Weinig slaap

Discussie in 'De bevalling' gestart door Citroen80, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Slapen jullie uit zo slecht? Ik ben over een kleine week uitgerekend. Ik wordt midden in de nacht wakker en kan dan niet meer slapen
    Soms wakker om 02.00u, of om 05.00u, het duurt dan wel vaak dik twee uur voordat ik weer ons slaap val. Vaak ga ik er dan maar uit, meestal heb ik ook trek dus ga dan wat eten.
    Tot mijn verbazing hoef ik overdag ook niet bij te slapen, maar doe dan ook niet veel overdag :D... Ja poetsen....

Poeh spannend, volgens mij hoort dit er bij. Maar hoop dat ik straks voldoende slaap heb voordat de bevalling begint. Vroeg me af of meerdere hier last van hebben.
    Aftellen (1e kindje).

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Ja hoor, heel normaal en herkenbaar. Als de bevalling begint heb je genoeg adrenaline om dan energie te hebben hoor, ondanks de slechte nachten nu.

En....waarom denk je dat er kraamhulp komt hihihi... dus komt goed straks!

3. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Hihi, heeeeel herkenbaar! Ik denk dat het een voorbereiding is op de aankomende gebroken nachten. De natuur is daar zo sterk in...!

Toen ik eenmaal bevallen was, werd ik 's nachts standaard net iets eerder wakker dan mijn dochter!

4. justme29

justme29 Actief lid

4 nov 2012
    135
    0
    0
    hotfixen
    flevoland
    ik heb daar ook last van je ligt soms gewoon 2 uur wakker, ga dan ook vaak naar beneden. vind de uitleg dat het voorbereiding is dat de kleine komt wel een hele goede, het lichaam is slim :)
    maar frustrerend is het soms wel :)

5. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik heb het ook ja, ben over 5 dagen uitgerekend en slapen zit er echt bijna niet meer in, hooguit 4 uurtjes..

6. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Op zich slaap ik wel redelijk maar ik word wel ieder 1,5 uur wakker. Dan even naar de wc en weer (1,5 uur) verder slapen. Vermoeiend!

7. EllenZ

EllenZ Lid

20 feb 2011
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Meestal lig ik vanaf een uurtje of 4 wakker en kom het eerste uur niet meer in slaap. (En als je dan eindelijk bijna in slaap valt begint manlief te snurken ;))

8. bolliewollie

bolliewollie Actief lid

21 mei 2008
    351
    0
    16
    Werk in de gehandicaptenzorg met clienten met een
    Steenwijk (ov)
    hahaha nou die dag zelf zit je indd vol endorfine. Dat krijg je ook als je hardloopt. Na het hardlopen krijg je ook veel meer energie. Nou ik kan je vertellen, na een bevalling krijg je nog veel meer energie. Mijn vliezen braken om 2 uur en dan moet je van de verloskundige nog maar even proberen te slapen. Nou ja dat wil dus al niet meer...
    savonds om 22.33 is Jorrit pas geboren en ik denk dat ik daarvoor nog ergens 10 minuten geslapen heb. Ook die nacht heb ik weinig tot niet geslapen, je wilt alleen maar kijken kijken kijken. Ik sliep pas de volgende dag. Denk dat ik wel zo'n 35 a 40 uur wakker ben geweest. En dan slaap je nog maar 3 uurtjes omdat er gevoed moet worden. Maar echt na een uurtje slaap denk je dat je een hele nacht hebt geslapen.
    Er het voordeel is dat de kraamzorg je huishoudelijke taken overneemt en je dus echt kan gaan uitrusten.
    Komt allemaal goed dus.

9. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Pff, ik wilde net een klaagtopic openen over het slaaptekort ;) Ik ben echt zo ontzettend moe. Ik word 's nachts bij iedere beweging van mij of van ons kindje wakker, constant pijnlijke harde buiken, ik moet veel naar de wc, zere en onrustige benen, pijnlijke heupen en dan dat constante dénken...! Ik ben al bijna bang voor de bevalling, dat ik er al uitgeput aan begin. Wel goed om hierboven te lezen dat je door de hormonen wel energie schijnt te krijgen, maar toch... Gisternacht heb ik een keer heel goed geslapen (waarschijnlijk door te erg slaapgebrek) en voelde me gisteren meteen heel goed, maar de dagen daarvoor en vandaag, jakkes :( Bij het minste geringste krijg ik huilbuien, zucht.. Laat ze maar gewoon geboren worden, het slaaptekort dat daarop volgt, komt evengoed wel, maar dan heb ik gewoon gelukkig ons lieve meisje in m'n armen..

Zo, dat is eruit, nu hopen dat het gaat opluchten, sorry voor m'n klachtenlijst :)

10. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier ook veel wakker word wakker van pijn in mijn bekken omdat ik alleen maar op mijn zij kan liggen niet prettig moet er dan ook echt ff uit stukje lopen en dan kan ik weer een uurtje met geluk 2 blijven liggen en slapen

11. mappel

mappel Niet meer actief

Ik ben ook veel wakker. van 3 tot 7 meestal, vind hetzo vervelend!! Want ik ben super humeurig overdag! Maar het hoort erbij denk ik..

12. Citroen80

Zo te lezen ben ik niet de enige. Hier alweer 2 uurtjes wakker, vanaf 02.00u. Ach kan ik mooi hier forummen en hopen dat ik weer moe wordt zodat ik nog even terug naar bed kan. Tijd gaat altijd wel snel voorbij zo middernacht.

13. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    och heeeeeeel herkenbaar hoor bij mijn 2de lag ik echt weken hele nachten wakker werd dan echt om 2 uur wakker en kon dan de slaap niet meer vatten en idd overdag dus niet moe ging vaak wel even liggen maar doordat ik maar bleef draaien sliep ik dus ook niet en ging er maar weer uit

14. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Ja ik lig ook mega veel wakker.... Meestal doordat mn zoontje 's nachts zn bed uit komt... Daarna kan ik niet meer in slaap komen.. Pas tegen de ochtend val ik slaap maar om 07.00 uur worden de kids wakker dus kan ik ook niet lekker verder slapen..

Dan is een 3e zwangerschap toch wel weer anders dan een 1e haha

15. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Herkenbaar hoor. Ben zelf zo'n 2 a 3 keer per nacht wakker, maar lig dan ook snel een uur wakker. Kleintje vind het niet leuk als ik op rechts lig, op buik kan niet meer en op rug ligt niet lekker, dus lig al maanden op m'n linkerzij. En dat ben ik flink zat, veel last van m'n benen daardoor, dus dan ga ik maar weer even m'n bed uit.
    En last van m'n heupen/bekken bij de kleinste draaibewegingen.

Maar ach ik kan s ochtends gelukkig redelijk blijven liggen, geen kinderen, werk of andere verplichtingen, dus dat scheelt. En probeer s middags even een uurtje te liggen en indien mogelijk te slapen. Dat scheelt wel.

16. Pip84

Pip84 Actief lid

18 mrt 2013
    448
    2
    18
    NULL
    NULL
    Klinkt erg bekend! En ik moet nog 4,5 week haha!
    Zodra ik ga liggen, begint de baby te bewegen en dan komt mijn blaas in het nauw. Per nacht ongeveer 5x eruit om te "plassen", dan om 4 uur wakker en dan gaat mijn vriend zijn wekker om 6 uur en maak ik zijn ontbijtje even klaar. Dan eet ik zelf iets en slaap ik meestal nog een uurtje. Om in te slapen neem ik slaap lekker van Pickwick,dit helpt wel goed. Alleen komt dit het plassen niet ten goede, dus klein kopje ;)

17. Citroen80

Haha, oja de slaap lekker thee hebben we ook, zal ik maar weer eens proberen. Echt gek dat je dan weinig slaap kan hebben.

Deel Deze Pagina