclus, ook is het belangrijk om zo precies je temperatuur te meten hiervoor is rectale manier het beste!
    Ik wens je veel succes hopelijk krijg je snel overzicht over je cyclus!

4. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

Jan 14, 2015
    783
    198
    43
    Ik vond het wel fijn om te weten wanneer de eisprong geweest was, met ovulatietesten kan het nog 12uur duren maar ook nog 2 dagen. En ik wist door temperaturen beter wanneer (en of) eisprong was geweest en wanneer ik menstruatie kon verwachten.
    En als je zwanger bent blijft je temperatuur duidelijk hoog, terwijl hij anders daalt. Ik gebruikte ook FF

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Dankjewel voor de reacties :).
    Ik wist niet dat je als je ei geweest is dit pas ziet. Als ik het gaat doen wil ik sowieso ook de ovulatietesten blijven gebruiken. Gewoon extra zekerheid :).
    De uitslag van mijn vriend was gelukkig goed ;), dus dat is een hele zorg minder

6. Moess

Moess Niet meer actief

Als je temperatuurt kun je idd zien of je eitje ook echt gesprongen is, die garantie heb je met alleen ovulatietesten niet(geloof ik?) En als je weet hoe lang je LF is weet je precies wanneer je nod is.

En verder wat de rest ook zegt: iedere dag op hetzelfde tijdstip(ook in het weekend ed), voordat je uit bed stapt. Ik tempte rectaal maar vaginaal kan geloof ik ook.

Share This Page