Onderhandelen over een auto.

Discussie in 'De lounge' gestart door tukker, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Als je wilt af dingen gewoon eerst een beroerd bod doen. Ruim onder wat je wilt betalen. Vaak zakken ze dan wel iets richting jou richtprijs.

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben toen eerst opgezocht met het kenteken van de auto die we op het oog hadden, wat hij op dat moment waard was. Hij bleek iets meer waard te zijn dan waar hij bij de dealer voor te koop stond (auto was op dat moment net 3 jaar oud en zeer weinig km op de teller).
    Auto's worden momenteel iets onder hun huidige waarde verkocht, omdat de branche op z'n kont ligt.. Je kunt dus ook niet veel afdingen van de prijs. Wij hebben uiteindelijk "maar 300" euro eraf weten te krijgen zonder inruil.
    Ik denk dat (als ik op je informatie moet afgaan) de 8400 euro voor een 2-jaar oude auto echt niet verkeerd is. Afhankelijk of hij wel/geen schade heeft, km-stand etc.

Onze oude auto hebben we via een handelaar laten ophalen. Kregen we 750 euro voor. Geen vetpot, maar met inruil krijg je er helemaal niks voor.

3. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Mag een garage daar niet aan verdienen dan? Je betaalt toch arbeidsloon, maar dat is toch overal?

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Maar gemiddeld 60 euro arbeidsloon is toch wel erg overdreven!

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb niet alles gelezen maar 1 tip:
    speur eens op mp wat je huidige auto op kan leveren, anders probeer deze eerst te verkopen en koop dat een andere.
    Meestal zijn ze niet zo blij met sommige inruil en zakken ze harder zónder inruil.

6. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Ja maar dat is bij een vakgarage vrij normaal. Het kan nog hoger zelfs.. en lager natuurlijk ook.

Als je monteur bent kun je gelukkig een groot deel of zoniet alles zelf versleutelen aan je auto. Heb je twee linkerhanden..dan wordt het wat lastiger en duurder.

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    en dit...
    als je weet dat de auto die je wil kopen op de markt is voor 9000
    en hij wil er 8400 incl je eigen auto voor hebben... dan weet ik niet of je nog lang moet twijfelen hoor!
    Jij geen zeik om je auto te verkopen {al is dat helemaal niet zo lastig dan jij denkt waarschijnlijk}

8. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Wij h ebben zes maanden geleden een autootje voor mij gekocht. 4 jaar oud, 40.000 op de teller, geen inruil, vraagprijs 5000. We hebben incl rijklaar 3900 betaald. Gewoon hard ondehandelen en blijven onderhandelen. Als er niks vd prijs kan, wt dan wel? Mooie velgen, winterbanden etc.

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik vind 600 voor je oude auto ook wel erg karig. Ok, hij is oud, maar kwa kilometers zeker niet de beroerdste. Dus ik zou de poot even iets strakker neerzetten, ik denk dat je zeker 1000 voor je eigen auto kunt vragen en die rijklaarkosten of weg of halveren. En bereid zijn weg te lopen als de verkoper echt niet meegaat....

10. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Je moet gewoon een bedrag ik je heeft nemen wat je er max voor wilt betalen.
    Kom je er samen niet uit. Gewoon weg gaan. 9 Van de 10 keer komen ze achter je aan.
    Gaat niet heel goed in de auto wereld, dus ze willen graag verkopen.

11. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Dat vond ik nog wel tegenvallen.

Iemand toevallig ook ervaring met leaseplan auto ocassions?
    We willen daar misschien wat auto's bekijken.

In eigen omgeving staat er niet zo veel vandaar.

12. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Wij hebben vorige week ook andere auto gekocht. Vraag prijs was 6499 en kwam 495 rijklaar kosten bij. Bijna 7000 totaal. En voor onze oude van 1999 kregen we 1200 terug. Moesten 5800bijleggen.

Maar verder zat er ook geen rek in. Probeerde nog 5500 maar was niet mogelijk.

Uiteindelijk nu wat problemen met garantie maar dat is weer een heel ander verhaal grrr

13. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    HEb je de auto nu gekocht of ben je weg gelopen? En mag ik vragen om wat voor auto het gaat?

Valt vies tegen he met afdingen:(.

En heb je je oude auto ook eerst gepoetst van binnen en buiten?

14. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ja wij hebben em gekocht, is een opel meriva van 2006.
    Viel mij inderdaad ook tegen

Hihi onze vorige dus echt niet gepoetst dachten dat die wel naar oostblok zou gaan. Nu zagen we hem eergisteren bij hun te koop op site staan.

Wij hebbende auto een eind van onze woonplaats vandaan gekocht omdat ze daar precies dat type en kleur hadden. De dealer(echte merkdealer) garandeerde ons dat we de garantie bij onze eigen Bovag garage konden laten lopen. Zag er keurig netjes uit en verkoper( de eigenaar) vertelde nog bij wegrijden als er iets s altijd bellen hè.

2 dagen later hoorde ik wat rammelen. Moest toch ff naar eigen garage en die constateerde een losse klem van uitlaat plus wat roet op riemschijven. Aankoop garage opgebeld en uitlaat mocht op hun kosten gemaakt worden. Kwam daar vandaag om dat uit te laten voeren,zag onze garage dat er nu ook 2 steuntjes van de uitlaat gebroken waren plus klein lekje midden demper. Hij weer verkoopdealer gebeld. Die liet merken dat ie er wel beetje klaar mee was en eind demper mocht nieuwe gemonteerd woorden en lekje moest gelast worden.

Nu vond ik vanmorgen ook dat hij ff iets lastiger startte maar accu was goed.
    Was zo blij met nieuwe auto maar heb er nu wel beetje de balen in. Word allemaal wel gemaakt maar vind het niet fijn dat staal zo direct is en zit me nu ook druk te maken over het startten hoop niet dat het begin is an kwaal. Al heeft ie het daarna niet meer gedaan. Verder rijd hij heerlijk.

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier gister een auto gekocht maar had geen inruil en viel op de rijklaarkosten na niets af te praten...Maar heb echt zsm een auto bodig en hij reed heerlijk, weinig km enz dus toch gedaan.

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.552
    2.020
    113
    Als ik een auto zou willen kopen vie MP zou ik nooit 's avonds gaan kijken naar een auto maar altijd overdag. Dan zie je meer van een auto. Dus ik zou hem toch echt via mp proberen te verkopen als je er meer voor wil hebben.

Deel Deze Pagina