onderhuidse puisten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roes, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baileysplinter

20 jun 2011
    56
    0
    0
    amsterdam
    hahaha roes :p ik denk dat ik ook maar ha ga worden ! ik ben echt goed :D

2. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    phoeee staan wel erge vieze plaatjes bij zie ik nu:$ Hoop dat het bij jou niet zo erg is ;)

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als het steenpuisten zijn, komen ze steeds terug. Dat is namelijk een soort virus net als herpes. (koortslip) Een familielid heeft het ook, die moet naar de huisarts en krijgt dan een zalf die ervoor zorgt dat het even weg blijft. Maar zodra haar weerstand omlaag gaat zijn ze er weer. In haar lezen en ook onder haar borsten.
    Sterkte, schijnt vreselijk pijn te kunnen doen!

4. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
  5. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Heb het even zitten lezen en herken er wel wat van.Het is idd zo bij mij dat het vaak op dezelfde plekken terugkomt. Word niet blij om te lezen dat er weinig aan te doen is..:(
    Ik rook inmiddels 2jr niet meer maar merk hiervan geen veranderingen wat bulten betreft..overgewicht wordt aan gewerkt;)

6. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik heb het ook soort van gehad na de bevalling, en het kwam bij mij door overgevoeligheid voor maandverband. Ik heb uiteindelijk een zalf gekregen van de huisarts (hormoonspul) en dat werkte niet, toen van de gyn een andere en die hielp wel.
    Het wordt erger door syntetisch ondergoed en wrijving/warmte.

Toen ik eenmaal de goed zalf had was ik er binnen een paar dagen vanaf.

7. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het gekregen toen ik van de pil af ging ..dus een hormonen ding bij mij. Maar me moeder heeft het ook en nu helemaal erg omdat ze in de overgang zit. En dus geen pil enz meer slikt. Ik had er geen last meer van omdat ik me toen ging wassen met unicura. Maar het is een verschrikkelijk iets ...helemaal als de dokter even een mes in je ontsteking zet:$

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn man heeft dit (hidradenitis). Er is wel wel wat aan te doen, maar dat vereist een operatie. Mijn man had dit (heel extreem) onder zijn oksels, liep als het echt erg werd met zijn armen wijduit. Uiteindelijk heeft hij zijn oksels "weg laten snijden", dus de absessen weg laten halen. Het resultaat is dat het daarna nooit meer is teruggekomen (en hij ook geen deo meer hoeft te gebruiken :D).

Hij heeft nog 2 kleinere plekjes, een in zijn bilnaad en eentje onder zijn scrotum. Vooral die laatste is, hoewel relatief klein, best venijnig (en zielig, hij heeft echt pijn dan, kan niet eens zitten)

Ik denk overigens niet dat je er echt helemaal vanaf komt, toen mijn man ze weg had laten snijden zeiden de artsen al dat er een kans was dat het terugkomt op een ander plaats. In zijn geval valt het mee, op 2 plekjes na dan ...

9. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    AAhhh dat wil ik nie hoor!! Denk dat ik eerst maar eens met ha ga praten over de pil ofzo....ook wat betreft mijn cyclus kan ik dat wel gebruiken..beetje regelmaat erin kan geen kwaad en als het dan ook nog mijn bultje zal verminderen (mss wel verdwijnen) is het helemaal goed!

10. moesie

moesie Nieuw lid

15 nov 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hier ook last van.
    Wat bij mij helpt is Silicea D6 tabletten van dr. Vogel.

11. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik heb dit ook, en merk ook dat het erger wordt als je weerstand laag is. In mijn zwangerschap zelfs zo'n heftige gehad dat ik in het ziekenhuis een volledige excisie heb gehad van de ontsteking en een heeeleboel troep. Maar het komt nog steeds terug, ook op die plek. Gewoon onder het litteken. Voorkomen kan niet volgens mijn HA, maar zodra er zo'n ontsteking ontstaat zoveel mogelijk ontzien. Geen strakke broeken en ondergoednaden erop etc.

12. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    Ik kreeg als tip om er trekzalf op te smeren. Dan gaat de bult wel wel, maar krijg je op je huid hele lelijke donkere vlekken die niet meer weggaan.

Ik heb deze steenpuisten ook aan de binnenkant van mijn bovenbenen en in mijn schaamstreek, ook na de zwangerschap gekomen. Ik hou mijn hart vast als ik op vakantie in bikini moet, dan zit je ze namelijk zo zitten op mijn bovenbenen als ik loop... bah.

Ik geef nu nog borstvoeding, dus ben bang dat ha nu weinig voor mij kan voorschrijven.

Echt een vervelend en genant kwaaltje

13. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hier nooit zwanger geweest en ook ik ben ze regelmatig. Meestal inderdaad in mijn liezen...

Ik heb van vichy een tube (normaderm actief concentraat) wat ik er een dikke klodder op smeer voor ik ga slapen. De volgende dag is hij dan altijd al een stuk minder dik en minder pijnlijk. Het spul is eigenlijk bedoeld voor gewone puistjes maar bij steenpuisten werkt het ook prima!

Hoe te voorkomen? Geen idee!

14. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Ben er toevallig over begonnen bij mijn huisarts toen ik er van de week was. Ik heb voeger veel last gehad van acne en daar altijd de pil voor geslikt, nu ik geen pil meer slik komt mijn acne ook weer terug en heb ik sinds de bevalling ook ineens in mijn liezen en oksels kleine ontstekingen die echt super veel zeer doen.
    Mijn huisarts zei ook dat het naar binnen gekeerde acne was. Heb er een antibiotica lotion voor gekregen, omdat ik geen antibiotica kuur wil/kan hebben. Weet nog niet of het werkt aangezien ik het pas een dag gebruik.

15. Sylvia1982

Sylvia1982 Niet meer actief

Goedemorgen!

Ik heb het ook,maar ik heb het al zolang en zo vaak terug gekregen op verschillende plekken..
    Bij mij is de diagnose Hidradentis Suppurativa gesteld..
    Als je het googled,schrik niet van de afbeeldingen.
    Ik weet natuurlijk niet of je het zelfde hebt,hoop het uiteraard niet.
    Afgelopen half jaar ben ik hier al 2x voor opgenomen in het ziekenhuis om het open te laten snijden..geen pretje.
    Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Groetjes Sylvia

16. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ooh ja verschrikkelijk. Als ik oprijd gawassen met betadinescrub kan ik het de kop indrukken.
    Ik had het voor de zwschap ook al vooral in de pubertijd rond ongi en met veel fietsen.
    Ik merk ook dat syntetisch ondergoed en knellend ondergoed het erger maakt.
    Heb er trouwens al tijden geen last meer van.

17. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Schandalig ik moet er nog steeds voor naar de huisarts. Ik heb er van die paarse/blauwe littekens nu allemaal aan over gehouden. Maar door een verhuizing is het er nog niet van gekomen. Maar de eerste volgende puist die komt ga ik erheen. En die verwacht ik binnen een week ben ik bang :(

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb dit al heel lang, al voor mijn zwangerschappen.
    En je krijgt daarna een stuk vel met een gat eronder (je snapt het wel als het genezen is).

Hebben heel veel vrouwen is zelfs een naam voor, maar het doet soms zooo veel pijn.

19. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb het ook, heel vervelend!
    Hormonen hebben een grote invloed bij mij, vooral tijdens zw last van gehad. Nu heb ik er al een paar maanden geen gehad, hopelijk blijft het even zo.
    Nu ik er zo aan denk, sinds mijn spiraal heb ik er weinig last van... zou fijn zijn als dat voor mij de oplossing is!

Deel Deze Pagina