Onderlinge discussies

Discussie in 'De lounge' gestart door Sophia, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

MOeten leden op de vingers getikt worden als ze te lastig worden!

1. ja

2. nee

3. misschien

4. het intersseert me niet

5. jammer, dan kan ik niet meer lachen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

12 jul 2006
    530
    0
    0
    @Caithlin79:

Ik snap je helemaal hoor...
    Heb het idee dat wij hier hetzelfde over denken.
    En idd. jouw voorbeelden zouden voor mij ook de grens overschrijden.
    Maar iemand kan door veel 'zachtere' opmerkingen ook al gekwetst raken.
    En juist die mensen kunnen het in bepaalde topics erg moeilijk krijgen.

Maar goed, wij zijn het eens....

(zo, nu is het etenstijd voor mij... hihihi)
    doeiiiiiiiiiiii
    :D

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ga op "misschien" stemmen, als het goed is zitten we hier met allemaal volwassen vrouwen, we willen allemaal met respect behandeld worden, en respect begint bij jezelf. Af en toe moeten we nu eenmaal wat water bij de wijn doen, zolang het maar geen persoonlijke aanval wordt met scheldwoorden als TR:c:T of wat dan ook.

Respect begint echt bij onszelf hoor... maareh... ik ben ook geen heilige hoor, een goede discussie ga ik ook niet uit de weg...

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb ook misschien gestemd.

Ik hou persoonlijk wel van een goede discussie op zijn tijd, en dat moet ook kunnen. Een discussie wil alleen maar zeggen dat je het niet eens bent met elkaar, dat betekent nog niet dat je die ander dom/slecht of wat dan ook vindt. Als het over een onderwerp gaat dat me niet interesseert of als ik me echt irriteer aan bepaalde mensen reageer ik meestal niet eens.

Ik heb ook misschien gestemd omdat de mods hier niet voor niks zijn. Ze doen geweldig werk en ik denk dat zij ook wel het beste kunnen inschatten wanneer iemand "te ver" gaat en wanneer niet. Dan kun je weer gaan discussieren over wat "te ver" gaan betekent, maar ik denk dat de mods dat redelijk goed kunnen peilen. Bovendien kun je met zo'n grote groep dames toch nooit iedereen blij maken, dus er is dan altijd wel iemand het er niet mee eens. Jammer dan...

Ik wordt soms ook niet goed van bepaalde topics/personen maar ik probeer dan gewoon wijselijk mijn mond te houden, ik ken die persoon niet. Ik ben maar een mens dus ik oordeel dan wel nav een bepaald verhaal maar probeer nooit iemand onderuit te halen en denk er gewoon het mijne van..

Liefs
    Manuela

4. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0

Daar ben ik het ook mee eens.
    Ik heb voor misschien gekozen.
    Te snel een topic sluiten is ook niet goed.. ik kan me een aantal verhitte discussie's herinneren die bijna uit de hand liepen maar na een aantal dagen weer normaal verliepen omdat mensen elkaar in eerste instantie verkeerd begrepen etc.
    Als je zo'n soort topic meteen had gesloten, dan waren die irritatie's tussen een aantal forummers er willicht gebleven.. dat maakt de sfeer ook niet prettiger..

soms is een heftige discussie eenmaal nodig om elkaar beter te begrijpen.. daarom ben ik niet voor een slotje.

Ik kan me een aantal slotjes herinneren waar vlak voor het sluiten een moderator ff verteld waarom er een slotje op komt en daarna nog even haar mening erover verteld.
    Daar kan ik me echt aan irriteren.. dat komt over als, ik heb hier macht, ik ga ff zeggen wat ik ervan vindt en dan een slotje.
    Nu wil ik absoluut de moderators niet "afzeiken" want ik vindt dat jullie hier goed werk verrichten.. zonder jullie zou het hier een puinhoop zijn.
    Maar ik lach er dus niet om als er een slotje komt.. af en toe irriteer ik me eraan.

5. sim

sim Niet meer actief

helemaal mee eens, en ik heb ook misschien ingevuld.

6. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja, Wat deb al aangeeft, wij als mod's zijn echt totaal verschillende mensen met bijbehorende verschillende meningen en inzichten, dus het klopt dat ik sneller een bepaald topic op slot zal gooien (of andersom) dan bv Deb of Natasja tuurlijk hebben we er wel richtlijnen voor maar het blijft een gevoelskwestie wanneer iemand te ver gaat, of afdwaalt.

Daarnaast wil ik er ook nog even opwijzen dat als members een topic lezen die naar hun mening afdwaalt of te ver gaat, je natuurlijk altijd even een report post kan sturen naar een van ons, dan wordt er zo snel mogelijk naar gekeken en iets aan gedaan.

@Senna, ik vind het heel fijn om te lezen dat je aangeeft waar je je aan ergert in ons gedrag, puur omdat ik er dan de volgende keer rekening mee kan houden.

en nu ik ook , AMEN!

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik erger me juist niet aan de discussies die zijn, dit is nodig vind ik weleens....je kan zo ook "leren".....als ik zeg "ik geef mijn dochter van 7 maanden gewone melk" en iemand anders zegt dat dit veel te vroeg is dan kan het voor een leerpunt zijn.....niet als je gaat zeggen "je bent een trut" of iets dergelijks.

Ik erger me des te meer aan de vele slotjes die er worden gegeven....iemand vraagt een slotje en hup, niemand kan meer reageren....soms als het echt veel te ver dat mensen persoonlijk worden aangevallen in die zin van "je bent een ***wijf of je bent ****** en dat soort dingen dat vind ik niet kunnen.

Maar iets als "ik vind je onverantwoordelijk" waarom kan dat niet? dat is nu jouw mening (en tuurlijk kan je dat ook zeggen van ik vind je een ***wijf maar dat is echt schelden)

Af en toe druipt het suiker hier van mijn scherm af zo poeslief iedereen is....nu ben ik niet de meest vriendelijk en aardigste persoon maar vaak als ik vind dat IK te ver ben gegaan dan is het of excuses of ik haal mijn verhaaltje weg.

8. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    @Amanthis, ik ben dit zeker in veel gevallen met je eens, echter hebben wij als richtlijn dat als de topicstartster verzoekt om een slotje wij het topic ook sluiten.

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb gekozen voor ja.
    goede een pittige discussies ben ik voor. je leert er toch vaak van, je ziet dat toch iedereen anders is en het stimuleert mensen ook om met goede argumenten aan te komen zetten, zodat een discussie een discussie blijft.

er zijn echter mensen die in elk topic weer de kop op steken en het altijd voor elkaar krijgen andere mensen voor het hoofd te stoten. dit hoeft niet eens met schelden te gebeuren, maar kan al heel goed in de toon zitten, de houding, of het altijd dwars zijn. verschil zit em ook in je excuses wel of niet kunnen aanbieden op 't moment dat je verneemt dat iemand anders gewkwetst is door jouw woorden. een slotje maakt dan niet uit, dit vind ik geen oplossing. Anderen kunnen hun idee niet meer kwijt en de topic starter heeft er al helemaal niets aan, terwijl de 'boosdoener' in een volgend topic doodleuk opnieuw begint, dat moedigt mij niet aan om ook mee te doen in zo'n topic, terwijl ik toch goed wat haar op mijn kiezen heb.

zo iemand kan in mijn ogen dan het best door een moderator via een pb aangesproken worden. als medeforumleden dit in het topic doen heeft het vaak juist averechts effect en zullen sommigen het tijd vinden om de popcorn te voorschijn te halen.

zoooooohhhh...... en dat vind ik er nou van. discussies zijn leuk, erg gezond, maar zodra ze alleen maar gaan over andere dingen dan het hoofddoel van deze site en ze de overhand dreigen te krijgen, gaat mijn laptopje uit en pak ik er een boek bij ;)

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tja lieve Sophia, hoe graag ik hier ook vertoef er zijn wel eens dagen dat ik geen computer zie.. dus geen onwil, maar ik was er gewoon helemaal niet. Had wel echte problemen aan mijn hoofd. :(
    Nogmaals door mij in ieder geval geen partijdigheid maar gewoon afwezigheid.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    En helaas zie jij niet wat achter de schermen afspeelt, dat er soms allang pb;s over en weer gaan hete pbs, dat er al meerdere klachten liggen over iemand enz.. en dan zeg ik sorry ik ben ook maar een mens en reageer met mijn eigen gevoel en heb ik geen mod pet op. dan kan ik hem dicht knallen ja, maar wil ook mijn eigen persoonlijke mening kwijt. niks met macht te maken... echt niks. en Senna, op mijn beurt denk ik dan.. pb die mod (jaja ik weet dat het hier over mij gaat aangezien ik dit van de week deed) dan en zeg er wat van.. soms zijn wij ook net mensen he? hihihi en reageer je niet hoe je misschien zou moeten reageren als mod.. maar dan kan ik niet mijn eigen persoontje uitzetten aangezien mijn bloed ook al kookt in sommige situaties.

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    niet te ernstig hoop ik natasja?

ik dank dat sommigen zo gewend zijn aan de altijd aanwezigheid van de moderators dat ze er niet altijd bij stil staan dat er inderdaad ook wel eens geen moderator on board is hihi 'hoe durf je een scoial life te hebben zeg' ;)

nb. da's een grapje hoor, voor die mensen die het misschien te letterlijk nemen ;) ;) ;)

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik denk ook dat het misschien automatisme is, niet eens zo bedoeld. Maar het heeft wel een hoog irritatie gehalte ;)

Enne Natas, het sloeg niet op jou hoor! Weet eig niet eens over welk topic jij het zo hebt.
    Voel me nu wel ff de boeman, terwijl het absoluut geen aanval was.

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihi ik snap hem claartje...

er zijn wat verdrietjes in mijn familie kring.. dan kan me het gewoon niet bommen waar we ons hier soms druk om maken, mensen die we helemaal niet kennen, van die ruzies die helemaal niks toevoegen aan ons leuke forum die we met z'n alle maken toch?
    En dan kan ik het niet opbrengen hier te gaan zitten lezen.

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ;) joh ben je mal meis! hihihi maar soms is het aard van het beesie jezelf te verdedigen toch?

16. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ja dat is misschien zo maar helemaal niet nodig hoor ;)
    Hopelijk voel je je snel beter *knuffel*

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    gelijk heb je meid, soms zit ik met rode wangen een discussie te lezen dat ik 'denk 'hoe kun je? het lef' en dan klap ik mijn laptop dicht, aai mijn 7 katten, knuffel de hond en kruip tegen m'n hub aan en denk 'waar maak ik me eigenlijk toch druk om!?' ik reageer meestal liever niet, alleen als ik mer dat een ander forumlid mss gekwetst is, dan komt er zo'n 'ik kom wel voor je op hoor'-modus opzetten hihi

vind het vervelend te horen dat je van die damilie verdrietjes hebt. ik hoop dat het is dat op te lossen is en anders waar jullie elkaar doorheen kunnen helpen! van mij krijg je in ieder geval een hele dikke knuf! misschien dat dat een heel lietsiepietse beetje helpt ;)

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    thanks meiden!

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

hmmm kweet het niet, ik vind wel dat topics (zoals die van mij over 1 postzegel ipv 10) wel errug snel gesloten werd. Ik heb zelf niet eens meer kunnen reageren.
    Verder vind ik dat een aantal onder ons eens flink naar zijn eigen normen en waarden moet gaan kijken, want als je dit wilt overbrengen op je nageslacht dan hou ik mijn hart vast! Ik vind sommigen onder ons ronduit onbeschoft en respectloos naar anderen toe die op dat moment een probleem hebben of een vraag stellen. Sommige topics lees ik met kromme tenen omdat je weet dat bepaalde figuren (vaak dezelfde) echt strontvervelend en arrogant gaan reageren. Jammer dat deze mensen niet ronduit van de site geschopt worden. Beetje respect naar een ander is wel wenselijk lijkt mij. Dit zit mij al een poosje dwars en ik ben blij dat ik het nu heb kunnen verwoorden in dit topic.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hahaha ja de postzegel kwestie, tja die had van mij wel even door mogen gaan. aangezien iemand daar even de waarheid gezegd werd.

maar ik vind dat discussies gevoerd moeten kunnen worden, mits er respect is voor mekaar, en als je er niet uitkomt moet je gewoon verder gaan. maar sommigen blijven zo hangen en dan uit machteloosheid worden er soms kwetsende dingen gezegd.
    je mag je mening toelichten, en soms is die mischien niet wat de ander wil horen, dat is dan jammer. en helaas ik vind ook dat er soms wel erg snel een slot ergens op komt.

Deel Deze Pagina