Ik heb laatst een lekkere salade gemaakt (al zeg ik het zelf). Sla, mango, gerookte kip, avocado, pijnboompitjes en een honing-mosterddressing. Erbij had ik een stokbroodje en kipvleugeltjes. Prima te eten natuurlijk maar de jongste kon daar niet echt lekker van mee-eten. Nou eet ik zaterdag bij mijn moeder met de kids en wil deze salade weer maken maar weet niet goed wat ik erbij zal maken.. Dacht zelf iets met rijst, maar wat dan? Vind aardappels (gekookt, gebakken, puree) er niet zo bij passen. En dan nog groente erbij? Of vlees? I don't know Iemand een lekker idee?
Ik zou er zelf wel gebakken krieltjes (aardappeltjes) bij doen denk ik. En misschien nog met een gebakken kipfiletje erbij. Maar je hebt denk ik genoeg andere mogelijkheden. Pffff krijg hier gelijk honger van, klinkt erg lekker.
Hmmm, klinkt lekker die salade! Ga ik ook eens proberen... Vlees zou ik er niet bij doen, er zit immers al kip in de salade. Maar ik ben niet zo dol op vlees, jullie misschien wel. En ik geloof dat wij sowieso een iets andere mening / smaak hebben, want ik vind aardappelen er juist prima bij passen. Bijvoorbeeld aardappeljes uit de oven (lekker met verse rozemarijn) of gebakken krieltjes. Of je doet er brood bij, bijv. een foccaccia of ciabata, evt. met (kruiden)boter en/of (kruiden)kaas. Of misschien pasta met pesto? Of notenrijst?
Hm, dus wel aardappeltjes? Misschien uit de oven idd wel lekker ja Pasta kan ook, maar dat hebben zowel mijn moeder als ik al vaak gegeten deze week.. Notenrijst zou ook nog kunnen en een lekker broodje ook. Maar dat laatste vind ik weer niet zo geschikt voor mijn zoontje, die kan misschien dan wel wat pasta krijgen. Ik zat nog te denken aan rijst met sajoerboontjes, zou dat een lekkere combi zijn?
Met sajoerboontjes lijkt me niet zo lekker. Ik neem aan dat de sla het hoofdgerecht is of niet? Ik zou dan idd de aardappeltjes erbij doen, of een stukje vis.