Hallo allemaal, Ik ben 1.74m en weeg 53 kg wat ik ook eet ik kom niet aan.. Nu moet ik ook zeggen... je moet wel erg veel eten om aan de 2000 calorieën te komen, omdat op bijna elk product staat "Met minder calorieën".. Ik word wel ongesteld. Nu is mijn vraag heeft iemand tips om aan te komen? En is dit een probleem om zwanger te worden? Thanx.
Als je gewoon ongesteld wordt lijkt het me geen probleem? Bij serieus ondergewicht blijft je menstruatie ook uit. Probeer anders eens je temp bij te houden om te kijken of je ook een eisprong hebt, dan weet je zeker dat het goed zit. Zelf zit ik op 60kg met 1.76, maar dat mag volgens mij nog. Die 2000 kcal kom ik ook niet aan hoor! Tips om aan te komen: ongezond eten en veel calorierijk eten, zoals snoep en vet spul, maar dat lijkt me nou voor je lichaam niet al te fijn! Misschien proberen om 1 of 2 boterhammen per dag extra te gaan eten?
Ik ben 1.73 en weeg 50 kg. Zolang je geen verschijnselen hebt van een te laag gewicht (chronisch koud, uitblijven menstruatie etc) is er volgens mijn arts niks aan de hand. Sommige mensen zijn zou eenmaal dunner dan anderen. Ik ben trouwens met ondergewicht dwars door mijn pil heen zwanger geworden
ik ben 1.72 en weeg 51 kilo...volgens mij is dat niet erg om zwanger te worden als je gewoon ongesteld wordt lijkt mij het niet zo'n probleem anders eens aan de huisarts vragen. Ik ken zelfs een paar meisjes die met deze lengte 45 kilo wegen en die hebben ook gewoon kinderen
Ik ben 1,70m en woog 47 kg en ben nu zwanger van de derde Mensen verschieten als ze mij zien eten, nu helemaal en aankomen ho maar. De enige manier om aan te komen voor mij is zwanger raken, voor de rest heb ik alles geprobeerd. Je doet er nu eenmaal niks aan en het hoeft helemaal geen probleem te zijn bij kinderwens.
Ik had ook erg last van ondergewicht en ben toen 3x daags nutridrink gaan drinken (verkrijgbaar bij apotheek en zitten weet ik hoeveel calorieën in) en dat heeft wel aardig geholpen bij mij, maar dat moet je alleen doen als je je net zoals in mijn geval niet goed meer voelt bij je gewicht anders zeg ik lekker laten je ziet aan de andere meiden dat zwanger worden ook best kan met ondergewicht! (Ik werd trouwens zwanger toen ik alweer 52 kilo woog bij 1.72) Liefs
ja die heb ik toen eens geproefd dat is echt goor spul de caramel is de enige die te drinken is...maar het werkt wel
Zolang je inderdaad gewoon ongesteld wordt en geen last hebt van chronische klachten is het geen probleem om zwanger te worden. Wel lijkt het me lichamelijk zwaarder voor je bekken en rug omdat je toch een buik gaat krijgen. Wil je perse aankomen zou ik aanraden om goed te blijven drinken en koolhydraatrijk voedsel te eten. Ga alsjeblieft niet op een taarten en chocolade dieet Dit is gewoon ongezond en het lost niks op. Probeer grotere porties te eten en zorg voor voldoende koolhydraten die je kunt vinden in brood en pasta's.
Ik heb een heel erg ondergewicht gehad, op zijn dieptepunt 32 kg. bij 1.62m. De oorzaak is nooit gevonden. Ik heb een heel regiment aan dieten, ziekenhuis opnames enz. gehad. Nutridrink hielp in het begin om het ergste er vanaf te krijgen, daarna niet meer. Ook een rustkuur 6 weken, echt op bed en niets doen hielpen niets. Omdat het gewicht zo laag was menstrueerde ik ook niet meer. Toen ik eenmaal op 45 kg. zat kwam de menstruatie terug. Totaal heeft dit ongeveer 7 jaar geduurt. Daarna gebeurde een wonder, in ronde 1 was ik zwanger en werd er na een verschrikkelijke zwangerschap met hyperemesis (extreme zwangerschapsmisselijkheid) van gelukkig maar 15 weken, een gezond kindje geboren. Na deze zwangerschap was ik de aangekomen 10 kg. meteen na de bevalling kwijt. Jaren heb ik 43 kg. gewogen en na het stoppen van de pil kwam ik direct weer 2 kg. aan. Waarschijnlijk heeft het kelderen van het gewicht hier ook mee te maken gehad. Na 5 rondes mochten we weer zwanger zijn, ook weer een zwangerschap met hyperemesis (maar nu tot 20 weken) weer een gezond kindje. Volgens de experts is na 10 jaar ondergewicht (met niet meer menstrueren) de kans groot dat je (gedeeltelijk) onvruchtbaar kan worden. Maar de experts vertellen wel meer, daar geloof ik niet zo meer in. Gelukkig zit ik na de laatste zwangerschap (8 maanden geleden) nog steeds op 45 kg. en ik hoop dat het zo blijft. Ben ondertussen wel weer aan de pil en moet nu moeite gaan doen om het gewicht op peil te gaan houden. Gaat dit echt weer tot problemen leiden dan ga ik stoppen met de pil en andere mogelijkheden tot anticonceptie zoeken.
Niet zo extreem als bij jullie, maar ik heb lang 45 kg gewogen bij 1.63m. Had het altijd koud, dus had er ook wel last van. Ongezond eten helpt niet en is ook, nou ja het woord zegt het al, ongezond, dus daar heb je niks aan. Wat mij wel geholpen heeft, is sporten. En dan niet aerobic-hupsen in een klasje, maar spiermassa kweken met gewichten. Niet alleen weegt spiermassa meer dan vet (dus je wordt er niet blubberig van), ook heeft spiermassa meer 'onderhoudsvoedsel' nodig dan vet. Met andere woorden: het zet je verbranding op een wat hoger pitje, waardoor je gewoon wat meer trek hebt en wel aan die 2000 kcal komt (of op zijn minst in de buurt dan ). Want die 2000 kcal, dat gaat niet alleen om de brandstof, maar natuurlijk ook om de vitaminen, mineralen, vezels e.d. die je wel nodig hebt en die je maar ten dele aan kunt vullen met supplementen. Die ondergrens van een gezond gewicht bij een BMI van 18,5 blijkt voor mij in elk geval wel te kloppen: vanaf een kilootje of 50 had ik het niet meer zo koud, was ik minder moe en had ik ook een 'gezonde' trek (al blijf ik 2000 kcal veel vinden hoor!). Nu ben ik zwanger en veranderd in een bodemloze put. Ik weet nu ook wat het is om wakker te worden en trek te hebben in het ontbijt. Of om niet te kunnen stoppen na 1 koekje. Of om nog trek te hebben na een menu van de Mac (wat ik normaal dus echt niet wegkrijg). Ik kijk nu ook wel anders naar mensen die altijd trek hebben... Vond vroeger dat die zich niet konden beheersen, maar na een paar maanden met bloedsuikerdips en soms bijna flauwvallen, weet ik nu ook hoe dat voelt. Hoop wel dat ik straks weer mijn 'eigen' eet- en vooral 'honger'patroon weer terugkrijg! Voor TO: spiermassa kweken dus. Dat is bij mij het enige dat ooit geholpen heeft...
Hmmm, helaas heb ik nooit moeite die 2000 calorien te halen... 6 boterhammen per dag en zuivelprodukten. "Gewoon" elke dag warm eten en zeker het ontbijt niet vergeten!
Ik had helemaal hetzelfde,ik ben dan iets kleiner 1,69 maar woog maar 45 kilo en wat ik deed ik kwam echt niet aan,ik dacht ook dat ik niet zo znel zwanger zou worden maar wa toch 6 maandjes na de pil in verwachting,ben nu 32,5 week zwanger en er zit nu wel 18 kilo aan. Liefs x
Voor de zwangerschap woog ik 52 kilo bij een lengte van 1.73m. Ook te weinig dus. In ronde 2 zwanger geraakt. Nu met bijna 40 weken zwanger ben ik bijna 13 kilo aangekomen, maar geen gram vet extra te zien. Voor de zwangerschap kwam ik ook al makkelijk aan de 2000 calorieën op een dag en ben nooit iets aangekomen. Je zegt dat je wel ongesteld wordt, dus het lijkt me voor jou ook geen probleem om zwanger te raken In ieder geval niet door ondergewicht. Tips om aan te komen heb ik niet. Zoals ik al zei kom ik zelf ook niet aan, wat ik ook eet. En ik eet veel!
Ik heb ernstig ondergewicht gehad door anorexia en ben daardoor mijn cyclus een paar jaar kwijt geweest als tiener. Toen we zwanger wilden worden, was ik ook erg licht. Ik moest ongeveer 10 kg proberen aan te komen. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met dat er overal 'met minder calorieen' opstaat. Dat staat volgens mij alleen op heel specifieke produkten. Ik ben op een regiment van volle zuivel, regelmatig noten en gedroogd fruit tussendoor, en roomboter op brood best makkelijk weer wat aangekomen. Het duurde bij mij ook wel lang omdat ik makkelijker afval dan aankom. Bij mij kwam het ondergewicht wel duidelijk door eetstoornis-gerelateerd gedrag dus het was bij mij meer een mentale knop die om moest dan iets anders. Ik vertel het hier maar, omdat je opmerking over de minder calorieen me wat bevreemdde. Het is niet heel moeilijk om meer calorieen te eten denk ik- of je ervan aankomt ligt aan je metabolisme en misschien in samenhang daarmee ook aan een schildklier werking die wat verstoord kan zijn. Wij zijn voor advies naar mijn HA geweest, gewoon om wat begeleid te worden (het ging immers ook om een oud patroon van mij met eten).
Hallo Allemaal, Ik ben 1.66 en weeg 50 kilo dus ook niet echt veel. Wij zijn gestopt in juni gestopt met de pil, de eerste 2 mnd gewoon geklust wanneer we zin hadden vanaf aug. gekeken wanneer ik het vruchtbaarste was. Enne 16 okt eerste menstruatiedag van mijn laatste menstruatie!! Ben zwanger nu 5 weken en 2 dagen Bij ons heeft het dus niet meegespeeld Succes met klussen Groetjes Klungel
Hoi Desii, Ik heb ook ondergewicht. Altijd al gehad ook. Ik weeg 50 kilo bij een lengte van 1.78 En dat na 2 kinderen Heel dun dus en ik heb geen eetstoornis. Ben nu zwanger van de 3e! De eerste keer was het de 1e maand raak, de 2e keer duurde het een half jaar en nu was het een 'lucky shot' Dus in mijn geval heeft het het zwanger worden niet in de weg gestaan. Het zwanger zijn echter is een ander verhaal. Ik ben beide keren 20 kilo aangekomen en dat moest ook echt wel, anders had ik gewoon niet voldoende voor de baby. Mijn eerste was ook dysmatuur. Of dat met mijn ondergewicht te maken heeft weten ze niet, maar het zou best kunnen natuurlijk. Ik las dat iemand schreef dat ze voor het eerst 'echte' honger ervaarde toen ze zwanger was, dat heb ik dus ook. Ook tijdens de bv nog. Kan me dan ook niet voorstellen dat ik ooit niet dat hongergevoel heb, ben net een bodemloze put Maar zodra ik stop met de bv. neemt mijn hongergevoel weer af en eet ik weer 'gewoon' (is maar wat je gewend bent natuurlijk). En dus kom ik weer op mijn oude gewicht. Liefs Elea
Hallo meiden, Ik heb ook ondergewicht. Ik ben 1.62 m en weeg 47 kg. Ik kwam er vorige week achter dat ik weer een kilo afgevallen ben (woog eerst 48 kg) terwijl ik voor mijn gevoel goed/ normaal eet. Ik heb geen verschijnselen zoals kou, uitblijvende menstruatie e.d. Maar ik voel me niet prettig bij dit gewicht. Ik probeer nu meer te eten en als ik in januari nog niet aangekomen ben ga ik langs de huisarts. Hebben jullie geen problemen met kleding kopen? Sinds ik zo weinig weeg heb ik echt een hekel aan shoppen. Ik heb jeansmaat 26 en veel (spijker)broeken gaan tot maat 27/28. Ik heb nu een winkel gevonden waar ze spijkerbroeken verkopen in maat 26. Iemand nog tips?
Bij de Hennes verkopen ze ook spijkerbroeken maat 26 en die van Diesel hebben ze ook in hele kleine maatjes. Zelf zweer ik bij de Esprit-broeken. Hebben ze al in maat 32 en die vallen ook nog eens behoorlijk smal. Daar zit lekker wat stretch in en ze hebben ook wat hogere modellen. Bij die heupmodellen steken mijn botten altijd zo uit en dat vind ik niet zo mooi. Bij mij is het probleem dat ik niet alleen maat 26, maar ook lengte 32/34 nodig heb. Dat is nog lastiger te vinden. Ik heb het trouwens wel altijd snel koud, heb in bed ook zo'n electrische deken, kan ik mijn bed even voorverwarmen haha ben af en toe net een bejaarde hoor, kachel op 10, sloffen aan, dikke truien aan en een voorverwarmd bedje Liefs Elea
Ik ben 1.76 en heb minder dan 50kg gewogen vorig jaar juni. Momenteel ben ik 57 kg (gisteravond gewogen) hoe ik dit gehad heb weet ik absoluut niet! Vorig jaar oktober voor het eerst bij de gyn geweest en die heeft nooit een probleem van mijn gewicht gemaakt. Ik voelde me er ook niet slecht bij gelukkig maar ben wel blij nu iets zwaarder te zijn en zwanger . Zolang je menstruatie niet uitblijft hoef je je geen zorgen te maken (alsdus mijn gyn!)
@ Elea: tot een paar jaar terug zaten de broeken van esprit (maat 32) mij ook als gegoten. Helaas zijn deze nu zelfs te groot geworden voor mij (echt balen). Only en Cars hebben ook spijkerbroeken in maat 26 (ben ik inmiddels achter). Maarja ik wil niet elke dag in een spijkerbroek lopen. Hennes kan ik ook eens gaan kijken. Gelukkig is de mode nu wel makkelijk met een legging en lange tuniekjes. Maar somme (jeans)leggings in maat xs zitten bij niet superstrak, en dat is toch jammer! Tijdens mijn zwangerschappen hebben de vk en gyn ook nooit een probleem gemaakt van mijn gewicht. Ik heb helaas een paar weken geleden een mk gehad en dan ga je je toch afvragen of je (lage) gewicht misschien een reden is van de miskraam..