Ik ben alleenstaand maar wil toch graag een kindje. Waar kun je terecht voor hulp bij inseminatie en/of donorschap? Reguliere ziekenhuizen stoppen met helpen bij 45 jaar
Ik denk dat je daarvoor dan naar het buitenland moet. Volgens mij doet geen enkel ziekenhuis dit in nederland. succes ermee!
Ik heb een buurvrouw die via eiceldonatie uit Rusland op haar 46ste en 48ste zwanger is geworden(en heeft nu twee gezonde dochters). Zij moest ervoor naar het buitenland maar ik weet niet via welke instantie ze dat geregeld heeft....Misschien is op internet te vinden hoe dat gaat met Russische eicellen?
'k Heb eigenlijk geen idee, ik ben van Belgie, misschien ook daar eens informeren? Dan ben je de taal nog wat rijker dan in het buitenland Succes in je zoektocht en hopelijk weten andere dames wat meer!
Ik heb een donor in mijn eigen omgeving gevonden. Heb openlijk gesproken over mijn wens. Zelf iemand gevraagd die nee heeft gezegd. Helemaal prima natuurlijk. En toen bood iemand anders het zelf aan. Durf te vragen, maar durf ook nee te incasseren. En iedereen heeft zijn eigen beweegredenen om eventueel ja of nee te zeggen. Heb je wel nog een eisprong? Dit kan je controleren door te temperaturen. Lees maar eens bij het onderwerp temperatuurkaartjes. En googelen op temperatuurcurve zwangerschap. Een positieve ovulatietest is namelijk geen garantie dat een eitje ook springt.
En bij mij komt er dus geen ziekenhuis aan te pas. Donor doneert in het potje. Ik insemineer het zelf met een spuitje. Klaar En dan geduld hebben of het raak is.
Hoelang ben jij al bezig met inseminatie als ik vragen mag? En je miskraam...had je die ook na inseminatie? En was je toen snel zwanger? Hopelijk mag het snel terug prijs zijn! Wel fijn dat je een donor gevonden hebt in je omgeving
Dank je wel. Hoop ook dat het snel weer raak mag zijn Ja de zwangerschap was met inseminatie tot stand gekomen. In de derde ronde was het raak.
Spanje, Turkije en Griekenland volop keuze in centra en donors. Let wel op dat donorschap daar anoniem is en niet geregistreerd zoals in nl. Bereid je voor op vragen die je later nooit kunt beantwoorden. Wil en kun je dat?
Wat fijn dat het toen toch zo snel ging... Ik heb altijd het idee gehad dat het met inseminatie veel moeilijker zou zijn of veel langer zou duren, maar dat is dus helemaal niet het geval! Hopelijk snel weer raak en een mooie plakker! @Ellenklein: Het is inderdaad wel nodig om sterk in je schoenen te staan geloof ik... Sowieso komen er ooit vragen en het is belangrijk dat je dan weet wat je daarop zal zeggen of wat je ermee zal doen... Succes!