Hoi, Bij mijn eerste bevalling had ik een subtotaal ruptuur, een fikse knip en dik 1,5 liter bloedverlies. Als je ook één van bovenstaande dingen (of meerdere) hebt gehad, hoe ging je 2e bevalling dan? groetjes
Ben ook wel benieuwd naar reacties ik heb namelijk mn eerste bevalling 2,5 liter bloed verloren ivm fluxus
ik had een hee grote knip bij eerste echt maanden last van gehad en nu een 2de een klein scheurtje geen sec last van gehad!
Oh, dat geeft de burger moed. Ik kon door de hechtingen (alleen buitenkant al een stuk of 15) toch een behoorlijke poos amper zitten. En dan hebben we het nog niet eens over de hechtingen binnenin. Ze zijn onder narcose goed 1,5 uur bezig geweest om er weer een enigszins kloppend plaatje van te maken.
Bij de eerste had ik ook veel bloedverlies (ruim 2 liter) maar dat kwam door een vastzittende placenta. Helaas was dit bij de tweede ook het geval en had ik opnieuw een OK onder narcose en een bloedtransfusie nodig want het bloedverlies was ruim 3 liter. Dit is geen pretje maar als je eenmaal een fluxus hebt gehad is de kans vergroot. Volgens mijn gyn. heb ik bijna 100 % kans bij een volgende bevalling dat het weer zo is en wordt het mij afgeraden om opnieuw zwanger te worden. Een fluxus kan fataal aflopen.
Ben benieuwd of ik dan nu weer een fluxus heb was geen pretje heb me weken lang een lopende zombie gevoeld haha
Ik wil het ook graag weten hoe de ervaringen zijn. Hier helaas hetzelfde verhaal met 2,5 liter. Ben nu na 2,5 weken weer redelijk op de been maar eerste week mijn bed niet uit geweest. Heb ook geen transfusie gehad. Knip heeft ook wel even pijn gedaan
Oef, geen transfusie? En hoe is je hb gehalte nu? Ik zat op een bepaald moment onder de 4. Moet zeggen dat thuis vooral de rode biefstuk en de megavitamineC kauwtabletten goed hielpen. En dat je dan nu alweer zo aardig op de been bent is fantastisch zeg. Ik was zelfs na de transfusie nog een natte krant.
Mijn hb was 5.2 en dat was goed genoeg zeiden ze. Ik krijg ijzer pillen ( 3 per dag maar neem er meestal maar 1 ) en floradix dat is echt een wondermiddel. Vitamine c helpt het opnemen van ijzer in je bloed dus dat is inderdaad erg goed. Ik eet geen vlees dus geen biefstuk voor mij. De eerste week ben ik niet uit bed geweest. Plaste op een steek naast het bed ( stond op een krukje)
Hier ook geen transfusie gehad, maar aan de staaltabletten en floradix mijn hb was ook laag weet alleen niet meer hoeveel dacht rond de 4 of zelfs nog minder......
Vanaf een hb van 5 of lager horen ze een transfusie te doen. Is onverantwoord om iemand zo naar huis te sturen
Hoi, bij Belle wilde mijn placenta er niet uit helaas brak de navelstreng af en veloor 1,5 liter bloed ik heb 3 zakken bloed gekregen mijn hb was 4,1 bij Romy hebben ze alles geprobeerd om het te voorkomen maar ook weer wilde mijn placenta er niet uit dus weer onder het mes en 2 liter bloed veloren dus weer 3 zakken gekregen mijn hb was 4,3
Aah gatver dus toch best veel kans dat het bij een tweede weer gebeurdt? Bij mij bleef ook de placenta hangen, ben ook heel veel bloed verloren en kreeg ook een bloedtransfusie. Een van de redenen dat ik een postnatale depressie heb gehad was het vele bloedverlies. Ik heb me denk ik wel een maand lang fysiek ook heel slap gevoelt.
hier ook heel veel bloedverlies bij de eerste gehad 3 liter. doordat mijn placenta niet los kwam. en ook nog een totaal ruptuur ondanks een knip bij mijn tweede werdt van tevoren gezegd dat ik rekening moest houden dat de placenta weer bleef hangen. en dit was dus weer zo. placenta bleef hangen, 1,5 liter bloedverlies. maaaaarrrrrrrrrrrrrrrrr geen totaal ruptuur. alleen een klein scheurtje nog geneens een knip. ik heb niet gehoord dat ik geen derde zou mogen. maar wel dat ik dan 99% kans heb dat de placenta blijft hangen. om je gerust te stellen nu je deze geschiedenis hebt zijn ze veel sneller met handelen hoor.
bij Belle duurde het heel lang voordat ik me weer mezelf voelde maar had ook erg last van mijn hormonen bij Romy de eerste paar dagen op bed doorgebracht maar was dat snel zat Dus lekker veel in de zon gezeten en veel ijzer eten{appelstroop,biefstuk enz} en energie geeft energie zei mijn vk dus daar hield ik mij aan vast en lekker genieten van mijn meiden en ik voel me nu echt heel goed gelukkig ik hoop voor je dat je bevalling dit keer meevalt en geen rare dingen