Wij gaan misschien van de zomer naar Hongarije met de auto. M'n man ziet het niet zo zitten om met Justin 14 a 15 uur in de auto te zitten. Ik bedacht dat t dan 'n idee zou kunnen zijn om 's avonds te gaan rijden rond 7en zodat Justin zijn nachtslaap in de auto zou kunnen doen, maar doen ze dit dan ook? Wie heeft er ervaring(en)?
of ze dan slapen durf ik ook niet te zeggen. We zitten met hetzelfde probleem, gaan met de auto naar tsjechie. Wij gaan echter niet op 1 dag, maar nemen een hotelovernachting en verdelen de reis dus lekker rustig over 2 dagen, is dat geen optie?
Is ook n optie idd, maar we willen t zo goedkoop mogelijk houden eigenlijk benzine heen en terug is al ong 300 e. Gelukkig is het goedkoop in Hongarije, mede doordat we in m'n vaders vakantiehuisje kunnen.
Wij gaan deze zomer ook op vakantie en onze autorit duurt ook 7 a 8 uur... Wij hebben ook besloten om in de nacht te rijden in de hoop dat hij gewoon doorslaapt!
Toen Sem 4,5 maand was zijn we op vakantie geweest en ook veel gereden tijdens die vakantie. Het is idd het makkelijkste om te gaan rijden als hij normaal slaapt. Het langste dat we (overdag) hebben kunnen rijden is 4 uur achter elkaar. Ik denk dat je 's nachts een goede kans hebt dat hij doorslaapt. wees wel flexibel, want de kans zit erin dat je toch onderweg ergens moet overnachten als het niet gaat.
Het is dan alweer een tijdje geleden, maar het is natuurlijk wel een ervaring. Wij gingen vroeger ook altijd met de auto op vakantie, naar oostenrijk (tegen de italiaanse grens aan) En wij gingen dan ook altijd savonds/snachts rijden. Mijn zusje (nu inmiddels al 6) sliep als we reden altijd als een blok. Mijn ouders wilden dan altijd langs de snelweg, op een parkeerplaats, even slapen en toen zette zij het altijd op een krijsen. Maar als we bleven rijden, was het goed. Zij was toen ongeveer 1 jaar oud.
Wij gaan deze zomer naar tsjechie (noordoosten) en dat is 14 uur rijden... wij hebben besloten om in 2 delen te rijden...op de helft pakken we een hotelletje (gewoon goedkope) en de volgende dag weer verder rijden... we gaan gewoon sochtends rijden zodat we smiddags aankomen en het dag/nacht ritme niet echt verstuurd wordt.. Is zon tvschermpje niks voor achterop jouw hoofdsteun? Dat hadden kennissen van ons gedaan (kindje was toen ook net 1 jaar) en die heeft lekker filmpjes gekeken onderweg
wij zijn net terug uit frankrijk.... deze reis was ongeveer 700km wij zijn gewoon smorgens rond half 8 gaan rijden Britt slaapt normaal nog 2x en dit deed ze in de auto ook gewoon,als ze wakker was lag ze te kroelen met haar doekje of aan het spelen of gewoon heerlijk nar buiten aan het kijken, we hadden voor genomen om naar haar te luisteren, slaapt ze dan door rijden zo lang mogelijk... is ze wakker en geeft ze aan dat het genoeg is dan stoppen we een keer meer...we zijn maar 1x gestopt.....Ze vond het allemaal goed. op de terug reis idem....
Je kunt ook tussen de middag vertrekken en een overnachting doen. Toen Steven 10 maanden was gingen we naar het sauerland, maar toen we aankwamen was hij het ook poepiezat.
Tv schermpje is niks voor Justin denk ik. Thuis kijkt hij er ook niet naar om, alleen even sesamstraat (de liedjes dan). Ik neem wel cd tjes mee áls we gaan hoor.
Wij gaan komende week naar Zuid-Frankrijk en willen ook 's avonds rond een uur of 8 / 9 weg, zodat Cyenna lekker kan slapen in de auto. En hopelijk doet ze dat haha. Ik heb ook zo'n dvdspeler geleend van m'n broer en Cyenna houdt wel van al die tekenfilmpjes, dus als ze wakker is, hoop ik dat ze zich daar wel ff mee kan vermaken. Maar ik hoop ook gewoon dat ze 's nachts gaat slapen, maar dat denk ik wel. Over 2/3 weken weet ik meer over hoe het is gegaan
Wij reden toen we nog in DK woonde ook savonds. Na de warme hap gingen dekids de auto in en vielen ze in slaap. Als ze wakker werden dan stopten we ergens, konden ze even rekken en strekken, wat drinken en dan gingen we weer verder en sliepen ze weer. Wij reden er ook 8 uur over. 'sAvonds rijden is ons altijd goed bevallen. We hebben het 1 x overdag gedaan, maar dat was Britt snel zat. Dit was dus de ideale oplossing voor ons allemaal
Wij gaan eind augustus naar Zweden en we zijn ook van plan om 's nachts te rijden. Om een uur of 12 aanrijden en dat zijn we waarschijnlijk (als het verkeer meezit enzo) om een uur of 10 in Zweden. Dan de camping opzoeken en daar beslissen we wel of we meteen de tent opzetten of dat we de eerste dag een huisje nemen... Ligt er heel veel aan hoe gezellig Jelle op dat moment nog is... Het is altijd weer een verrasing hoe ze zich gaan gedragen... Ik wil idd ook zo'n draagbaar dvd ding meenemen, Jelle vind de tv erg leuk, en als hij op die manier stil is, prima! (thuis kijkt hij ook alleen maar naar Sesamstraat)
Wij zijn zaterdag weer teruggekomen uit Zuid-Frankrijk en het is echt heel goed te doen met een kleintje om 's nachts te rijden. Op de heenreis gingen we rond half 9 's avonds weg en om 11 uur sliep ze tot de volgende morgen half 6. Alleen met plaspauzes en tanken werd ze ff wakker. En om half 7 viel ze weer in slaap tot half 9 ongeveer. Rond 11 uur waren we op de camping aangekomen en de laatste uurtjes waren we doorgekomen met de dvd speler haha. Alleen ben je zelf wel helemaal kapot. Ik kon niet slapen in de auto, dan is het wel vermoeiend hoor voor jezelf. Op de terugweg gingen we 6 uur 's avonds weg. Toen sliep ze om 8 uur tot we thuiswaren de volgende ochtend om half 6. En wij hebben toen ook nog 3 uurtjes kunnen slapen, want ze ging gelukkig zo weer verder slapen thuis. Bij ons is het dus heel goed gegaan. Het is alleen dat je zelf die nacht wel mist.. Maar goed dat hebben we er wel voor over. Beter dan zo'n jengelend kind heel de dag in de auto.