Hartkloppingen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MvM, Mar 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvM

MvM Niet meer actief

Hallo VK's

Ik heb even een vraag:

Ik heb nu sinds afgelopen vrijdag doorlopend last van hartkloppingen, net alsof mijn hart een keer extra/over slaat en daarbij het gevoel alsof er een brok in mijn keel zit.

Zondag heb ik hiervoor de HAP gebeld, ik heb verder geen pijn op mijnborst, maar ik vond het wel erg lang duren en vroeg me af of het nromaal was, vandaar mijn belletje.

Hoefde niet te komen, HA heeft mijn terug gebeld.
    Gezien mijn verhaal, ging hij er van uit dat het iets relatiefs onschuldig was, dat ik het maar moest accepteren als iets dat bij mij hoorde.

Ik heb wel eens vaker dat mijn hart een keer op hol raakte maar dan was het bv 1 of 2x per dag, nu is het doorlopend, gewoon 1x per half uur of zo gedurende 24 uur.

Ik heb wel iets last van stress, gezien mijn prille zwangerschap en een verleden met een MK, ik maak me dus nogal zorgen.
    Volgens de HA was dat ook een trigger.

Nu wil ik toch eigenlijk vragen of het iets is wat ook bij de zwangerschap kan horen (al had ik het niet bij de zw van mijn zoontje)

Het is niet zo dat ik mij hier heel veel zorgen om maak, maar het is gewoon erg irritant om te pas en te onpas overvallen te worden door het gevoel dat je hart uit je borstkast springt.

Ik wil het iig nog even aankijken en anders raadpleeg ik mijn eigen ha.

Iig bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Liefs MvM

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi MvM,

hartkloppingen en een benauwd gevoel kunnen inderdaad bij de zwangerschap horen. Je lichaam heeft ook in een pril stadium al meer bloed te verwerken en je lichaam is sowieso weer hard aan het werk om te wennen aan de nieuwe zwangerschap. Het is iets wat veel vaker voorkomt bij zwangere vrouwen en kan op zich geen kwaad. Als het inderdaad erger wordt en je heb thet dusdanig benauwd dat je niets meer kunt doen, zou ik weer evt de HA belen inderdaad. Maar het kan dus op zich geen kwaad en is alleen vaak een heel vervelend gevoel.

Groetjes Brigitte

3. MvM

MvM Niet meer actief

Hoi Brigitte, fijn om zo snel antwoord van je te krijgen.
    Het iets dus iets dat bij een zwangerschap kan horen en waar ik mee gezegend ben :rolleyes: ;)

Ik ben er gelukkig niet benauwd bij, het is meer dat het me zo overvalt en het is gewoon een rot gevoel.

Mocht het de spuitgaten uit lopen dan zal ik iig mijn eigen ha raadplegen.

Super dat jullie zo voor ons klaar staan *applaus*

Liefs MvM

Share This Page