zo'n vriendin heb ik ook en maar denken dat haar zoontje met alles zo voorloopt....ik snap heel goed dat ze trots is enzo maar je kan het ook overdrijven.
in die leeftijd is het vooral de grove motoriek waar het om gaat en ik had eigenlijk niet zoveel te strijden mijn dochter deed tot 7,5 maand alleen maar liggen. Het maakte mij niks uit, ik had heerlijk lang een babietje, terwijl alle kindjes zo snel groot werden.
Ik vergelijk niets en maak me ook nooit zorgen als een ander kindje ergens sneller mee is ofzo. Ik ben echter wel soms een beetje te trots als Sil weer wat nieuws kan *bloos* Maar goed, ik vertel dat dan dus gewoon tegen iedereen die het maar horen wil, niet alleen maar tegen ouders van kindjes die dat nog niet kunnen ofzo. Mag het dan wel? Hahaha! Overigens raak ik wel geirriteerd als mensen iets negatiefs over Sil (z'n ontwikkeling) zeggen. Zo hebben ze bij het CB de neiging om te roepen dat hij eenkennig is, terwijl hij misschien wel het makkelijkste kind is dat er bestaat. We zijn alleen altijd net daar op het moment dat hij moe of niet lekker is, dus dan zit hij niet zo te wachten op dat gepor en gevoel van die vreemde vrouwen (moet je nagaan, zelfs hier ga ik me zitten verdedigen, whahaha)
Ik ben erg trots als mijn zoon weer iets nieuws kan. Mijn vriendin heeft een dochtertje 10 dagen jonger dan mijn zoon. We h ebben het wel over wat de een wel of niet kan en andersom, maar nooit in de zin van dat de een beter zou zijn dan de ander. Mijn schoonzus probeert wel die concurrentiestrijd aan te gaan. Haar kinderen zijn beter, mooier, slimmer, deden alles veel eerder en veel sneller...en iedereen zal dat ook weten ook. Ze kan ook heel denigrerend doen over mijn zoontje. Tegen ons, maar vooral ook tegen anderen. Ik laat ze maar kletsen, ga er niet op in en probeer me er niets van aan te trekken, maar leuk is anders.
Mijn zoontje had laat tandjes, rolde laat,zat laat,kroop laat en liep laat en nu praat hij nog niet.... Tja soms vond ik het niet leuk dat andere kindjes dat wel deden en nog steeds soms niet, maar ik heb wel lekker lang een baby gehad!!! En ik geniet ervan dat hij nu nog niet echt kletst maar wel hele verhalen verteld zonder dat ik er iets van snap. Ik vind het helemaal niet nodig om te doen of mijn kind beter is als ie al iets kan en een ander kindje niet. Lekker boeiend. Ben wel trots als ik merk dat hij iets nieuws kan en dan bel ik ook vaak wel even met mn moeder. CB zeuren ze altijd over van alles, een jaar terug over lachen ofzo. Ik zei ook gelijk dat hij geen circus act is die maar dingen opvoert omdat zij erom vragen...hahah je had die gezichten moeten zien (ik zit niet bij een leuk cb). We gaan er nu ook alleen nog maar heen voor de prikken
Dit boeit mij nou echt helemaal niks. Mensen kunnen hun kind met de mijne vergelijken wat ze willen, maar ze kunnen toch nooit aan mijn jochie tippen Ik vergelijk zelf stiekem ook wel (wie niet?), maar ik zal het nooit hardop uitspreken of openlijk een concurrentiestrijd aangaan. Ik denk ook wel dat het eigenlijk gewoon natuurlijk, menselijk gedrag is, dat vergelijken. Je wilt onbewust toch graag zeker weten dat je sterk nageslacht hebt voortgebracht. De sterkste jongen worden later de leiders van de groep, zo werkt dat in de natuur
Oh dit is zo irritant hè... Bah. Ik ken meerdere mensen die dit doen. O.a. iemand met kindje 2 maanden jonger dan onze dochter. Het is altijd van 'hij weegt nu zoveel, en zij???' 'slaapt ze al door? hij wel!' bladiebladiebla. VERSCHRIKKELIJK! Ken er wel meer, maar die zie ik niet zo vaak. Godzijdank.. Ik snap echt niets van die mensen eerlijk waar. Mijn dochter doet zoals ze doet en groeit zoals ze groeit en ontwikkeld zich op haar eigen tempo. (gewoon normaal volgens mij dus)