Hallo dames, Zit even met mijn handen in het haar!! Mijn zoontje heeft sinds zaterdagavond koorts, en zondag/maandag ontpopten zich een boel waterpokken. Dit is echt explosief meer geworden, hij zit helemaal onder, maar dan ook echt helemaal.. Zijn hoofdhuid, zijn gezicht, benen, armen, voetjes, romp (buik/rug), handjes, oren, oogleden en zelfs zijn hele mond zit vol. De dokter schrok er zelfs een beetje van toen we het lieten zien maar zegt niks te kunnen doen. We bepoederen hem met talkpoeder (helpt hem beter dan kidsclin..) en nog steeds wordt het arme kind gek van de jeuk. Ijsjes voor zijn mondje wil hij niet. havermoutbadjes helpen hem wel, maar tijdelijke verlichting. Het ergste is dat hij niet eet, heel af en toe een slokje papfles is het meeste eten sinds zaterdagavond. Hij heeft tot nu toe redelijk gedronken maar vandaag dus nog bijna niet.. !!!! Dacht dat het aan de beterende hand was maar niet dus. Hoe hou je in de gaten of hij genoeg vocht binnenkrijgt? wat is het minimum? Voor mijn gevoel kan het zo niet nog een dag doorgaan, dan stort hij echt in. Het is al geen mannetje met spek op de botten, maar nu nog veel minder. Dokter zegt dus niks te kunnen doen, maar ik kan het niet aanzien en weet gewoon niet wat te doen.
Hoi hoi, Als je het zelf niet vertrouwd en de dokter geeft aan er niets aan te kunnen doen zou ik 's avonds gewoon naar de huis artsenpost gaan. Veel sterkte toegewenst!
Wat sneu voor je kleintje!! De HAP zal ook weinig voor je kunnen doen lijkt mij. Kijk eens Oma weet raad. Misschien staan er handige tips op om te jeuk tegen te gaan en waardoor je kleintje zich wa beter voelt, staan soms erg handige tips op.
wat sneu.. als het goed is moet het nu wel een beetje gaan indrogen.. anders toch de ha bellen hoor..
Ach, wat vervelend voor je zoontje. Ons dochtertje had het ook in die heftigheid Drinken: - Exacte cijfers voor de hoeveelheid vocht weet ik niet : ik zou het toch op minimaal tussen de 200 en 500 ml houden. Houd inderdaad het aantal plasluiers goed in de gaten!! - Je zou de HA kunen vragen of je je zoontje ORS junior mag geven. - Misschien koude drank i.p.v. ijsjes aanbieden? Geen zure dranken/sapjes, want dat prikt natuurlijk. Jeuk: - Als er blaasjes gaan onsteken dan kun je bij de HA een antibiotica crème vragen. - De HA kan bij hele erge jeuk en pijn ook een gel met menthol en lidocaine erin geven. - Heb je HeltiQ geprobeerd: is ook een gel die verlichting geeft tegen de jeuk van de waterpokken en heeft ook een antibacteriële werking. De bijgeleverde zakjes met zemelenextract werken net als havermout ook verkoelend/verlichtend. Als je het niet vertrouwt dan naar de HA of HAP gaan. Sterkte ermee en beterschap voor je zoontje!
De hap vertelde bij ons ooit dat ze minimaal 1x op een dag moest plassen. Verder is het lastig om ze vocht binnen te laten krijgen als het drinken pijn doet. Laat hem gewoon eten en drinken wat hij maar wil, het belangrijkste is nu dat hij wat binnen krijgt. Beterschap!
bedankt voor alle reacties! zo fijn om te lezen dat iedereen mee wil denken en tips en ervaringen deelt!! heb de kinderarts gebeld, en die was er natuurlijk niet als je dr nodig hebt .. maar heb alles uitgelegd en gelukkig hebben ze ingezien dat het ernstig was (dossier erbij gepakt), en gezegd dat ik met spoed met hem naar de huisarts terug moest, moest laten kijken of hi nog geen uitdrogingsverschijnselen had, naar zijn keel laten kijken en longen laten luisteren. ze bevestigden dat ik er goed aan deed de paracetamol te geven. die assistente van de dokter zuchtte eens een keer en zei dat we dan wel meteen langs konden komen. daar bleek noah nog een luchtweginfectie erbij te hebben gekregen. hij was nog niet uitgedroogd maar het scheelde niet veel. dus we moesten maar meteen beginnen met de AB kuur, en als hij opknapte was het goed, anders morgen terugkomen, bij twijfel ook terugkomen. en jawel.. de eerste hapjes boterham zijn een feit!!!! wat een opluchting zeg!!!!!! heb de pokjes uiteindelijk behandeld met een laag sudo over zijn hele lijf en dan een laag talkpoeder, dit bleek hem dus beter te helpen dan kidsclin (wat ook echt heel duur is!!!!). elke dag lauw badje met havermout in een washandje heeft ook geholpen.
@maartjev mag ik jou het wondermiddel aanraden. Het heet waterpokken van heltiq. Dit is een heerlijke verkoelende gel, die de jeuk echt verminderd. En laat de ha even checken of de kleine geen dubbele oorontstekking of keelontstekking erbij heeft gekregen. Dit kunnen complicaties van de waterpokken zijn. Ik spreek uit ervaring, want mijn zoontje heeft toendertijd ook vreselijk de waterpokken gehad in mond, oren, piemel, tussen de billen en verder geen stukje huis meer onbedekt en ook hele hoge koorts. Die van ons heeft toen zo'n 10 dagen bijna niet gegeten en heel slecht gedronken. Wij konden toen helaas geen antibiotica krijgen omdat hij al eens eerder een allergische reactie gehad hadden en dat als het nu weer zou gebeuren het niet zouden kunnen zien ivm de waterpokken op zn huid. We hebben het op kunnen lossen met paracetemol en die waterpokken zalf. mn zoontje vroeeg er op een gegeven moment zelf om omdat het zo lekker verkoelde. En wij hielden ook een marger scharminkel aan over. Het kleine beetje vet wat op de botten zat, was weg. Heel veel sterkte ermee.
fijn dat het beter gaat. Maar die zucht van de assistent... ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog wel wat van zou zeggen.. Slechte zaak. Beterschap verder voor je zoon