Leren doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miepmiep83, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Zou je denken, weer zo'n topic over een mama die haar kind wil leren doorslapen... Maar nee, het is anders. Kind slaapt (eindelijk) door, klokje rond zelfs, zonder slaaptraining, laten brullen en andere toestanden. Maar nu mama nog, ik word nog standaard een paar keer per nacht wakker en kan dan de slaap niet meer vatten. Herkennen jullie dat en gaat dat ooit nog over?

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Ja! de eerste week dat mijn dochter ineens doorsliep (rond haar 1e verjaardag) was ik nog vaak wakker 's nachts, maar nu word ik alleen nog wakker als ik haar hoor. bij mij kwam het dus snel ook goed. echt weer wennen dus!

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Het komt goed idd. Maar ik denk dat het bij de een wat langer duurt dan bij de ander :)
    Het komt wel hoor! En dan ben je blij met zo'n lekkere nachtrust..

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja het gaat weer over, je slaapt nooit meer zoals vroeger (zonder kids) maar je zal wel weer (leren) doorslapen.

5. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Fijn jullie reacties! Er is dus nog hoop dat ik weer goed leer slapen (en dan komt (hopelijk) nr 2...)

6. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn zoon helaas 4 jaar lang minstens 3 keer per nacht wakker geworden en toen heb ik er ook een jaar aan moeten wennen dat hij opeens doorsliep en ik dus ook weer een hele nacht sliep zonder wakker te worden. Maar het komt dus altijd wel weer goed:)

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier duurde het ook een paar weken. Mijn mannetje slaapt nu vaak tussen 11 en half 7 door, maar ik werd ook tussendoor nog wel wakker. En als hij dan eens niet om 11 kwam, maar later in de nacht, dan kon ik niet meer slapen. Ging ik een boekje lezen totdat ik weer slaperig werd.

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb dat ook heel lang gehad, zo vervelend. Heb toen wel melatonine gekocht voor mezelf dan....glaasje wijn, nurofennetje en oordopjes hi hi...het komt wel goed hoor maar wel om gek van te worden.

Succes, C

9. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Ik slaap als een blok, net als vroeger haha, heerlijk! Tis maar welke instelling je hebt denk ik.

Ts, komt goed!

10. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik wil ook weer doorslapen. Prima om Wakker te moeten worden voor m'n kleine knul maar dat wakker liggen terwijl het hele huis in diepe rust ligt... Daar snap ik echt niets van.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, ik slaap hier al bijna 6 jaar vrijwel geen nacht meer door en als ik dan eens kan slapen, ben ik 's nachts dus steeds wakker.
    Ik heb een jaar of 3 terug daarvoor een slaaptraining gedaan, (via een opgestelde handleiding daarvoor, van een slaapkliniek). Die training hield in dat je eerst ging kijken hoeveel je nou echt sliep. Als dat gemiddeld 5 uur was, ging je max 5,5 uur naar bed. Dus bijv van 12 tot half 6, wekker zetten en om half 6 eruit.
    In eerste instantie ga je dan minder slapen, maar je leert je lijf dan om wat je slaapt weer efficient te gaan slapen: achter elkaar door zonder wakker worden, (zonder echt wakker worden dan natuurlijk, want na elke slaapcyclus word je sowieso eventjes wakker altijd, maar normaal gesproken slaap je dan direct weer verder).
    Zodra je dan die 5,5 uur aaneengesloten slaapt, mag je met een half uur uitbreiden, net zo lang tot je weer op een normale nacht zit :)

Het werkt, maar tegen de tijd dat ik daarvan hier de vruchten kon gaan plukken, was ik weer zwanger en met die hormonen in m'n lijf en bijkomende bekkenklachten slaap ik dan gewoon niet, (en jongste dochter slaapt nog bepaald niet door, dus ik slaap nog steeds niet door :( ).

12. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Herkenbaar. Mannetje slaapt ook klokje rond (fingers crossed, momenteel in een sprong en is slapen een beetje lastig aan het worden) maar ik word een paar keer per nacht wakker. En dan niet eens van mijn zoon, die gewoon als een roosje slaapt. Ik weet niet wat dat is. Vind het toch wel ergerlijk. Hoef je er niet uit s'nachts, dan wordt je wel klaar wakker midden in de nacht zonder reden ;) Zucht.

En áls ik er s'nachts uit moet (meestal doet mijn vriend dat) dan slaap ik daarna gewoon niet meer. Lig rustig 1,5 uur wakker in bed, hoe moe ik ook ben. Daarom neemt mijn vriend vaak die taak over. Hij gaat liggen en is vertrokken naar dromenland..... grrrrrr :p

Deel Deze Pagina