Laatste keer dagcurve prikken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brabantsmeisje, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    En nu waren mijn nuchter waarden te al te hoog.
    Al die tijd (vanaf week 20) met dieet mijn waarden goed weten te houden en nu de laatste keer voor gesprek gynaecoloog prik ik nuchter 5.4

Ik schrok verschrikkelijk en ben echt even flabbergasted. Had dit echt niet verwacht. De vorige keren wel, toen was ik steeds was slappig en misselijk na een maaltijd. Maar de laatste paar weken helemaal niet.

Nu wil ik helemaal niet meer tot 40 weken doorlopen en weet echt niet hoe ik nu moeten eten.

Iemand ervaring met verstoorde glucose die in week 37 ineens omhoog schiet?

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb soms ook ineens een nuchtere waarde van 5.4 ik zou me om 1 dag niet te druk maken. Mischien morgen weer beter.

3. Brabantsmeisje

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    @Danjo,

Ik prik zelf niet, ik moest 1 keer per 4 weken in ziekenhuis prikken.
    Dus ik weet niet of dit eenmalig was ja of te nee.
    Vandaar ook mijn schrik reactie.

4. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb je wel eerst je hande gewassen ?
    Kan namelijk wel wat schelen
    En verder wat zij de gyn er van
    Anders vragen om met 38 weken ingelijt woorden
    Maar waarom heb je niet een eigen meter ?
    Ik heb ook een eigen meter gekregen van de diabetes verpleegkundige
    Lijkt me voor hun ook beter want je krijgt een beter overzicht
    Werd mij wel vertelt dat als die tussen begin van de zwangerschaps suiker
    En 36 weken goed was die eigenlijk niet meer heel drasties zou stijgen
    Dus hoop voor je dat het ieys een,aligs was

5. Brabantsmeisje

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Je vinger wordt in het ziekenhuis altijd gedesinfecteerd voordat ze prikken. En ik heb geen eigen meetding omdat ik geen suiker had/heb. Ik had een verstoorde glucose tolerantie en met een dieet heb ik al die tijd alles goed onder controle weten te houden. Eerst moest ik iedere week komen prikken, daarna om de twee weken, om de 3 weken en de laatste keer was 4 weken geleden.

Ik moet om 11 uur en 16u nog een keer prikken maar dat is beïnvloedbaar als ik nu gewoon heel weinig eet dus dat zegt in mijn ogen niet veel. Woensdag heb ik de laatste echo en Donderdag gesprek met gyn.

Ik maak me zorgen omdat bij de 32 weken echo ons kindje met zijn buikje al heel erg voor liep op termijn. Maar dat werd door iedereen daar weggewuifd aangezien hij geen "groeipiek" vertoonde.

Ook word ik er echt niet goed van dan er zoveel verschil is in de suikerwaarden per ziekenhuis. Want ik kom zo geen steek verder. Op de ene site lees ik dat 5.4 netjes is, op de andere dat het onder de 4.0 moet zijn, weer een andere onder de 6.0. Lekker handig dit.

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Onder de 4.0 dat zeer zeker niet. ben het er wel mee eens dat ze overal een ander ptotocol hebben en dat is raar. HIer moet hij nuchter onder de 5.1. Maar vind het idd raar zovaak in het zh prikken terwijl ze je een meter mee na huis hadden kunnen geven dan had je er meer een beeld bij dan nu. Neem aan dat se dat nu ook doen. Want aan 1x te hoog gaan ze niet meteen actie ondernemen. Of de kleine moet dusdanig voorlopen. Afgelopen wkn geen echo meer gehad?

7. Brabantsmeisje

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Nee a.s woensdag mijn laatste echo, ben dan 36+4.
    Ik heb me al die tijd nergens druk om gemaakt, immers waren zowel de verloskundige als gynaecoloog het eens dat de kleine het prima deed en zijn eigen groeilijn volgde. Dus geen piek vertoonde. Maar hij heeft vanaf 28 weken elke keer voorgelopen op groei.

Ik ben ook alleen bij de dietiste in het ziekenhuis geweest, niet bij een diabetesverpleegkundige omdat mijn waarden met de glucose test met 20 weken wel verhoogd waren maar niet in de buurt kwamen van zwangerschapsdiabetes en elke dagcurve daarna was helemaal goed.

Als de prik van 11 uur ook te hoog is dan ga ik gewoon bellen dat ik de gynaecoloog eerder wil spreken.

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    DAt zou ik idd ook even doen. En raar want mijne was met 0.2 verhoogt 2x over en moest om die reden na en diëtist en diabetes verpleegkundige. Nu ik zelf dus prik is het heel enkel nuchter heel iets te hoog. Neem aan dat de groei voor hun prima is. Hier trouwens wel elke 2 wkn een echo en dat terwijl hij gewoon op t lijntje loopt

9. Brabantsmeisje

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ja en daar word ik dan zo onzeker van. Ik heb iedere 4 weken een extra groeiecho gehad en nou ja alleen met 32 weken schrok ik van de meeting van het buikje. Maar de echoscopiste en verloskundige en gynaecoloog vonden er niets drastisch aan.
    Tja, wat moet je dan als leek met je eerste zwangerschap.

10. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd raar mijn suiker was ook verstort
    Stond er
    Waardie 2 uur nade gtt 7 moet zijn was die bij mij 9.6
    Terwijl nuhter heel netjes 4.7 en dit mag niet hoger zijn dan 5.8
    Ook ik moet het onder co trole houden door middel van dieet
    Wat me aardig lukt
    Vind het wel lastig om de 2 uur eten maar oke
    Het wend ook wel

Moest 1x naar dietist 1x naar diabetes verpleegkundige
    En 1x naar de internist
    Verder hou ik telefonies of via de mail
    Contact met de dietist en diabets verpleegkundige
    Dit om de waardes door te geven
    Vinden hun hem te hoog woord er een nieuwe afspraak gemaakt
    En woord er gekeken of het nodig is dat ik insuline ga spuiten
    En verder ook extra groei echo bij de gyn

Die meter heb ik gekregen om dat ze in het ziekenhuis dan een veel beter beeld heb hoe hoog me suiker waarde zijn
    En dit niet aleen voor het zh maar ook voor je zelf
    Zo dat je kan zien waat je waardes op reageren
    Dit is namelijk bij iedereen anders

Deel Deze Pagina