Van de week zei ik tegen een vriendin dat ik meestal wel 8 dagen bloed.. die schrok. Dat schijnt enorm veel te pijn (geen idee, is dat zo?). Vanavond zei mijn moeder dat ik dat ook maar even aan de dokter moest melden, zij dacht dat dat ook wel eens zwanger worden kon bemoeilijken... geen idee.. is dat zo? Wat zijn jullie ervaringen?
ik had/heb altijd veel pijn en ben ook wel eens meer dan een week bezig met menstruatie...mijn cyclus was altijd 30-35 dagen. mijn gyn zei dat dat opzich geen enkel probleem zou zijn voor het zwanger raken! als het altijd rond die tijd is...ik raakte wel pas na 5 jaar zwanger...maar dat heeft ook met andere dingen te maken gehad (wij hadden geen aanwijsbaar probleem, ik was volgens mijn andere gyn zelfs super vruchtbaar!!!)
altijd volle week ongesteld maar met mate van nr 1 en 2 meteen zwanger, dan menstruatie feller begonnen en 25mnd nodig gehad, ik bleek endo te hebben.
Geen idee of dat met elkaar samenhangt of niet.. Zelf bij de 1e door de pil heen zwanger geraakt, na de borstvoedingsperiode weer begonnen met de pil. Werd toen erger ongesteld als de periode voordat ik de pil slikte, na het stoppen om te kijken naar mijn eigen cyclus werd ik nog iets heviger ongesteld en had ik langere periodes (zo'n 30-35 dagen), maar in de 1e echte ronde meteen zwanger. Nu, borstvoedingsperiode 2e, is m'n menstruatie vergelijkbaar als na het stoppen met de pil (alleen nog onregelmatiger ).
ik heb geen idee, vroeger en ook toen een jaar of 3 geleden mijn mirena werd verwijderd, had ik een 'normale' menstrustie die een dag of 4 duurde. nu heb ik 2 maanden geleden mijn mirena laten verwijderen en de menstruaties die ik nu heb zijn idd heviger dan ooit, ik doe een super tampon in en die moet ik elke 1.5 uur vervangen anders lek ik door.... en de mens houdt ook een dag of 7-8 aan! dus ik ben ook erg benieuwd of dit alles invloed heeft op het zwanger worden. aan de andere kant heb ik nu cycli van 24-26-23 dagen dus wel erg kort.. bij mijn dochtertje 3 jr geleden was ik in ronde 3 zwanger...
Ligt het misschien aan hoe je telt? Ik bloed eigenlijk maar 1 dag, maar met de voorbloeding en alle restjes achteraf ben ik ook een week bezig. Hoe het met veel dagen zit, weet ik niet, geen ervaring. Ik heb m'n gyn wel gevraagd hoe het zit met weinig dagen / weinig bloedverlies / weinig stolsels. Heb bv wel eens twee dagen alleen roze verlies gehad (en dat was geen innestelingsbloeding). Zij zei dat het geen invloed heeft: als je maar bloedt, is het verder in orde en de hoeveelheid zegt niets over eventuele problemen dan wel betere vruchtbaarheid. Ik heb zelf het idee dat iets meer beter is als iets minder
Ik heb een redelijk zware menstruatie. Zeker 5-6 dagen echt bloeden, buikkramp, grote hoeveelheden. En dan nog wat dagen naprut. Met een cyclus van 28-45 dagen.. Maar mijn 2 zwangerschappen waren er in de 1e en 2e maand. Dus het hoeft geen probleem te zijn..
Oke fijne berichten. Ik bloed echt wel 4-5 dagen hevig. Wat was ooit de theorie, half theekopje ofzo? Hahaha echt niet! Ik loop leeg. En dan nog 4 tot 3 dagen nabloeden en dan soms in eens weer een hevige erbij. Niet leuk..... bedankt voor de geruststellende berichtjes in elk geval
ook hier een bloeding van ongeveer 7 dagen. Ben van de eerste in 3 rondes zwanger geworden had wel een cyclus van 42 dagen regelmatig
Ik bloed juist bijna niet. Kan met gemak 10 uur met 1 normale tampon doen en dan nog lang niet vol...... Ben daar juist weer bang voor. Maar idd wat ik net ook al las. Mijn dokter zegt als je maar iets bloed is dat al een goed teken.. Ben in ronde 5 dus wacht maar af hoe het gaat lopen...
Ik heb een lichte, korte menstruatie, meestal duurt het een dag of 4, 5. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, bij de oudste werd ik al zwanger in ronde 1 en bij de tweede pas na 1.5 jaar.
Ik geloof dat niet echt ervaring... haha... ik ben meestal zelfs 10 dagen ongi, waarvan 7 echt heftig bloed.. maar toch heb ik al 3 kindjes gekregen en dat in nog geen 3,5 jaar tijd..daarentegen was ik ook nog eens onregelmatig ongi.. soms 8 weken dan weer 5 dan weer 6.