Ik zie vanmorgen aan 1 kant van zijn wang allemaal onderhuidse paars/rode puntjes, kan ze niet wegdrukken en echt onderhuids, je voelt geen bobbeltje zeg maar, als ik er een foto van maak lijkt het op van die zweetpukkeltjes dus heeft geen zin om die foto up te loaden dan, hij eet ook vandaag geen brood , bied het elke keer aan maar nog geen hapje. Ga zo even zijn temp opnemen. Iemand weleens van die puntjes gezien?
Je kan ze helemaal niet wegdrukken? Ook niet als je bijvoorbeeld een glas erop zet en daardoorheen kijkt? Als je ze echt niet weg kan drukken zou ik even de HA bellen voor advies
Oke met een glas zie ik ze nog zitten dus, hij is ook ineens snotje verkouden en hoesten maar bij zijn vorige verkoudheid zag ik die puntjes niet.
Ik zou de huisarts even bellen, heeft hij die vlekjes ook op andere delen van lichaam? Maakt tie een zieke indruk, koorts e.d.?
Als je er heel hard op drukt en dan loslaat zo dat de huid er omheen wit is, zijn de puntjes dan nog te zien? Zo ja direct de huisarts bellen. Het klinkt namelijk als petechien (Google maar), dit kan een teken zijn van hersenvlies ontsteking. Mijn zoontje had het vd zomer maar dat kwam gelukkig door een onschuldig virus.
Temp:37.2 dus dat zit goed , hij geeft geen vreemde indruk behalve dat hij niet eet behalve zijn fruit, drinken ook gewoon.
Kinderen met hersenvlies ontsteking hebben niet wegdrukbare bultjes in de elleboogplooi, maar niet op wangetjes hoor! Ik zou het even aankijken aangezien hij geen verhoging/koorts heeft.
Oke dan, ik ga morgenochtend de HA bellen mochten ze er nog zitten, kijk als hij nou hoge koorts had er bij was het 'n ander verhaal....Ben alleen benieuwd als ze weg zijn morgen waar ze dan van waren.
Dat hoeft niet alleen bij je elleboog te zitten hoor.. Anyway succes ts hoop dat ze snel weg zijn En anders morgen even bellen
Kerszje, petechien kunnen overal voorkomen. En bij meningitis hoeven ze ook niet op de elleboog plooi te zitten. Kende een kindje waarbij ze als eerst op de voet zaten, helaas heeft de hap geen goede actie genomen en is het kindje overleden. @Ts, ook al is de temperatuur goed dan nog zou ik contact op nemen met de huisarts. Kans is groot dat het een onschuldige virus infectie heeft maar het protocol bij dit soort puntjes is dat men altijd uit moet zoeken waarvan ze komen.
Ben het daar niet mee eens ! Kindjes met hvo hebben wel degelijk OOK niet wegdrukbare bultjes/vlekjes op de rest van de lichaamsdelen, dus ook de wangetjes. Mijn nichtje heeft het gehad met 6 weken, en ze had die vlekjes in haar gezicht, op haar buikje, en op haar beentje en armpjes. Dus ben het niet helemaal eens met je post.
Oke me huisarts is morgenochtend pas weer bereikbaar, heb gelijk buikpijn ervan, morgenochtend gelijk bellen.
Mijn dochtertje heeft het ook gehad op haar hele lijf en ook in het gezicht. Was een virus zeiden ze. Ze heeft ze nu bij vlagen nog eventjes op de billetjes een halve dag en dan zijn ze ineens weer weg. Heeft ongeveer een week geduurd en toen werd het minder. Was niet vijfde of zesde ziekte en ook geen hersenvliesontsteking(bloed geprikt) ze maakt een normale indruk, geen koorts, wel verminderd eten. Kan goed dat doordat jij gestrest bent hij het aanvoelt en daardoor niet wil eten hoor.
Als je er buikpijn van hebt moet je de HAP bellen. Er zal niemand je op aan kijken als je nu voor niks belt! Ben het met Cin85 eens. Hiermee moet je niet spotten.
Dit is dus echt kolder!! Petechien kunnen over het hele lichaam voorkomen. Even aankijken kan in het geval van menigitis dodelijk aflopen!!!
Zou ook echt bellen heb hier op het forum gelezen dat haar kindje ook zulk soort vlekjes had en dat kindje leeft niet meer. Dit is niet om jou bang te maken maar om echt gewoon nu te bellen. Al zouden hey maar puntjes door de kou zij bijwijze van. Gewoon nu bellen en na laten kijken.