Hoe laat zijn jullie baby's wakker (5mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Narcissen, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    De vraag spreekt voor zich. Onze meid is s morgens heel vroeg wakker! Veel te vroeg.
    Ze krijgt om 7 uur laatste borst. Later op de avond is ze niet wakker te krijgen voor een fles (of ze drinkt maar heel weinig). Nu is ze vaak al om 5 uur wakker!
    Wat nu? Al te drinken geven, of laten huilen tot half 7? Tot ze hopelijk weer in slaap valt?

Wanneer verviel bij jullie de laatste fles? Hoe laat dan weer de eerste?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hier laatste fles om half 11 dan slapen tot 6 uur, soms half 6
    Maar als ze wakker wordt is dat niet vd honger, want als ik haar pas om half 8 voedt is dat geen probleem. Maar ga er wel met haar uit als ze wakker is, want slapen lukt dan toch niet meer zowel voor haar neit als voor mij.
    Als ze zich rustig houdt als ze wakker is, wordt ik weleens later wakker terwijl ze al ligt te spelen in bed bv.

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    De laatste week is Sanne al om 5.45/6.00 uur wakker! Ook veel te vroeg haha!. Ze krijgt tussen 19.00/19.30 uur de laatste fles. Meestal sliep ze tot een uur of 7. Sinds een week dus niet meer, maar het is niet dat ze honger heeft want ze krijgt tegen 7 uur de fles en dat is geen probleem.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hier wisselt het. Hij krijgt de laatste fles om 23.00 uur. Meestal is hij om 7 uur wakker, maar soms ook wel om half 5 of 5 uur. Ik probeer dan eerst te troosten, maar meestal lukt dat niet, omdat hij dan honger heeft. Meestal geef ik dan de fles.

5. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Heey, dat is ook wat, hier ook hetzelfde probleem! Geen honger, maar wel al voor 6'en wakker...voorheen 7 uur, half 8!
    Zij krijgt de laatste fles meestal om een uur of 8 's avonds.
    Meestal ga ik snel mijn bed uit dan om haar haar speentje te geven in de hoop dat ze nog even doorslaapt. Helpt meestal een minuut of 15 en dan hetzelfde weer. Zo rekken we het soms tot half 7 en soms niet ;)
    Honger krijgt ze pas om 7 uur meestal...

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier laatste fles tussen 19.00 en 20.00 en dan is ie tussen 06.30 en 07.30 meestal weer wakker. Als ie er moe is is hij soms pas rond 08.00 en 08.30 wakker. Helaas komt dit niet te vaak voor. Merk wel dat als ie overdag goed geslapen heeft hij s'nachts ook beter slaapt.

7. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Thuis kan ik haar rustig in haar bedje laten liggen, maar over een paar weken gaan we kamperen. Op een camping is dat wat minder aangenaam voor de mede-gasten... Of, overal oordopjes uitdelen! Ha, ha :) :) Inclusief voor Helena want die moet natuurlijk ook niet wakker worden!

8. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Vanaf week 10 krijgt Esmee haar laatste fles al om 18.30 en dan om 19.00 naar bed. 's Morgens om 7.00 uur maak ik haar dan weer wakker.

9. bouchere

bouchere Niet meer actief

hij krijgt tussen 19 en 20 uur de laatste fles,
    en slaapt dan heerlijk tot half 9 /9 uur door.
    als hij dan wakker is ,ligt hij nog rustig te spelen als ik naar hem toe kom.
    dus de sirene gaat niet meteen af ,als hij eenmaal wakker is. :D

groetjes

diana

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze zoon is bijna vijf maand, krijgt nu nog 5 flessen, de laatste om tien uur 's avonds, en dan slaapt hij altijd tot negen uur 's ochtends.
    Maar hij mag nu met groente beginnen, en twee flessen minder, dus ik ben benieuwd hoe we dan uitkomen 's avonds...

Maar het komt altijd wel goed, bij de een misschien een paar maandjes meer dan de ander. Ik kan me niet meer herinneren dat onze oudste zoons er problemen mee hadden.

Wat ik van Narcissen's eerste vraag denk: misschien draait jouw baby de boel wel een beetje om...? Misschien zou het helpen om haar 's avonds wat langer proberen wakker te houden (maarja, da's makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het).
    Maar dan kon ze vast 's ochtends ook wat langer doorslapen.
    Succes ermee!

11. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gijs drinkt om ongeveer 22.30 uur voor het laatst en slaapt tegenwoordig tot ongeveer 07.30-08.00 uur. Als hij eerder wakker wordt, speentje erin en weer slapen. Hij krijgt ongeveer 5 voedingen per dag (afgekolfde moedermelk)

12. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ons meiske is ook vroeg wakker zo'n 6:00 / 6:30 uur Maar goed ze gaat dan ook wel om 18:30 / 19:00 uur naar bed wij krijgen het helaas niet verschoven. Misschien is het een fase want ze sliep eerst ook veel langer.

Zij wordt overgens ook niet wakker van de honger want ze eet dan pas rond 8:00 uur.

13. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Onze meid krijgt om ongeveer 18.30-19.00 laatste keer te drinken. Soms slaapt ze om half 8, soms wat later. Dus aan de bedtijd ligt het volgens mij niet.
    Nou ja, we zien wel weer. Het zal ongetwijfeld beter worden! Dank jullie wel voor alle berichten.
    Het doet altijd goed om te merken dat je niet de enige bent met hetzelfde "probleem". Hoe vervelend dat probleem ook is.

14. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook 5 voedingen. Twee borst en drie kv. Maakte niet uit als we de borst vervingen door kunst.... Helaas!

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Waarom geef je je kindje om vijf uur niet gewoon de borst? Dat doe ik ook altijd en dan slaapt ze lekker weer door! Van borstvoeding kan je nooit te veel geven! En het is nog goed voor je productie ook!

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Sam krijgt tussen 2000 en 2100 laatste keer bv en komt dan weer rond 7 u ;)

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    En toch vraag ik me af waar het probleem zit? Slapen van 7 tot 5 is toch fantastisch? Ik zou er voor tekenen, echt. Als je er echt aan wil 'rommelen' dan laat je je kindje toch wat later slapen dan om 19 uur?

18. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Sinds een week of 5 zit onze kleine man op 4 voedingen. De laatste om 19:00, dan slaapt hij vanaf 19:30 het klokje rond. Hij wordt dan meestal zo rond 7:30 wakker en krijgt dan om een uur of 8:00 weer z'n eerste fles. Wel grote flessen hoor, hij drinkt twee flessen van 210+7 en 2 van 240+8 (die van 's ochtends en die van 's avonds).

Sinds we over zijn op 4 flessen worden hij heel soms (is tot nu toe denk ik 3 of 4 keer gebeurd) rond een uur of 5 wakker en dan geven we hem een klein flesje (100+3). Dat compenseert hij dan weer met z'n fles om 8:00, die maak ik dan ook kleiner.

19. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Lana is nog lang geen 5 mnd, maar wil wel even opmerken dat er een groot verschil is, dat sommige kleintjes van 5 mnd al van 7 tot 7 slapen (pff, lijkt me dat heerlijk!) en sommigen 'slechts' van 11 tot 7.
    Sorry, wel een beetje off-topic

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ligt denk ik ook aan de manier van voeden.... veel mensen maken hun baby nog half wakker voor een laatste voeding om 23:00 en gaan dan zelf ook naar bed. Ik heb altijd op verzoek (borstvoeding) gevoed en Eva kwam eerst altijd om 1 en 4 uur, toen alleen nog om 4 uur en sinds ze 3 maanden is slaapt ze het klokje rond, van ongeveer 7 tot 7. En dat is inderdaad heerlijk! En we hebben er helemaal niets voor hoeven doen!

Deel Deze Pagina