Ik heb een zoon die ondergewicht heeft, hier wordt er nooit moeilijk over gedaan, Hij is nl erg lang maar niet zwaar voor zijn leeftijd. Hier zeggen ze dat ze liever dit zien dan veel te dik. Mijn zoon weegt nu 15 kg en is 1.07 lang. dus reken uit te lang en te licht voor zijn leeftijd. dit is gewoon zijn bouw. Mijn zoon was ook een moeilijke eter in het begin. Nu eet hij prima maar hij heeft wel een hele snelle stoelgang, 3x per dag poepen is normaal bij hem dus ik denk dat dit er ook echt mee te maken heeft. ik heb foto's van mijn zoon waar ik zijn ribben kon tellen, nu gelukkig niet meer en zijn hoofd is ook wat boller ipv ingevallen. Ik ben ook volle produkten gaan gebruiken en dit helpt hier echt! dus wellicht kan je dit ook gaan proberen?
Hier ook 2 jongetjes die voor hun lengte te licht zijn. De verpleegkundige bij ons kijkt naar de lijntjes en heeft daar kritiek op en vraagt standaard naar het eetpatroon. Daar is niks mis mee, ze eten gewoon lekker maar niet borden vol. De arts kijkt naar de kindjes en naar hun gedrag. Vol energie en erg vrolijk, dus volgens haar niks aan de hand. Bovendien ben ik ook lang en slank, dus hebben ze waarschijnlijk mijn bouw. Eventueel moest ik hun beker melk vervangen voor volle melk, en opletten dat bakprodukten niet te mager waren omdat kinderen vet nodig zijn. Maar op 1 consultatiebuuro dus al verschil tussen de arts en de verpleegkundige. Ik zou gewoon naar je kind kijken, eet hij normaal voor een (puberende) peuter en is hij blij en gezond? Dan je er niet al te druk over maken en lekkker genieten van je grote ventje!
Hij is lang ja, maar dat maakt niets uit, je kan 'm moeilijk korter maken . Eva was met bijna 2,5 jaar 89 cm en 12,2 kilo, dus ook niet erg zwaar. Heb er nooit iets over gehoord. Een tijd terug was ze in verhouding wat te zwaar volgens de grafiek, maar toen zei de verpleegkundige: je ziet het absoluut niet, dus het is prima
Pardon! Ik had helemaal geen afspraak meer gemaakt.. Zijn ze nou helemaal! Zo dun is je kindje helemaal niet... Hoe is zijn BMI? Hier een linkje. Als dat goe dis zou ik me vooral geen zorgen maken en ze die afspraak lekker ergens laten steken waar de zon niet schijnt ofzo... Jelle was 89 cm en 11.4 kilo toen hij 3 jaar en 3 maanden was. Nooit commentaar op gehad. Jitte is nu 2 jaar en 6 maanden en is nu 11 kilo en 89 cm. Ook nooit commentaar opgehad. Beide zitten qua BMI gewoon in het groene gedeelte. Weliswaar aan de onderkant, maar toch.
Heb ook nog nooit klachten gehad bij het cb, vind de 2 artsen die er werken sowieso echt hele lieve vrouwen en ook de assistentes, ze nemen altijd de tijd voor mij en ons zoontje. Dus vandaag én het nieuwe gezicht van de vp'kundige en de manier hoe het is gegaan inderdaad was de combinatie niet zo fijn. Hoe is het nu met je dochtertje?
Ze zei dat halfvolle melk en margarine plantaardige producten zijn. In 10 minuten heeft ze zoveel gezegd en raasde ze de hele ontwikkeling door. Ik weet ook niet precies hoe dat precies zit, maar daar ga ik informatie over zoeken, want ik dacht namelijk ook altijd de minder volle kindjes juist wel volle producten geven, zoals volle melk en roomboter, volle yoghurt etc, maar volgens deze vrouw niet.
Haha moest wel lachen om je berichtje. Ik lees van bijna iedereen die hier reageert dat ze geen commentaar op hadden gekregen wat betreft het íets' lage gewicht. Ik kan wel tegen commentaar hoor, maar zoals ik eerder al schreef het gaat mij om de manier hóe iemand commentaar geeft. Als ze nu rustig had gezegd en uitgelegd hoe het nu precies zit en dat ze vond dat hij wat weinig woog en hoe we dit misschien konden oplossen in de toekomst, ok.... maar zo patsboem je kind is te dun, hem vliegensvlug op tafel leggen, uitkleden, hup luiertje uit en aan, ondertussen tegen mij praten terwijl ze het lichaam van mn zoontje controleerd en overal drukt en voelt, mn zoontje krijsen omdat hij ook niet wist wat hem overkwam, het ging mij gewoon iets te snel zo op de vroege morgen. En dat terwijl het niet zo heel druk was nog, dus waarom zo'n haast weet ik ook niet.
Mijn jongste was met 1.5 jaar, 83cm en 10.5 kg. Zal nu 2 maanden later wel niet heel veel meer zijn denk ik zo. Ik vind haar er niet dun uitzien, ze is fijntjes maar niet dun.
nou, ik vind het wel meevallen. Mijn dochter van 86 cm en 12,5 kilo krijgt altijd commentaar dat ze te dik is. Stomme cb weet ook niet wat ze willen.
dochter met 19 maanden: 10.450 kg 83 cm met 24 maanden: 11.400 kg 88 cm zij had zo ongeveer hetzelfde gewicht en dezelfde lengte met haar 2 jaar. Er is nooit wat van gezegd hier. Ik maakte me vaak meer zorgen dan het cb - die waren hier meestal tevreden: Ze volgde tenslotte haar eigen lijntje. En die was met gewicht bijna altijd richting de -1 en met lengte gemiddeld of nét erboven.. Qua gewicht heeft ze overigens van haar 2 , na haar 2 jaar en 7 maanden een behoorlijk spurtje gemaakt met een toename van 2,6 kilo. En met 3 jaar woog ze precies 15 kilo bij een lengte van 98 cm.
Mijn zoontje is 93 cm en 12 kilo en zowel de kinderarts als CB vinden dit echt prima!! ( jou dochter is in verhouding nog zwaarder en een jongen hoort sowieso wat zwaarder te zijn als een meisje) Dus als de kinderarts en CB mijn zoontje een goede verhouding lengte/gewicht vind hebben heeft jou dochter dat zeker
Mijn zoontje is 3 jaar en weegt 12,5 kilo dus dan vind ik het bij jouw zoontje nog wel meevallen als ik hem met mijn zoontje vergelijk. En bij mij op het CB zeggen ze er niks over, ja dat het gewoon een mager ventje is en waarschijnlijk niet zijn bouw (papa en mama zijn ook slank) Want eten doet hij heel goed en een snoepje meer of minder doe ik ook niet moeilijk over.
Ik vind je zoontje helemaal niet zo licht hoor. Ik snap niet dat ze zich daar zo druk over maken. Mijn zoontje was met 21 maanden 87 cm en 10.7 kg. Hij is dus wel mager maar is dat altijd geweest. De kinderarts zegt dat het prima is hij is gewoon geen dikkert.
als ie verder gezond is zou ik me niet druk maken, kan gewoon zijn bouw zijn. en hij kan best ineens een spurt krijgen hoor. ons meisje is ook zon magerding, (mama echt niet hoor haha, papa daarentegne weer wel) ook altijd ondergewicht. ze heeft 2 jaar lang op 15 kilo gezeten terwijlze dus wle in de lengte groeide. nu ze 5 is komen ook de kilos ineens weer wat erbij nu zelfs al 18 hihihi. maar nog steeds erg dun. ze eet dus ook echt slecht. maar zolang ze dr eigen curve volgt is er niks aan de hand. ons manneke net zo en die begint nu ook slecht te eten dus verwacht van hem niet veel anders. hij is ook geen stevig manneke, in tegnestelling tot zijn geboorte daar was ie een 8 ponder. onze kinderarts zegt altijd, dat zolang ze niet extreem vaak ziek zijn of ineens niet meer in de lengte groeien of ook erg extreem gaan vermageren dus echt afvallen. dan is er niks aan de hand dan is het gewoon hun bouw en groeistijl.
Hier een slank meisje van ca. 10 kg en 82 cm? Ik moet volgende week naar het cb. Dietist gaf aan dat ze wel wat meer mag groeien en ik probeer erop te letten wat ik haar geef, maar ze eet flink op een dag en is gewoon gezond.
Ik zou me niet te druk maken, zolang hij groeit is het prima. Mijn oudste dochter is ook heel fijngebouwd, weegt nu met haar 2,5 jaar 10.5 kg bij 86 cm. Bij het bureau zeiden ze ook dat het gewoon haar bouw is. Ze heeft ook veel kleinere handjes en voetjes, altijd al gehad. Heeft nu nog steeds maat 21.. Maar het hoort gewoon allemaal bij haar verhoudingen.
zou me niet druk maken, zolang je kindje gezond is en er gaat wat in en er komt wat uit is het toch prima. sinds de geboorte van mijn dochter klaagt het cb al dat ze en te klein is en niet al te zwaar is, kan er ook niks aan doen ,maar ze is echt niet graatmager vind ik.
Hij is inderdaad wat dun, zit met zijn gewicht tussen de -1 en - 2 in. Maar wat maakt dat uit? Hij volgt toch mooi zijn lijntje. Ik zou mij er niet druk om maken. Mijn zoontje zit hetzelfde qua gewicht en lengte. Was met 18 maanden 10.600 en 84 cm en bij 2 jaar 11550 en 89.5 cm. Qua gewicht zit hij nu nog steeds onder de 12 kilo. Lengte geen idee. Hier heeft het cb nooit opmerkingen en zelf maak ik mij er ook nooit druk om.