Het grote 'wat koop jij voor Sint/Kerst'-topic 2014

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Omdat dit topic vorig jaar zo'n succes was, dit jaar weer.

De pepernoten liggen inmiddels al in de winkel, dus ik ben benieuwd; zijn jullie al bezig met Sinterklaas? Heb je al een lijstje, of heb je al wat gekocht? Of koop je liever 'last minute'? Hoeveel cadeau's geven jullie per kind en hoeveel geef je max. uit?

En vieren jullie ook Kerst met cadeau's? Of alleen met Sint? En wie heeft er allemaal jarigen in die periode? (dus dubbel moeilijk om wat te verzinnen)

Anyway, ben weer benieuwd! Vorig jaar zaten er ook hele leuke tips tussen, dus zo kunnen wij elkaar ook een beetje helpen qua ideeën.

2. chantal1985

#2 chantal1985, 7 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2014
    Ik zal zelf weer beginnen. Onze dochter is in juni jarig, dus er zit precies een half jaar tussen haar verjaardag & Sint en Kerst. Vinden wij erg prettig. Met oma & opa vieren wij Sint, en Kerst vieren wij met z'n drietjes. Met Kerst krijgt ze de 'grote' cadeau's, onder de boom.

Ik begin dan ook meestal in juni, na haar verjaardag, met het maken v/h lijstje voor Sint en Kerst. Zodra er iets afgeprijsd is wat ik wil kopen, dan koop ik dat direct. Ik merk dat ik het vroeg kopen wel prettig vind, omdat we dan in nov/dec, toch al dure maanden, niet ineens zo'n grote uitgave hebben. Het nadeel is wel dat onze slaapkamer, die de 'verstopplek' is, het hele jaar door wel vol staat met dozen, tassen, etc.

Qua kosten geven wij 50 euro uit aan Sint, 100 aan Kerst. Vorig jaar waren wij daar flink overheen gegaan en hadden we, vooral met Sint, echt teveel cadeau's. Dus dit jaar een stuk 'strenger'.

Onze dochter (3 jaar) vindt het nu erg leuk om (met ons) spelletjes te spelen, dus dit jaar heb ik op het lijstje (en een aantal heb ik al in huis):
    - Haba Boomgaard
    - Huisje, boompje, beestje
    - Stef Stuntpiloot
    - Bunny Hop
    - Kroko Loko

En van oma & opa krijgt ze TipToi.

En voor Kerst:
    - Lego (haar eerste set)
    - Mini Loco
    - Kapla
    - Ministeck pins
    - Electro
    - Hamertje Tik
    - Playmobil meeneemhuis

Nu jullie! :D

3. chantal1985

Verder heb ik het Lobbes speelgoedboek al besteld, die valt, als het goed is, over 1,5 week in de bus. En die van Intertoys komt meestal rond de 20ste. Altijd leuk! :D

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind het heel erg moeilijk! Sint, kerst en dan verjaardag.

Sinterklaas

*Ik heb al een pop gekocht voor mijne kleine vent :p
    *Toettoet auto's
    *De bouwplaats, wasstraat of racegedoe. Ik denk niet ze alle 3 of ik verdeel het tussen sint en verjaardag
    *Toettoet wegdelen
    *Misschien al gewone auto's
    *Kleurpotloden.
    *Klei of kinetic zand
    *2 gezelschapspellen van haba
    ,..... Nog aan het nadenken :p

Kerst
    * rugzakje voor de peuterspeelzaal
    * doosje om zijn fruit in te doen voor de peuterspeelzaal
    * boeken

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb geen maximum bedrag. Speelgoed is zo duur! Stel ik zeg 50 euro dan kan ik de toettoet bouwplaats kopen en 1 auto.
    Dat vind ik dan zo weinig.

Mijn herinnering aan sinterklaas is dat ik vroeger wakker werd en het hele tapijt vol stond met speelgoed. Dat herinner ik me zo nog en die herinnering wil ik ook aan mijn zoontje geven.
    Niet dat ik voor 300 euro ga kopen. Enkele dure dingen en dan wat goedkopere zoals kleurpotloden, en die dingen :)

Het meeste wat hij bij oma en opa krijgt zal ook vooral daar blijven omdat hij vaak naar hun gaat

Kerst was bij mijn ouders en ook bij mijn vriend voor volwassenen en dat willen wij ook zo doen dus dan krijgt hij ook meer "volwassen" cadeaus

6. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    nog geen idee dit jaar

wij doen alleen met sint en dan als goed is ook met nichtje van dan bijna 3

Denk dat het voor John wel iets met cijfers gaat worden, hij is geobsedeerd door cijfers dus dat moet wel goed komen, maar meestal wacht ik totdat de speelboeken binnen zijn :)

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier vieren we alleen sinterklaas en is het budget 20 euro per kind.
    Ik heb via marktplaats de bouwplaats en garage van toet toet gekocht voor 40 euro. Zoon is 24 dec. jarig dus die krijgt dan de bouwplaats en gegraveerd bestek. Hij krijgt dan met sinterklaas de garage, hij beseft het toch verder niet. Dochter krijgt 2 autootjes van toet toet en knutselspul van de action zodat we toch heel wat cadeautjes hebben voor haar.

Ik weet niet of de opa's en oma's ook nog cadeautjes doen, maar dat zien we dan wel weer. Ik wil toet toet nog wel verder uitbreiden met wegdelen en auto's, maar dat kan dan voor de kleine man. Met nog geen 1 jaar begrijpt hij toch niets van cadeaus. waarschijnlijk pakt zijn zus alles uit voor hem.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Het zal voor dl het laatste jaar zijn dat ze er in gelooft, wil het daarom dit jaar wat uitgebreider doen.
    Wil kijken om sint en piet te laten komen, en de intocht van tv is hier in de stad dus word vroeg opstaan om te gaan kijken.

Ik dacht max 100 totaal voor de kids.
    Heb nog geen idee wat, zl is nog klein dus dat 'scheelt'.
    Zullen voor dl wel boekjes worden om te lezen, iets om zelf mee te spelen en een spelletje ofzoiets.

9. gusto

gusto Niet meer actief

Wij vieren geen Sinterklaas, alleen kerst. Heb niet echt een budget, ik koop wat ik denk dat ze leuk vinden. Vorig jaar had ik alleen dochter en zat ik rond de 100 euro. Maar nu hebben we al zoveel...

Dochter is van september en zoon van november, dus eerst nog de verjaardagen.

Voor haar verjaardag krijgt dochter meisjesduplo, de boerderij van Little People, en een fiets. Zoon krijgt toetoet auto's en een loopauto. Voor kerst nog geen idee!

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij vieren sinterklaas met lootjes, 15 euro pp. Daarnaast koop ik voor iedereen nog een cadeautje (of meer) twv ongeveer 10 euro. Voor de twee baby's in de familie heb ik niet echt een budget, als ik iets leuks zie dan koop ik het. Kost het vijf euro is het prima, kost het vijftien euro is het ook goed. Ik heb voor beide kindjes al wel een prentenboek in huis, het prentenboek van Ot en Sien, laatst gekocht bij de kruidvat. Over de kruidvat gesproken: hier koop ik dus heeeel vaak cadeautjes (niet alleen voor 5 december, ook voor verjaardagen etc)! Ze hebben daar zovaak 50% korting oid, echt ideaal!

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Voor het eerst in jaren ben ik best ontspannen wbt de cadeau's.

Onze zoon spaart auto's van de Siku (heeft zichzelf -van zijn spaargeld- sikuworld gekocht) en daar kunnen we lekker op voort borduren.

Mijn dochter wil alle barbie's sparen en alles van babyborn (heeft net van haar spaargeld een nieuwe babyborn, een draagzak en een setje kleding gekocht.)

Dus daar borduren we lekker op verder.

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nog geen idee hoe sint en kerst er uit gaan zien wbt cadeaus.
    Heb een memo op mn telefoon gemaakt en als ik iets zie wat ik leuk vindt zet ik het daar op want tegen de tijd dat het sinterklaas is ben ik alles weer vergeten.

Voor de oudste heb ik op het lijstje staan:
    Creall verf
    Dokterssetje
    Bambino loco
    Schroevendraaier doe het zelf setje van de Ikea
    Houten klok van Woezel en Pip
    Grote houten rijgkralen

Voor de jongste:
    Duplo getallen trein

Vind het vooral voor de jongste erg lastig, hebben al zoveel!

13. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij vieren alleen sinterklaas met cadeautjes.

Van ons krijgt ze denk ik rond de €70,00 maar daar zullen ook nuttige dingen bijzitten, zoals kleding/pyjama/ zwempak

Vorig jaar kreeg ze van beide opa/oma rond de €35,00
    En van ene oom/tante €10,00
    Van de andere oom en tante rond €25,00

Zelf doen we ook met beide kanten lootjes trekken, mijn Fam. Rond €20,00 met schoonfamilie rond €12,50

Dat worden dus veel cadeau's.

Heb al wat suggesties in gedachten:p
    - Zoef zoef dierentuin of boomhuis
    - zoef zoef wegdelen
    - Zoef zoef dieren
    - Little people set sint en piet (hebben we al gekocht in opruiming vorig jaar)
    - houten trein met rails.
    - duplo, hebben we ook al 2 dingen van thuis
    - puzzels

En dan natuurlijk de speelgoedboeken nog goed doornemen:D

14. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ben hier ook al aan het nadenken.
    - toet toet treinset
    - hamertje tik
    - nieuwe verfdoos
    - electro
    - flanellen pyjama van planes (ligt al in de kast :))

En er staan nu wat andere dingen op zijn verjaardagslijst, dus als die daar iets niet van krijgt kan ik dat nog doen.

We hebben geen vast bedrag. Wel max. 6 cadeautjes ongeveer. 1 duur ding en ook wat nuttigs. Het gaat nog steeds om het idee :)

15. chantal1985

Wow, ik zie ineens allemaal heel leuk nieuw Toet Toet spul. Helaas doet m'n dochter al niks met de garage (Teveel herrie, denk ik. Op de PSZ speelt ze wel volop met garage die daar staat, zonder geluid met 'gewone' auto's), dus denken er zelfs over die maar weg te doen...

16. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb werkelijk nog geen idee, maar het worden max 3 cadeautjes per kind. Ervaring leert dat het het snel te veel is. En ze krijgen 1 gezamenlijk spel.
    En dan krijgen ze van de opa's en oma's nog een cadeautje.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook al lijstjes gemaakt, maar nog niks gekocht.
    Dochter is ook nog eens jarig in december en nog geen idee wat we haar gaan geven voor d'r verjaardag.

Op de lijstjes staan vooral spelletjes (van Haba, Janod en Djeco), knutselspullen, mini loco boekjes, Lego, boeken, dvd van Pim en Pom, parapluutje, enz.

Ze krijgen met de sint van ons ook samen een (groot) spel.

Zoon is in februari jarig en krijgt waarschijnlijk de havenboot van new classic toys.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier krijgt de oudste lego voornamelijk de middelste krijgt de twee grote lalaloopsy en het huis. De kleinste zal wel duplo ofzo krijgen.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Lijstjes nog niet compleet maar so far:

Jongste krijgt van de sint voorlopig, de boerderij van playmobile 123 en een houten werkbank met heel veel spulletjes erbij. Verder weet ik het nog niet.

voor de oudste worden het allemaal kleine dingetjes: pyama, leesboekjes, kleine aanvullingen playmobile en barbie.

met kerst doen wij niet echt aan cadeautjes maar voor beide kinderen ligt er een pakketje met knutselspulletjes onder de boom.

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wij vieren Sinterklaas voor hem en hij is eind mei jarig, dus wel praktisch.

Hij krijgt voor sint van oma een grote loopfiets en van ons een werkbank met gereedschap. Van de rest weet ik niet. Denk zelf om uitjes te vragen, bv Monkey Town, Ballorig ofzo. Ook een boek van Tiptoi is nog een mogelijkheid.

Budget hebben wij niet en hij is ook de enige die cadeaus krijgt. Maar afgelopen jaar was het té gek, te veel cadeaus omdat het de laatste keer was dat mijn vader erbij was (overleden in juni). Nu willen we dat niet meer.

Deel Deze Pagina