Ziekmelden of vakantie uren?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door MamavanSa, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanSa

MamavanSa Lid

18 dec 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik zit met het volgende.
    In september ben ik door middel van een keizersnee bevallen van ons tweede kind. We hebben een hele moeilijke start gehad. Sinds een week blijkt dat hij enorm te kampen heeft met verborgen reflux en zijn we gestart met medicatie. Hij was/ is een erge huilbaby daardoor en heeft totaal geen ritme en veel slaapproblemen. Ik ben lichamelijk helemaal op, ben oververmoeid, kamp met rugklachten en heb nog last van mijn wond ivm het nemen van te weinig rust. Ik heb naast de baby een dreumes van 2 rondlopen dus even gaan liggen om bij te komen zit er niet in. Mijn zwangerschapsverlof verloopt op 18 december en ik heb voor daarna aangevraagd of het mogelijk is om mijn vakantie uren op te nemen om langer verlof te hebben. Nu kamp ik met het volgende. Ergens voelt het niet goed dat ik mijn vakantie uren allemaal opmaak om langer verlof te hebben omdat ik er lichamelijk en geestelijk doorheen zit en nog niet aan het werk kan. Ik heb nog geen moment kunnen genieten van mijn verlof periode, ben alleen maar aan het rennen en vliegen geweest van huisarts, naar kinderarts, naar kinderfysiotherapie ( ivm voorkeurshouding ) naar manuele therapie ( ivm wervels die vast zitten) en vind dat als ik hiervoor mijn vakantie uren opneem ik ervan moet kunnen genieten en niet overspannen thuis moet zitten. Daarom vraag ik me af of ik me niet beter ziek kan melden na mijn zwangerschapsverlof? Ik heb altijd veel moeite met het ziekmelden en doe dat niet zo gauw. Ik weet nu niet wat voor keus ik moet maken? Ik zit er helemaal doorheen, barst om de kleinste dingen in tranen uit. Ik kan niet aan mijn klachten werken omdat ik met 2 kleintjes zit en geen opvangmogelijkheden heb.

Ik ben met mijn eerste kind ook dmv een keizersnee bevallen en ook hij was als baby een enorme huilbaby, dit ging pas beter toen hij 1,5 jaar was, daardoor had ik ook een moeilijk herstel en viel het werken me enorm tegen na mijn verlof. Ik heb toedertijd ook ervoor gekozen mijn vakantieuren op te nemen om langer verlof te hebben om goed te kunnen herstellen. Hier heb ik achteraf spijt van gehad omdat ik daarna zonder vakantie uren zat en me realiseerde dat ik het recht had om me ziek te melden. Ik ben toen gewoon doorgegaan maar nu valt het me allemaal zwaarder omdat ik een tweede kleine heb rondlopen.

Ik weet niet welke keus ik moet maken, wat vinden jullie? Moet ik gewoon ervoor kiezen een maand langer thuis te zitten en toch eigen uren in te leveren of heb ik het recht om gebruik te maken van ziekmelding?

2. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Je zegt zelf al ' of moet ik gebruik maken van het recht om me ziek te melden' . Als jij zelf nog niet herstelt bent, dan mag je je gewoon ziek melden. Als je verwacht dat je werkgever moeilijk zou doen, zou ik het niet over de klachten van je kind hebben, maar alleen over je eigen matige herstel. Denk ook aan je vakantiedagen als geld. Zou je je werkgever geld geven om te kunnen herstellen ?

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Wat herkenbaar zeg. Je beschrijft precies hoe ik er aan toe was voor ik weer aan het werk ging. Hier besloten om toch te gaan werken en het valt me reuze mee (wel werk ik nu maar 2 dagen ivm wegwerken vakantiedagen). Vind het zowaar wel weer leuk ;).

Ik zou als ik jou was inderdaad eens kijken of je niet direct de zw in kan. En dan inderdaad aangeven dat je het zelf niet trekt, niet te veel over je kindje.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit topic heb je al eens geopend. Vanwaar wederom dezelfde vraag (met dezelfde gekopoeerde tekst)? Hij staat bij 'zwangerschap en werk'.

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Omdat het dubbel plaatsen van berichten niet is toegestaan doen we dit topic dicht.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina