"onderkant" na bevalling...

Discussion in 'Na de bevalling' started by jolanthe, Sep 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jolanthe

jolanthe Lid

Feb 3, 2007
    48
    0
    6
    Hoi,

Nu 6 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter.

De eerste weken had ik een raar gevoel in mijn onderkant. Ik zeg bewust 'onderkant' omdat ik niet specifiek vagina bedoel, maar echt de onderkant.
    Het ging steeds beter, maar de laatste weken blijft het eigenlijk een beetje hetzelfde. Het doet niet echt pijn, maar het is een vervelend gevoel. Het lijkt alsof ik als ik opsta, al mijn spieren onbewust te strak aanspan ofzo en dat ik het niet 'kan loslaten'. Het ziet er allemaal wel heel normaal uit verder. Ik ga er sowieso even mee naar de huisarts, maar misschien is er iemand die dit herkend?

Ik ben wel ingeknipt trouwens, maar volgens mij heeft dat er niets mee te maken.

Groetjes Jolanthe

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik herken het. Het kan met je bekkenbodemspieren te maken hebben. Het is een beetje zeurderig gevoel. Bij mij helpt een bekkenfysio goed, heb diverse oefeningen gekregen. Daar kun je zelf naar toe, zonder verwijzing!

3. jolanthe

jolanthe Lid

Feb 3, 2007
    48
    0
    6
    Ja, zoiets dacht ik zelf ook al. Nou, hopen dat het met oefeningen beter zal worden!

4. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Nou, als het is wat ik denk dat je bedoelt...dan herken ik het wel.

Allereerst: ik ben ook ingeknipt.
    En ik heb soms weleens dat wanneer ik opsta (van de bank of stoel) dat ik het onwijs voel trekken daaronder. Alsof het naar binnen trekt, giga aanspant. Heel gek gevoel.
    Ik voel het wel echt aan/in mijn vagina.

Maar wat het nou is....??? Zou het wel willen weten.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hier niet geknipt of gescheurd maar hetzelfde. Ik kan het gevoel niet zo goed plaatsen, maar het is alleen als ik opsta en volgens mij vooral 's avonds als ik wat drukker ben geweest die dag (wat meer gestaan heb). Moet wel zeggen dat het al wat minder vaak is dan toen ik echt net bevallen was.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Ik heb het als ik naar de wc moet voor een grote boodschap. Als ik dan een beetje pers voelt het alsof zo de hele onderkant er uitvalt. Het is wel veel minder dan net na de bevalling, maar vooal 's avonds voel ik dat nogal eens.

7. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik heb dit ook. ook als ik een stuk heb gelopen. bij mij voelt het een beetje alsof er "iets" in mijn vagina zit en eruit moet. een klein beetje als vlak voordat het hoofdje eruit komt met de bevalling maar niet zo erg natuurlijk.
    het zijn echt de bekkenbodemspieren.
    ik vind het ook echt moeilijk om ze te trainen. echt een vervelend gevoel..

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Zo voelt het bij mij ook idd. Alsof er iets in zit wat er uit moet. Heb wel eens geprobeert te persen, maar er zit toch echt niks.

Ben een beetje bang dat het mijn baarmoeder is die verzakt is. Zal wel meevallen, maar zou niet weten wat het anders kan zijn.

9. jolanthe

jolanthe Lid

Feb 3, 2007
    48
    0
    6
    Ik vind het inderdaad ook echt een vervelend gevoel om de bekkenbodemspieren te trainen. Soms lukt het ook gewoon niet.

Ach ja, de boel is flink opgerekt en het zal nog wel tijd nodig hebben. Ik moet zeggen dat ik de laatste 2 dagen weer wat minder last heb. Nu heb ik bewust niet veel gelopen en niet veel getild. Dit scheelt dus wel.
    Toch wil ik nog wel naar de huisarts om te controleren of het geen verzakking is...

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Je moet wel oppassen met je bekkenbodemspieren te trainen. Vaak komt het voor, dat de verkeerde spieren gebruikt worden. Dan ben je verder van huis. Ik kan jullie adviseren om naar een bekkenfysio te gaan. Die weet precies met welke oefeningen je het beste kan trainen.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Bij mij voelt het niet alsof er iets naar buiten moet, maar juist alsof er iets naar binnen trekt! Ook alleen met het opstaan.

Share This Page