Hoi, Ik heb sinds kort een garage en kan nu een fiets stallen zonder dat die buiten verroest. Ik wil graag een fiets waarmee ik mijn tweeling van bijna twee jaar oud kan vervoeren. Ik ben benieuwd welke keuze jullie zouden maken: een fiets met twee zitjes, een bakfiets of een fiets met aanhang achter? Ik wil de fiets namelijk gebruiken voor het vervoer van mijn tweeling, maar ook als ik met één van de twee wegga, maar wellicht nog het vaakst alleen als ik de stad (A'dam) in ga. Hoe zwaar is het om met een bakfiets te fietsen en hoe lastig omdat de fiets zo breed is? Kun je ook een zitje zetten bij het stuur van een bakfiets als we voor een derde gaan over een jaar, of als ik gezellig met een van beide wil fietsen? Hoe lang kon jouw kind nog op een fietszitje? Omdat ik hier nog niks van weet, ben ik benieuwd wat jullie zouden kiezen Bedankt voor de antwoorden!
er bestaan 2ling zitjes voor achterop de fiets, dan heb je een plankje met een rugleuning. dit heeft iemand die ik ken ook.
iemand die ik ken heeft ook een tweeling. zij heeft een moederfiets met een mand voorop waar 2 stoeptegels in liggen. achterop de bagagedrager zitten achterelkaar 2 kinderzitjes. prima geregeld vond ik het toen ik het zag.
Ik zou zelf voor een bakfiets gaan met het oog op een derde, maar dan misschien een goedkope fiets er naast voor als je alleen weggaat, ik weet natuurlijk niet of dat financieël een optie is? Ik vind het best zwaar met 2 kindjes op een moederfiets (maar heb ook wel zware kindjes) en nu ik weer zwanger ben ga ik, als alles goed blijft gaan, ook een moederfiets kopen.
Ik weet niet hoe zwaar jouw tweeling is? Ik heb een mama-fiets met een stoeltje voorop (yepp kan tot 15 kg) en stoeltje achterop. Als papa ook meefietst dan gaat het voorzitje eraf en gaat er een stoeltje bij papa achterop. Op dit moment zijn mijn jongens ongeveer 10 kg en het fietst prima. Maar heb wel een fiets met 8 versnellingen, want dat is wel nodig...
Hi Troetelbeertjes ! Ik heb een moederfiets met een zitje voorop en een zitje achterop en die gebruik ik als ik met mijn meiden ga fietsen. Bevalt echt prima. Zitje voorop kan volgens mij tot 15 kilo en achterop tot 25 kilo. Mijn meiden zijn niet zo zwaar, dus op deze manier kan ik nog wel even vooruit. Bakfiets lijkt me ook wel handig voor vervoer van een tweeling, maar niet zo praktisch als je er in je eentje mee weg gaat. Als de meiden straks te zwaar zijn om voorop te kunnen wil ik denk ik een tweelingfiets kopen (twee zitjes achterop). Succes met je keuze! En kom je binnenkort weer eens op Hyves meekletsen? Ben benieuwd hoe het met jou en je mannen is! En hoe het met de 'wens voor een derde' staat!
Ik heb een kinderzitje achterop voorals ik alleen of met mijn oudste zoon wegga. Als mijn dochter ook meegaat, hang ik de fietskar achter mijn fiets. Hier kunnen ze dan samen in. Ook kan ik hier wat boodschappen oid in kwijt. Als ik dan ergens naar toe ga, koppel ik de fietskar los en kan ik hem als wandelwagen gebruiken. Dit vind ik wel een enorm voordeel in vergelijking met een bakfiets (maar die vind ik weer heel gaaf om te zien!).
Je hebt speciale zitjes voor achter, zijn niet van die zitjes zoals een bobike zitje maar er zitten alleen 2 rugleuningen op. Ik heb hier bij de fietsenwinkel ook om gevraagd. Die man gaf wel aan dat het niet erg veilig is omdat de fiets zo achter over kan slaan. Dat is voor mij een reden om het niet te doen.
Dank allemaal voor jullie antwoorden! Ik heb me, mede door jullie antwoorden, de laatste dagen via internet en in verschillende fietswinkels/werkplaatsen georiënteerd op de mogelijkheden. Van een bakfiets tot een moederfiets, tweelingfiets en aanhangwagen. Heel veel mooie mogelijkheden, maar pfff.. wat duur allemaal! Een tweepersoonsbakfiets (lees: niet drie kinderen dus) is minimaal 1500 euro! Mijn oog is gevallen op de tweelingfiets, van 't mannetje, ook met het oog op gemakkelijk tussen druk verkeer kunnen manoeuvreren. Die fiets heeft een verlengd achtergedeelte, dubbele standaard en het zwaartepunt is ook naar achter geplaatst. Hierdoor kun je je kinderen 'inladen' zonder dat de fiets omvalt. Volgens alle fietsenmakers die ik heb gesproken een goede optie. Het levert wel minder tasruimte dan een bakfiets, maar boodschappen zal ik toch eerder te voet doen (vlakbij centrum, lopen is dan sneller dan in- en uitladen van kinderen) of met de auto voor een hele week. Verder is er een mogelijkheid om ook een fietsstoeltje te plaatsen aan de voorkant. Daarmee kan ik dat ook nog meemaken (lijkt me zo gezellig) en kan een eventuele derde ook nog een tijd lang mee. Ik heb er een via marktplaats gevonden. Zaterdag gaan we langs. Spannend! @Margit: ik kom zeker snel weer langs! Omdat ik hyves echt alleen nog voor jullie gebruik, is het geen dagelijks of soms zelfs wekelijks medium dat ik gebruik. Ik mis jullie wel! Hoop dat alles goed is met jou/jullie!