Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik zoek een nieuwe eettafel 200x100cm of 140x140cm. Maaaaaaar, ik heb geen zin meer in onderzetters voor de koffie of telkens maar dat suffe kleed op de tafel als we een broodje eten. Wie heeft er een tafel waar op geleefd mag worden zonder dat hij er lelijk uit gaat zien? Spam maar foto’s
Hier gewoon een teak tafel, gebruiken nooit onderzetters etc.. gewoon 1-2x per dag af doen met nat doekje is voldoende. Onze tafel in onbehandeld
Wij hebben een eiken tafel en gebruiken nooit onderzetters ed. Hij is mat gelakt. Als de kids verf oid hebben geknoeid en het wil er niet af, schuren we hem wat bij.
Hier een teaktafel. Alles gaat gewoon zo of de tafel na het eten doekje erover en klaar. Een keer in de zo veel tijd oliën we hem in. Wel gewoon met zonnebloemolie. Werkt perfect en lekker goedkoop. Toen we hem net hadden was ik er erg secuur op hij moest netjes blijven. Dat heb ik gelukkig losgelaten en hij blijft gewoon mooi
Inderdaad, gewoon een goede kwaliteit, massief houten tafel. Hier gebruiken we ook geen tafelkleed oid. Gewoon de borden zo op tafel. Die kleedjes vind ik altijd zo suf. Juist als je een mooie tafel hebt, is het toch zonde om daar iets overheen te gooien? Ik vind het juist mooi om de houten tafel te zien. We gebruiken overigens wel een onderzetter voor hete pannen. Na het eten een vochtig doekje erover en klaar. En onderzetters voor koffie?? Zo heet is een mok toch niet? Dat gaat hier gewoon zo op tafel, hoor. Toen de kinderen nog kleiner waren en wel eens met een mes of vork (of andere voorwerpen) op tafel mepten , schuurden we de tafel eens per jaar ofzo en dan weer in de olie. Dan zag hij er weer als nieuw uit. Maar dan heb ik het echt over beschadigingen / putten in de tafel. Het schuren zorgde ervoor dat het blad weer mooi glad werd. Bijkomend voordeel was dat viltstiftstrepen e.d. ook verdwenen als sneeuw voor de zon. (Dat was trouwens een tafel van geolied, massief eikenhout. Na onze recente verhuizing hebben we een grotere tafel gekocht, ook weer massief eiken maar niet meer geolied, wel behandeld. Ook weer zo makkelijk in gebruik.)
Hier een tafel van meneer van hout. Deze is gelakt met een speciaal spulletje waardoor je alles eraf krijgt. Geen vetvlekken, kringen meer en ik veeg alles er zo weer af. Deze verkochten ze erbij zodat je het zelf kan doen of je kan het tegen een meerprijs laten doen. Het leuke is dat je helemaal zelf je tafel kan samen stellen. Ze hebben een grote voorraad van allerlei bladen, diktes zodat je alles op de naar jou uitgekozen poten kan zien.
Wij hebben een eiken tafel in donkere was. Kan heel veel hebben. Alleen niet zelfgemaakt slijm wat er een week op ligt Beetje jammer, maar even op zoek naar donkere was en dan komt het vast wel goed Nu staat er een plantje op
Wij hebben een RVS tafel. Die gaat krassen...maar daardoor wordt hij steeds mooier. Ideaal voor met kinderen. Voor alles eigenlijk...want je kunt er alles op zetten. Warme pannen bijvoorbeeld. Schoonmaken is een eitje. Kan het beste met een pannenspons als het echt vuil is van knutselen et cetera... maar ook met elke doek en elk middel. Hufterproof...stoer en erg mooi Echt de beste koop ooit.
Wij hebben acacia hout en deze is niet echt bestand tegen bv bestek van onze kids. Ik heb er permanent een gezellig zeil op liggen. Ik heb onlangs ook een dikke transparante variant gezien. Die koop je precies op de maat van je blad. Misschien is dat iets?
Hier tegelijkertijd met de nieuwe tafel een extra kindertafel gekocht (ikea lack) zodat ze hun eigen knutsel/verf/zooi-tafel hebben. Als er dan iets mee gebeurt kost het maar een paar tientjes om te vervangen Met eten gebruiken we placemats.
Wij hebben een tafel van woood (bij karwei) en die is in de twee componenten lak gezet: daar blijft helemaal niets aan zitten Pannen zet ik wel op onderzetters, verder niet.
Ik heb een eiken tafel die onder de butsen, krassen, viltstift vlekken etc zit. De eerste kras deed pijn, ondertussen kan ik me er niet meer druk om maken. In mijn huis word geleefd. Dat showroom huis komt later wel weer een keer. Ik doe er dus ook geen moeite meer voor. Tafelkleden, placemats, onderzetters etc heb ik allemaal niet. En aan schuren, lakken en ander onderhoud doe ik ook niet.
Het hoeft ook niet spic en span, maar op onze tafel nu zit een deel fineer. Een ijsje dat onder het tafellaken was gesmolten doet dat geen eer aan en is echt niet meer te fixen. Dat zou ik liever niet nog een keer zien.