Hoi meiden Binnenkort wordt m'n zoon 3 jaar, geef een feest en de meesten blijven dan mee eten. Dan wordt lekker koude buffet... Hoe maak je dan lekkere koude gerechten zoals wrap en/of tortilla klaar? b.v. torilla met besmeerde kruidenboter en daarop zalm, en dan omrollen en snijden, dan stokje erin doen... Liefst 1 avond tevoren klaar maken, zdat ik op het feest 's avonds meteen kan uitdelen. En voor de kids geef ik lekker verschillende mini pizza's uit de oven. (dit omdat mijn zoon er dol op is). Ben erg benieuwd naar de recepten, en alvast veel dank!!! Liefs, Miranda
Ik maak vaak wraps met roomkaas, zalm en ruccola. De roomkaas kruid ik zelf en doe nog even een een uitje door. Ook is het lekker om ipv zalm gerookte kip te doen.
sla en kip kerrie salade. roomkaas zalm ui en rucola. zoetzure saus kipfilet en sla knoflook saus koude gyros en sla
wat een leuk idee. Ik zou zelf denk ik ook fruitspiesjes maken, lange sateprikkers met druiven, ananas, mandarijn etc er aan geprikt, vinden kinderen ook lekker meestal.
Sausje: 2 teentjes knoflook met 4 eetl mayo, mengen met 4 eetl zure room (evt. Peper en zout) Wrap insmeren met het sausje, ijsbergsla, punt paprika , avocado en gerookte kip erop. Dit vind ik zooo lekker!
Wrap insmeren met mengsel van ketjap en honing. Dan paprika in reepjes en kipfilet (vleeswaren) erbij. Jum Ook lekker: roomkaas met bieslook en salami.
Ik zou op de fruitspiesjes van Violet na, nogsteeds verhongeren op deze verjaardag zalm, paprika en gerookte kip, ieks!
Hartstikke bedankt: MamaG, Suusjeuh, abcd1234, Juju en Linnie1985!!!! Lekker variaties voor wraps!!!! Hopelijk zullen de gasten ervan smullen op 25 september a.s.!!! Maar ik ga wel 1 week tevoren even testen en proeven... Top!
je kan ze 1 dag van te voren maken en dan oprollen in vershoudfolie. Je kan ze da de volgende dag ook mooi snijden.
Das een goed idee! Wij eten die koude wraps ook wel eens gewoon als avondeten (vooral toen het zo warm was).
Tortilla beleggen met plakken kaas, andere tortilla erop leggen en dan in de oven laten smelten. In puntjes snijden en serveren. Mjammie.
Nog eentje zonder vis: Wraps insmeren met kruidenroomkaas, kleine blaadjes sla erop (veldsla bijv.), plak ham erop, oprollen, snijden et voila. Misschien ook lekker: Snelle waldorfsalade: Meng aardappelblokjes met bakje selleriesalade, in reepjes gesneden gerookte kip, mandarijntjes uit blik. Sausje maken van honing, mosterd, bieslook en peterselie. Dat erdoor scheppen. Nog een beetje bieslook ter garnering. Als je het lekker vindt kun je er nog wat grof gehakte noten door doen. Stokbroodje erbij hmmm..... Koude quiche is ook lekker op dit soort gelegenheden. Ook een succes hier is blokje ananas in plakje bacon wikkelen en even aan alle kanten aanbakken in een droge koekenpan. Stokje erdoor en af laten koelen. Hmmmm. Ook lekker: cherrytomaatjes met mini bolletje mozzarella op een prikkertje.