zitten in bed, wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly1984, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

hoi hoi,

Onze meid gaat zitten in bed en gaat dus zo niet slapen.
    Wat deden jullie hier aan?

En wat te doen bij het volgende:
    - ze ligt in slaapzak, maar ze gaat steeds onder de deken weg en ritst haar slaapzak open.
    Dit doet ze al een tijdje en loop dus steeds op en neer, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.
    Wat zouden jullie hieraan doen?

2. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hoi Butterfly,

MIjn dochter gaat ook altijd zitten in bed. Ik laat haar lekker zitten. Ze gaat vanzelf wel weer liggen als ze gaat slapen, al duurt dat soms een uur. In dat uur huilt ze trouwens niet, ze zit dan gewoon een beetje te spelen en te kletsen.
    Ze ritst sinds kort ook haar slaapzak open. Die rits ik dicht zodra ze slaapt. Geen probleem. Het is nu toch niet zo koud.

Groetjes!'

PS: gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij deden hetzelfde als jij deed.. Lopen..
    We gingen elke 10 minuten terug om hem plat te leggen, verder niks zeggen, geen felle lichten ofzo. En weltrusten zeggen en daarna weglopen. Na een weekje of 2 was de nieuwigheid van het zitten er wel vanaf, en blijf hij gewoon liggen..

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik laat mijn dochter gewoon zitten.
    Wij hebben inmiddels heel vaste slaaptijden, en zolang ze tijdens die tijd wil gaan staan of gaat zitten, dan komen wij niet.

5. butterfly1984

Dank je wel.

Ik denk dat we dat anders maar eens moeten proberen om haar te laten zitten, alleen ben ik dan bang dat het ritme helemaal anders word en dat ze helemaal niet gaat slapen.'
    Maar goed, ik moet het natuurlijk eerst een gaan uitproberen anders weten we het nooit natuurlijk.

Nog meer mensen met ervaring?

liefs Butterfly.

6. butterfly1984

welke slaaptijden hebben jullie voor de kleine?

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier is het ook enkele keren gebeurd. Ik laat hem gewoon zitten, als hij wil slapen gaat hij vanzelf wel liggen. Staan heeft hij ook regelmatig geprobeerd, maar ik laat hem ook gewoon staan. Hij gaat dan vanzelf zitten en slapen. De laatste maand staat hij trouwens niet meer in zijn bedje.
    En het openritsen van de slaapzak was bij ons ook het geval. Wij doen hem nu achterstevoren en het probleem is direct opgelost ;)

Hier zijn de volgende slaaptijden.

van 9:30 uur tot 11:00 uur en van 15:00 uur tot 17:00 uur.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lekker laten zitten (en tegenwoordig staan.. hij kan zelf weer gaan zitten / liggen)

Slaaptijden:
    10:00 - 11:00 (11:30)
    13:30 - 15:00 (15:30)
    20:00 - 7:30

9. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Wij hebben geen stipt vaste tijden. Ze gaat 's middags ergens tussen 12.00 en 13.30 uur naar bed, en komt er weer uit als ze wakker is. De ene keer slaapt ze 2 uur, de andere keer 3.
    's Avonds gaat ze tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed, en wordt dan tussen 6.00 en 7.00 uur wakker. Ik laat haar in de regel in ieder geval tot 7.00 uur in bed, tenzij ze gaat huilen.
    Ik zie dat mijn meisje wel een aantal maanden ouder is dan die van jou. Dat scheelt misschien ook.

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier ook een zitter in bed. Loop meestal maar een paar keer naar boven en leg haar weer recht. Uiteindelijk gaat ze toch wel slapen. Een klein beetje streng toespreken helpt soms ook ;) Verder ook niet teveel lawaai maken, rustig praten en niet te veel prikkels.

Voor wij zelf naar bed gaan kijk ik altijd nog even op haar kamertje en leg haar nog even recht en onder de deken.

Trouwens, had jij laatst niet wat geschreven bij de april mama's 2008? Zie dat je nu zwanger bent, gefeliciteerd!

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik liet Louise altijd gewoon zitten, ze gaat vanzelf wel weer liggen.

Qua slaapzak zou je hem inderdaad achterstevoren of binnenstebuiten aan kunnen doen.

12. butterfly1984

dat achterste voren of binnenste buiten is zeker een zeer goed idee.

Ja klopt boni, ik was laatst ook even bij de april 2008 mama's aan het kletsen.
    dank je wel voor de felicitatie.

Deel Deze Pagina