Onderlinge discussies

Discussie in 'De lounge' gestart door Sophia, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

MOeten leden op de vingers getikt worden als ze te lastig worden!

1. ja

2. nee

3. misschien

4. het intersseert me niet

5. jammer, dan kan ik niet meer lachen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik heb niks tegen een goeie discussie, juist niet. Waar ik vooral moeite mee heb, is mensen die zonder enige aanleiding reageren alsof ze door anderen worden aangevallen of topics openen met de mededeling dat ze geen discussie willen omdat ze er niet voor in de stemming zijn. Ik denk dan: als je geen discussie wil, of als je geen andere mening wilt horen, open dan geen topic of hou je uit de discussie. Daarmee roep je al direct irritatie op omdat het een soort aanvals-strategie is, terwijl nog niemand iets in dat kader gezegd heeft. Het zet een nare sfeer en dat is onnodig en erg zonde.
    Het lijkt me lastig voor de mod's om daar wat aan te doen, maar mijn zegen hebben ze.

2. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Wat een gezeur allemaal.......

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zit op een ander forum.. bij de site waar ik mijn gewicht enzo bij houd

en daar hebben ze een speciaal stukje waar je vantevorenw ord gewaarschuwd met de opmerking dat het daar eventueel wel hard tegen hard mag gaan
    en dat als je daar niet tegen kan je het dus niet moet lezen

en ik kan op zich aardig wat hebben volgens mij
    tijdje moderator geweest op een groot en heel bekend forum. daar is men zelden echt subtiel eigenlijk :)

maar dat stukje forum was gewoon niet leuk meer
    enkel mensen die zo hard mogelijk okp elkaar probeerden te zeiken
    erg jammer en erg ongezellig vond ik eigenlijk :)

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

ik heb er geen probleem mee hoor natas, en een pb is het ook niet waard. en je mag best ook wel op mijn vingers zitten hoor (letterlijk niet figuurlijk ;) ) ik weet ook wel dat het niet zo netjes is, maar kon mijn kinderachtigheid even niet bedwingen. zal me in proberen te houden ;)

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Nee hoor, heeft niks met naschoppen te maken.
    Als iemand je een zeikerd noemt op internet, ben je gewoon fout bezig. Het toont van zeer weinig tot geen respect voor je medemens. Ik heb het al vaker op dit forum gezegd: laat een ander in zijn of haar eigenwaarde, of je het er nu mee eens bent of niet! Zo moeilijk is dat toch niet?

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

hihi, ik ook!

7. Kejay

Kejay Niet meer actief

Het enige wat ik jammer vind is inderdaad dat er soms snel een slotje opkomt met de mededeling: "er staat hierover al genoeg op het forum". Als nieuw lid, geeft het mij soms een beetje het gevoel alsof er dan ook niet meer over gepraat kan worden. Maar er komen volgens mij iedere dag nieuwe leden bij, mogen wij onze mening dan niet geven over bepaalde dingen en moeten we het dan allemaal maar nalezen in de geschiedenis?
    Ik kan me voorstellen dat de "oudere"leden dan zoiets hebben van pfffff, weer een topic over...
    Aan ieder de keus om het dan over te slaan, maar geef de nieuwe meiden dan wel de kans om erover te praten!

Vind het ook jammer dat er meiden zijn die met modder gooien en oude koeien uit de sloot halen en nog ff snel een natrap geven. Maakt het er niet gezelliger op!

Maar jullie MOD'S doen jullie best! Ik denk dat als jullie er niet waren het een grote ravage zou zijn! ;)

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

hhahahahahahaha! :) :) Val bijna van de bank van het lachen! haha!

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hey Roxanne,

Natuurlijk ben je als nieuw lid ook van harte welkom, en is het logisch dat jij ook je mening over een bepaald onderwerp mag geven. Maar, er zijn ook een hoop topics die niets met het hebben van een mening maar met het uitwisselen van informatie te maken hebben. Daarvoor is de zoekfunctie zo handig! Dan hoeven er niet steeds elke week "dezelfde" topics geopend en gesloten te worden.

Liefs
    Manuela

PS. bovenstaande is zeker niet als verwijt naar jou toe bedoeld hoor, meer een tip voor misschien jou en anderen ;)

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Persoonlijk vind ik dat het allemaal wel meevalt met die slotjes. Ik heb even terug zitten kijken en er waren maar weinig slotjes te zien. En mijn ervaring is dat ALS er slotjes gegeven worden, het vaak (niet altijd) toch wel verstandig is, zodat het nog een beetje gezellig blijft.

Als ik hier wel eens lees hoe het er volgens sommige meiden op andere forums aan toe gaat, dan doen de mods het hier echt niet slecht.

Wat ik wel eens als vervelend heb ervaren, is dat ik midden in een discussie zat en er door een mod een mening werd gegeven, daarna een vraag aan me werd gesteld en er tegelijkertijd een slotje op werd gegooid! Ik kon dus niet meer antwoorden!

11. Kejay

Kejay Niet meer actief

Snap ik wel :) , voel me niet zo snel aangevallen ;)

12. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Laat een ieder in zijn waarde, als dingen je niet aanstaan.. reageer dan niet..
    Snap niet waar altijd die ophef weg komt.
    Dit is het 'echte' leven niet.. Reageer er niet op..

Dit soort dingen vind ik echt irri..
    Diegene die een discussie begint weet wat er kan gebeuren, sommige doen het gewoon omdat ze een reactie willen uitlokken..

Kalush

13. Niet meer actief

Mensen op de vingers tikken? Ach, confronteren met eigen (forum)gedrag is altijd oké vind ik, MITS op een respectvolle manier. We zijn allemaal volwassen mensen en ik vind dat eenieder de verantwoordelijkheid moet dragen voor zijn/haar eigen gedrag. Op het moment dat je jouw eigen mening ventileert, kun je rekenen op meningen die daar tegenover staan. Is helemaal niets mis mee, integendeel, dat maakt een forum juist interessant en met momenten leerzaam.

Ik heb er wel veel moeite mee als mensen persoonlijk gaan worden en daarmee bedoel ik als ze niet meer reageren op concreet GEDRAG van een persoon en de feitelijke tekst, maar dat ze op basis van eigen interpretaties ineens denken alle recht te hebben om iemand anders de grond in te boren. En ook al zijn sommigen niet respectvol, dan is dat volgens mij nog geen enkele vrijbrief jezelf dan ook maar te verlagen tot het onrespectvol bejegenen van die persoon. Het is geen enkele kunst om beledigend of aanvallend te zijn naar anderen, zeker niet met een medium als dit waarbij je lekker in je eigen negatieve emotie kunt gaan hangen en lekker makkelijk je grief kunt halen zonder dat je ziet hoe erg de ander geraakt wordt door jouw gemene woorden.
    Het is wel een kunst om anderen zo te benaderen als jezelf benaderd zou willen worden. Een kunst die we met z'n allen misschien soms te weinig beheersen.
    Wanneer je moeite hebt met iemand, los dit dan onderling (middels pb-tjes of zo) op en ga niet (met z'n allen) met stront gooien naar een persoon. En geef de ander de ruimte al dan niet tot inzicht te komen en eventueel het gedrag bij te stellen. Doet de ander dit niet.....oké, negeren dan.

Ik vind die slogan van een tijd terug toch nog altijd hartstikke mooi. Enorm cliché maar oh zo waar:
    Een beter milieu begint bij jezelf!

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik ben zelf een heel eerlijk en rechtvaardig persoon met een hele sterke eigen mening, maar zal online nooit iemand een zeikerd noemen. Dat vind ik zo laag.
    Hoe een ander jou noemt, interesseert mij eigenlijk niet, ik doe daar niet aan mee. Jij blijkbaar wel.

15. Niet meer actief

wat is nou een zeikerd? dat is ook zo'n heftig scheldwoord :rolleyes:

Ik vind dat niet persoonlijk maar op het topic zelf slaan, in het algemeen ben je geen zeikerd maar je kan wel een zeiktopic bv hebben, dat maakt je nog geen zeikerd in het algemeen.

Je kan natuurlijk ook van een mug een olifant maken omdat je dat graag wilt :(

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    hmmmmmmmmmmm, laten we het hier maar bij houden over dat topic, want daar komen we denk ik niet uit met z'n beidjes Ponyville, maar dat geeft niet, twee personen twee meningen! En de mijne staat lijnrecht tegenover die van jou haha!

17. Niet meer actief

slotjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee hihihih

18. Niet meer actief

dit vraag ik uit naam van alle zeikerds, dikke zeekoeien ,magere spillebenen, irritante, mutsige, kleinerende, en onnadenkende wijven hier.

Nu hoop ik dat ik geen groep overgeslagen heb, anders heb ik het weer gedaan. :) :) :)

hielkje de meest aardige persoon die er bestaat* trekt neus op*

19. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maar Ponyville, Booey geeft aan dat ze zeikerd ook een scheldwoord vind. Oke, hoer vind ik persoonlijk ook een stapje verder gaan, maar ook zeikerd is geen net woord toch? En Booey trekt zich dat dus aan.

Ikzelf vind een discussie van tijd tot tijd ook lekker hoor, mits er met respect om een ander zijn/haar mening omgegaan wordt...

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

dat gaat in dit topic toch een stuk beter dan in het topic dat ongetwijfeld hier de aanleiding voor was :)

Deel Deze Pagina