Onderlip over speen heen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Stefanie83, Jan 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje (13 mnd) doet steeds haar onderlip over de onderkant van de speen (Bibi) heen. Hierdoor drukt de bovenkant van de speen hard in haar wangen en heeft ze aan beide zijden vuurrode plekken, maar dat schijnt haar niet te deren want ze blijft het doen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat het voor haar mondmotoriek ook niet goed is? En hoe kan ik dit oplossen? Ze kan niet slapen zonder speen, anders zou ik hem wel wegdoen. De Difrax en MAM spenen hebben een inkeping aan de onderzijde dus die zouden perfect zijn, maar die zijn kennelijk niet lekker want die gooit ze woedend weg... Wie heeft de tip?!

2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Is de speen soms te klein? Zoonlief doet dit soms ook maar dat ligt hij gewoon met zijn speen te klooien.

3. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft het ook een klein poosje gedaan, ging vanzelf over..

4. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat om de Bibi speen. De schild van deze spenen zijn voor alle maten gelijk. Bij een grotere maat verandert alleen de grote van het zuiggedeelte, dus een grotere maat zou in dit geval niet helpen.

Ik denk dat het bij mijn dochter niet zomaar overgaat, want ze doet het al heel lang...

5. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Hier is het met periodes. Heb de indruk dat dl het vooral doet als er weer tandjes doorkomen... Weet anders ook niet waarom ze het doet. Nu heeft ze het een hele tijd alweer niet gedaan, het blijft een raadsel ;).

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ook al maanden met zijn difraxspeen. Laat m lekker zijn gang gaan. Als t pijn zou doen stopt hij vast vanzelf wel. Hij klemt m achter zijn ondertanden. Wel bang dat hij zijn gebit ermee verpest maar dan nog weinig aan te doen. T is nietvanders en maak me niet te druk

Share This Page