Hi, Ik heb nog geen ouderschapsverlof gebruikt voor mijn jongste, hij is nu 5. Ik denk er over een maand op te nemen, zodat ik even kan bijkomen. Ben zo ontzettend moe door allerlei omstandigheden. En daarna 2 sgn te werken en de laatste dag voorlopig ook verlof op te nemen. Maar hoe zit dit? Ik zie dat ik t aan moet vragen 2 mnd voor ingang, dus dat zou dan pas over 2 maanden kunnen, maar wellicht in overleg wel eerder. Mogen ze dit weigeren? Ik verwacht namelijk dat ze er niet direct blij van worden. En aangezien dit verlof is en geen ziektewet mag ik dan toch doen wat ik wil? Domme vraag misschien maar ik weet gewoon even niet hoe t zit Voelt heel lullig naar mn werk toe. Maar ik voel aan alles dat ik rust moet nemen.
Het verlof mag alleen geweigerd worden bij zwaarwegende bedrijfsbelangen. Het eerder dan over 2 maanden in laten gaan mag wèl geweigerd worden Je mag inderdaad ‘doen wat je wil’ tijdens het verlof.
Is het niet zo dat 10% minder werken niet geweigerd mag worden maar van bijv. 32 uur naar tijdelijk 0 uur wel?
Ahhh, dat kan, moet zeggen dat ik met die situatie niet in aanraking gekomen ben. Durf het niet te zeggen of daar onderscheid in gemaakt wordt