Tenenloopster

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilse84, 14 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hoi allemaal

Mijn dochter is bijna twee en loopt nog zeer regelmatig op haar tenen.
    Haar motoriek is, nou je kunt zeggen, wat onhandig ;)

Soms heb ik het idee dat ze ook niet goed haar voeten afrolt.

Zijn er mama's die dit herkenden en wanneer gingen jullie kind(eren) echt goed lopen?

2. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Ik heb dezelfde vraag als jij. Mijn dochter loopt veel op haar tenen. Maakt niet uit of ze op haar blote voeten loopt, of met schoenen aan. In mei wordt ze 2. Ik lees mee!

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Dat deed zoon ook op die leeftijd. Had hij ineens ontdekt. Was echt een fase. Motorisch was hij ook onhandig, maar ijkt nu een ware ballerina die regelmatig nog op z'n tenen danst ;)

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Heeft dochter ook veel gedaan op die leeftijd, soms doet ze het nu nog steeds.
    Houdt van zelf op.
    Ik heb een film gezien waarop ik zelf 4 ben en ook op mijn tenen loop.

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Doet mijn jongste ook, maar ze doet het echt expres en niet
    Omdat ze niet goed kan lopen :) is nu 21 maanden.

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier doet mijn bijna 2 jarige het ook wel eens

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Jonge kinderen die net hebben leren lopen, kunnen op hun tenen lopen. Dat gaat dan vanzelf over. Maar als het tenenlopen blijft, kan het zijn dat de achillespees wat te kort is.
    Maar daar zou ik me nu nog geen zorgen om maken.

8. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Ons dochtertje deed niks anders. Ze is hypermobiel (erachter gekomen toen ze 9 maanden was) en is daardoor ook laat gaan lopen. (20 maanden) nu ze eenmaal loopt is t vele male minder. Ook heeft de fysio gezegd dat t leren achteruit lopen dat verminderd.

Ik heb t ook gevraagd als ze t bleef doen. Kunnen ze t doorbreken dan groeit de achillespees mee, doen ze dat niet krijgen ze er straks problemen mee doordat ze pees te kort word en dan worden ze geopereerd.

Let er dus op of ze op de platte voetjes gaat staan, gebeurd dat niet teveel zorgen maken dan!

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Meeste kleine kinderen zijn habituele tenenlopers, ze doen het uit 'gewoonte'. Zouden wel normaal kunnen lopen als ze willen, maar vinden het leuker/prettiger om het niet te doen. Vaak verdwijnt dat als ze ouder (en zwaarder) worden, tot 3-4 jaar is meestal nog geen reden tot zorg.

Bij een kleine groep kinderen is er echt iets structureel 'mis' waardoor ze simpelweg niet normaal kunnen lopen (probleem in gewrichten/spieren e.d.). Dan kunnen ze ook niet op platte voetjes staan/lopen en lopen ze ALTIJD op de tenen.

Als je twijfelt kun je je kind door kinderfysio laten beoordelen, maar bij 2 jaar lijkt me dat nog niet nodig.

Wat betreft afwikkelen, dat heeft volgens mij ook tijd nodig. Om je voet goed af te wikkelen bij het lopen heb je ook goede balans nodig en dat is bij jonge kinderen ook nog volop in ontwikkeling. Ik zou voor de 3-4 jaar daar ook niet teveel van denken.

10. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Thanks voor jullie antwoorden! Ga me niet teveel zorgen maken!

Ik moet vrijdag naar het cb en daar zal ik het ook nog even voorleggen:)

Deel Deze Pagina