Geluksmama's-de klavertjes 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ilona PS, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    #1 Ilona PS, 9 nov 2009
    Laatst bewerkt: 9 nov 2009
    Hallo allemaal :),

Even een korte introductie:
    Eind augustus 2009 ben ik een topic gestart onder de naam:
    "Voor de 4e keer in 1 jaar zwanger, maar durf niet blij te zijn"
    Na 3 miskramen durfde ik er niet meer in te geloven. Wát een reacties kwamen daarop, meelevend en lief en herkenbaar. Helaas zijn er meer meiden die meerdere miskramen hebben gehad en opnieuw pril zwanger waren. Samen deelden we dezelfde angst maar ook de leuke momenten.
    Langzamerhand werden we een hecht kletsclubje MAAR het belangrijkste is wel dat we nu allemaal de kritische 13 weken achter de rug hebben. Vandaar dat het nu tijd is voor een nieuw topic: "Geluksmama's-de klavertjes 4".
    Voel je je aangesproken en wil je gezellig met ons meekletsen,je bent van harte welkom !

Hierbij alvast een opzetje voor een overzichtje.
    Vul vooral je eigen gegevens aan en heb je een leuk idee om de lijst op te pimpen, doen !

Tot snel allemaal......enne....uhuhuh....ik verklaar ons nieuwe topic nu officieel voor geopend hihi :D !

Naam:
    Ilona PS

Leeftijd:
    38 jaar

Hoeveelste kindje:
    1e

Bevaldatum:
    9 mei 2010 (moederdag :D)

Eerstvolgende afspraak:

Ilona PS: 30 november 2009 echo

2. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee, wouw, helemaal leuk dit!

Ik was eigenlijk enorm verbaasd dat er zoveel anderen waren die tegelijkertijd die miskramen ook hebben moeten meemaken. Ongelooflijk. Soms voel je je zo alleen. Maar ons topic was super de afgelopen weken en ik heb er onwijs veel aangehad. Ik vind het geweldig dat hét met elkaar gehaald hebben.We zijn echt een geluksclubje! Het lijkt me erg leuk om contact te blijven houden in dit nieuwe clubje!

Ik heb even ook mijn gegevens erbij gezet. Ik heb alles naast elkaar gezet. Zo paste mijn gegevens er ook bij.
    Zo kunnen we het kopiëren en telkens als er iets aangepast moet worden weer opnieuw plaatsen? Is dit een idee?;)

Super dat je je weer ietsje beter voelt Wieweet. Ik hoop voor je dat dat nu de goede kant op blijft gaan.
    Dat je niet meedoet aan MVM lijkt me in jou geval een prima keuze hoor. Als je er zoveel twijfels over heb, moet je het gewoon niet doen. Ik moet zeggen. Ik ben blij als ik er vanaf ben! Nog maar 1 weekje! pfff

Ilona PS
    | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 30 november 2009 echo
    Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 14 november 2009 verlosk.

3. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Heeeee! Halloooo:)

Wat gezellig zeg!

Leuk om nu weer verder te gaan en onder deze nieuwe naam. Wat is de tijd toch snel gegaan...en wat heerlijk dat we ons hier kunnen melden.....wat een geluk toch he!:)

Ik wilde jullie ook nog even laten weten dat je on line bij de Wehkamp redelijk leuke zwangerschaps kleding kan kopen, misschien ook iets voor jullie?

even over mezelf dan,

Barbara-39 jaar-2e kindje-uitgerekend 7mei 2010-VK 1 dec.

Ik hou het nu even kort, de hond moet er nog uit;)

Laat snel weer iets horen, Fijn dat het met iedereen zo goed gaat!

Liefs van mij.

4. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hey hallo,

gezellig hier ;)

Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 30 nov echo
    Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 14 nov verlosk.
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l VK 1 dec.
    Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l 20 nov echo 20 wkn

5. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha girliez :) !

Leuk dat jullie ons nieuwe topic hebben gevonden.
    Op goed geluk naar ons tweede trimester :D !

*zwaai-zwaai* 8)

6. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Nou, we worden spontaan een beetje stil van ons nieuwe topic.... ;)

Hebben jullie al besloten of jullie de mex griepprik halen? Ik heb vanochtend besloten het te doen. Volgende week ga ik.

Ben even vergeten wie het babietje al voelde. Ik zou nu ook ongeveer zo ver moeten zijn maar voel nog niks, of in ieder geval niets dat ik als zodanig herken. Is het duidelijk herkenbaar?

7. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo geluks-dames,

He Crepe, wat heb je het lijstje mooi overgenomen! Ik hoop dat er snel nog wat meer mensen aansluiten. ;)
    En wat ben je al ver in je zwangerschap! Je loopt voor op ons!
    Wouw, jij hebt al bijna je 20 weken echo! Heerlijk zeg!
    Volgens mij voelde de geluksvogel Barbara haar kindje al. Maar het is haar 2e en dan is je baarmoeder gevoeliger en je herkent het sneller.
    Voel je het al vaker en duidelijker barbara?

Tsja, ik kan ook niet wachten! Het lijkt me geweldig. Ik lig iedere avond in bed met mijn hand op mijn buik. En heel soms twijfel ik, maar.... nee.... ik voel ook helaas nog niets.
    En volgens mij is het bij je eerste rond je 20 weken normaal. Maar kan het ook tot je 23 week ofzo duren. Ik heb een 'voorliggende placenta' dus ik moet waarschijnlijk nog héél lang wachten....

Bij ons werd de prik zoiezo afgeraden voor de 16 weken. Dus wij mogen hem nog niet eens halen... Maar ik ga het niet doen. Alhoewel ik het wel een hele moeilijke keuze vind hoor. Het is vrij persoonlijk denk ik.

groetjes!

8. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé ladies :)

@Crepe,
    Ja haha idd :(. Waar is iedereen :$.
    Vwb de Mexicaanse griep; ik heb besloten niet voor de vaccinatie te gaan. Vorige week heb ik in het zh nog gevraagd naar wat hun beleid daarin is. Zij laten de keus geheel over aan de vrouw in kwestie maar geven wel info mee. Ik ben eigenlijk nooit ziek ben en heb ook nooit eerder een grieprik gehaald. Ik weet dat is geen garantie, maar ik vertrouw op mijn eigen lichaam. Daarnaast is gewoon niet bekend wat de gevolgen zijn van het vaccineren. Onlangs is er op radio 1 nog een hele discussie over geweest.Maar goed zo veel mensen zoveel meningen natuurlijk.

Oja, ik ben ook reuze benieuwd wanneer je de beeb kunt gaan voelen. Bij een eerste kan het nog wel even duren geloof ik he....8)

Deze week eerst maar eens kraamzorg gaan regelen, ik kom er maar niet aan toe :)

Deze week gelunched met enkele oud-collega's. Reuze leuk. Een van de meiden heeft een jongetje van 2,5 jaar en gaat binnenkort alle babyspulletjes wegdoen omdat ze gaat verhuizen. Ik kreeg spontaan al een maxi-cosi, badje etc aangeboden. Helemaal leuk :D, want is maar voor 1 kindje gebruikt en zij is er altijd heel netjes mee omgegaan.

Zijn jullie al bezig met babyspulletjes ?. En kopen jullie alles nieuw ?
    Ik krijg echt hoofdpijn als ik aan een kinderwagen denk. Geen idee werkelijk waar je op moet letten :$ en wat een beetje een leuke stoere bak is waar ook manlief mee gezien wil worden ;).

*zwaai-zwaai*

9. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    *breek in*

Even snel zwaaien naar Esli. Nog 3 daagjes :D.

*breek uit*

8)

10. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hoi allemaal. Hier ook weer even een berichtje van mij. wat gaan we allemaal hard he, ik loop alweer tegen de 16 weken.
    Over het voelen. ik geloof dat ik mn eerste kindje rond 20 weken voelde. Kan me niet meer goed herinneren. Deze voel ik af en toe nu al krioelen en net wat kleine schopjes.
    Maar soms denk ik.. .ik voel de baby, en dan denk ik ... o nee, het zijn toch mn darmen. Ik vond het bij de eerste heel moeilijk te herkennen, en nu dus nog wel eens.
    Over de griep-prik. Ik doe het niet. Ik vind het een moeilijke keus, maar ik zie het toch gewoon als een griep...zoals er elk jaar griep is. En elk jaar gaan er veel mensen aan dood. Maar tegen een gewone griep zou ik me ook niet laten inenten. Ik ben fysiek erg sterk dus ik denk: word ik geveld door de griep...dan kom ik er vast wel goed overheen.
    Weet je, je mag niets als zwangere: geen of zeer weinig koffie, was je groenten goed, geen alcohol, eerst was er ook nog het advies: geen kaneel... en wat al niet meer. En nu opeens wel een vaccin wat amper getest is! Ik doe het niet hoor. Na 2 miskramen ben ik erg huiverig wat ik mn lichaam in stop...
    Verder weinig nieuws. Over 2 weken naar de vk, maar ik weet niet precies wanneer want ik moet de huidige afspraak verzetten, maar elke keer als ik bel hebben ze de agenda niet bij de hand! Morgen een derde poging om de afspraak te verzetten.

Nu dus 15 weken en een beetje. waar ik wel ontzettend zat van word is al die mensen die zeggen: jeetje, je ziet nog niets! Vooral mn zus doet dat elke keer als ze me ziet.... 'ik zie het nog steeds niet!'. Word ik ontzettend onzeker van. Dan denk ik: moet mn buik eigenlijk groter zijn???? vooral bij een 2e zeggen ze dat je het zo snel ziet. Maar niet echt dus. Ikzelf wel.... en Ik vraag dan ook elke dag aan mn man: jij ziet toch wel dat mn buik wel groeit? en hij zegt netjes en lief: echt wel!! Maar of ie het meent??? haha.
    Maar goed, mn zus kwam 20 kilo bij elke zwangerschap en zag er met 16 weken uit alsof ze 6 maanden zwanger is. En is 3 maanden geleden bevallen en haar buik is nog steeds 2x zo groot als die van mij.... misschien komt het daardoor, haha. Ik was bij mn eerste kindje met 7 maanden zwangerschap krap 7 kilo aangekomen... en ik (vr) at als een bootwerker!! Ik weet ook niet wat dat is. De laatste maand kwamen er wel nog zo'n 3 kilo aan, en met 8 maand is ie geboren. Ik ga er dan maar van uit dat ook mijn tweede niet zo snel zichtbaar is voor de buitenwereld...
    Ik ga een was in de machine gooien...
    dag iedereen, hoop dat het goed blijft gaan!

Blauwe Lucht
    l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 21 dec echo 21 wkn

11. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Ja, die kinderwagens.... teveel keuze en waar moet je op letten? Die maxi cosi's zien er trouwens zo klein uit, hoe lang past een baby daarin?
    Ik wacht sowieso tot na de 20 weken. Eerst weten of alles goed is.
    We zijn 1 keer, rond de 13 weken, bij de prenatal geweest maar dat voelde helemaal fout. Toch een beetje bijgelovig.... :) Ik vond het ook zo lastig toen ik bij de zwangerschap van een jaar geleden al heel vroeg allemaal spulletjes kreeg van mijn moeder enzo... heb na de miskraam alles in de kelder gekwakt en er overigens nog steeds niet uitgehaald.

12. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hoi Ilona, zie net je berichtje.
    super dat je al die spullen hebt gekregen!!! Deed ik ook bij mn eerste, wij hadden eigenlijk alles 2e hands. (hadden ook werkelijk geen rooie cent toen) maar al had ik wel geld gehad... ik zou het hetzelfde gedaan hebben. Je gebruikt alles maar zo kort! Ik had wel een nieuw matrasje voor het 2ehands ledikant gekocht, en de dekentjes en alles ook wel nieuw.
    Wij hebben ook veel via marktplaats bij elkaar gesnuffeld, en de kringloopwinkel. Mijn man is erg handig, dus we kochten allemaal houten dingen, en die heeft hij mooi geschuurd en gebeitst, zelfs de kinderstoel van de kringloop van 7 euro :) en we krijgen nog steeds vaak complimenten... wat een mooie houten kindermeubels hebben jullie! (en niets was duurder dan 25 euro... zelfs de mooie houten commode niet, haha)
    Over kinderwagens: wij kregen de Quinny kinderwagen van mn zus, een zwarte. Daar liep mn stoere man met alle plezier achter. Het heeft alleen geen zwenkwielen... zou ik er zelf een uitgekozen hebben, zou ik wel zwenkwielen doen.
    Maar wij gaan gewoon onze oude spullen nog weer gebruiken...

13. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Crepe, mijn zoon was enorm en pastte slechts 7 maanden in een maxi-cosi.... met moeite

Nog een tip: koninginnedag! We zijn alleen wel allemaal nogal krapjes rond koninginnedag uitgerekend... dus waarschijnlijk gaan we dan niet over de vrijmarkten naar baby-spullen zoeken, haha. Maar daar kan je vaak de mooiste spullen voor een prikkie vinden. Bij ons tenminste.

14. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Hooooi !
    Hier ben ik dan ook.
    Super overzicht (wel lastig invullen met al die COLOR-codes er tussen :) )
    Ik moet er nu helaas vandoor maar kom snel terug!
    Ik heb kunnen regelen dat ik met 11 wk een echo krijgt ipv 12 weken. Scheelt toch weer een weekje wachten en zenuwachtig zijn!

Liefs, Wil

Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 14 nov vk
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 1 dec vk
    Blauwe Lucht
    l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 21 dec echo 21 wkn
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 18 nov echo (11wk), 30 nov vk

15. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo Allemaal! Jemig wat een gezellig geklets ineens!

Leuk dat we het nu ook over kinderwagens hebben. Ik geloof dat we er ook wel aan toe zijn. Wij gaan waarschijnlijk ook een kinderwagen tweedehands op marktplaats kopen.
    Nieuw zouden we wel kunnen veroorloven maar ik vind het gewoon te duur voor die paar jaartjes. Bovendien zijn de kinderwagens van tegenwoordig zo goed dat ze best wat langer mee gaan dan 1 of 2 kinderen. Dus wij gaan lekker speuren op marktplaats.
    Maar inderdaad jammer dat Koninginnedag rond de bevallings datum is. Volgende maand zou veel handiger uitkomen!

Voor de rest vind ik het ook ontzettend leuk om houten dingetjes op te knappen. We krijgen het oude wiegje van de moeder van mijn vriend ;).
    Alleen is het wel erg jammer dat ik nu geen verf op terpentine basis door de zwangerschap kan gebruiken want dat vind ik eigenlijk mooier. Maar ja, alles voor een gezond kind he.
    Ook ben ik best een beetje creatief. Dus voor de kinderkamer kan ik ook zelf met verf gaan uitleven!
    Oe wat een projecten allemaal.

Wat heerlijk Wil dat je wat eerder mag voor de echo. Al best snel volgende week! En dan ben je ook al 11 weken! Ik vond die echo het meest emotioneel. Ik hielt niet op met huilen. Je bent dan een best belangrijke grens voorbij! Ik duim voor een hele mooie echo voor je!

groetjes!

16. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo allemaal,

Het is inderdaad heel erg gezellig hier! Wat heerlijk dat we nu al aan het kletsen zijn over aanschaf van spulletjes.
    Ik wacht nog even tot 20 weken en hopelijk ga ik dan helemaal los. Overigens ook tweedehands hoor, vind ik ook altijd erg leuk om te snuffelen op internet. Mijn man is er nog beter in.
    Ook heb ik boven een aankleed kastje staan die mijn opa nog heeft gemaakt, hij is bijna 99 jaar volgende maand en dit kastje heeft veel emotionele waarde. Mijn moeder heeft er nog opgelegen. Ik ga het nu mooi opknappen.

Even wat anders...ik had net een extra bezoekje aan de VK. Ik voel me soms niet zo geweldig en heb van tijd tot tijd moeilijke momenten. Ws door de ervaringen van de 3 miskramen durf ik mijn hart nog niet zo open te stellen ( angst voor verlies ) en deels door de hormonen gestuurd. Wel heel vervelend allemaal en ook verdrietig.

Nu kreeg ik net zomaar een 3d echo, wow wat is dat leuk zeg!
    De kleine doet het heel goed...hij is al 10 cm lang...en heeft volgens haar hele lange beentjes, deze lopen wat vooruit. Zal het toch weer een jongen worden?

Omdat ik na al die wekelijkse echo bezoeken bij de gyn inene in een gat viel heeft ze me aangeboden om iedere 2 weken een echo te komen maken.....lief he! De 23e mag ik weer komen en net zo vaak tot ik het niet meer nodig heb.

Ze heeft me verzekerd dat ik echt niet de enige ben met deze gevoelens van angst en onzekerheid en dat stelde me gerust.

Volgens mijn man moet ik gaan zwemmen;)....voor de aanmaak van goede stofjes...heeft hij natuurlijk gelijk in dus morgen sleurt hij me mee het zwembad in:p En ik heb een afspraak met iemand voor evt yoga of meditatie....gewoon van tijd tot tijd even lekker ontspannen.

Ik moest dit even kwijt....ik lees al jullie blijde en goede berichtjes en daar ben ik heel blij om, maar ik voel me soms een beetje anders nog....en wilde dit ook graag even met jullie delen.

Bedankt voor het luisteren:D:D:D:D:D lieve meiden!

Liefs van mij.;)

17. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hey Barbara,
    Wat super dat je die extra echo's krijgt. van genieten!!!
    Ik denk dat ik wel een beetje snap hoe je je voelt. Ook al heb ik met 2 miskramen het nog niet eens zo moeilijk gehad als de meeste hier met 3... ik vind het ook soms wel heel moeilijk om 'gerust' te zijn. Ik had hier ook een tijd niet gekletst omdat ik het vorige week even helemaal gehad had met zwanger zijn. Ik ben sowieso best een beetje 'depri' aangelegd... het is me snel allemaal teveel. En vorige week heb ik elke dag gehuild. Lag ik om 8 uur op bed elke avond. Opeens zo bang om deze baby te verliezen... omdat ik er, met elke dag zwangerschap, meer van ga houden. meer van ga dromen. meer naar ga verlangen. Ik ben ook zo bang het weer te verliezen...
    Nu heb ik weer even een goede periode... het lijkt wel of in 2 dagen tijd mn buik opeens geplopt is en ik denk: het groeit in ieder geval goed :)
    En toevallig ben ik gisteren ook wezen zwemmen! Met man en zoonlief. Even wat beweging, even een andere ochtend dan gewoon maar weer de boodschappen en het huishouden. was heerlijk. Jij ook lekker genieten!

Wieweet, lekker dat je een vervroegde echo hebt! Een week eerder scheelt een heeeeeeeeeele lange tijd zorgen maken!

Ik ga spaghetti koken... adios iedereen!

Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 14 nov vk
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 1 dec vk
    Blauwe Lucht
    l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l , 24 nov vk, 21 dec echo 21 wkn
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 18 nov echo (11wk), 30 nov vk

18. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo geluksmama's,

Jullie mogen natuurlijk altijd lekker die gevoelens neerstorten op dit forum. Als iemand het begrijpt zijn wij het wel.En ik moet toegeven. Ik heb ook af en toe van die momenten.
    Ik mis ook enorm mijn wekelijkse bezoekjes en ben soms ook bang..... wat nu als....
    Ik ben zooo blij dat ik morgen weer mag....
    De andere 3 zwangerschappen zijn zonder pardon van mij afgepakt. Waarom zou dit goed blijven gaan?

Maar toch probeer ik positief te blijven. Zwanger zijn blijft een onzekere tijd, en dat is wel normaal denk ik, zeker na miskramen.

Maar we zijn voorbij de kritieke periode dames! We zijn er echt! En het is geen droom dit keer. Knijp je zelf maar af en toe. We zijn wakker en alweer 15 a16 weken zwanger!
    We krijgen een kind!

Natuurlijk kan er altijd wat misgaan. Maar om maar even mijn psygoloog na te spreken; Je weet ook nooit zeker als je ergens naar toe gaat dat je levend aankomt. Maar daar zijn we ook niet onzeker over. Laat het allemaal een beetje over je heen komen. En probeer te genieten!

Ik moet soms ook wel aan de andere 3 zwangerschappen denken.
    Het doet soms nog steeds pijn. Ik mis ze soms.

Even weer wat anders: Ik heb gister een aantal kleding stukken op marktplaats gekocht, dit is echt wel een aanrader. Er is heel veel keus!

Ik ben benieuwd wanneer ze binnenkomen!
    Fijn weekend allemaal!

Liefs,
    Esli

19. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    hee Esli,

Even kort ik moet zo weg......maarrrrrr heel veel plezier morgen, we denken aan je!

Liefs.;)

20. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    He girliez,

Wat leuk dat iedereen er 'weer' is. We zijn er om elkaar te steunen, de leuke maar ook de onzekere momenten. Fijn dat we dat kunnen delen.
    Ik hou het even kort, en reageer later op iedereen.
    Maarrrr....Esli.....veel plezier bij de vk straks ! We horen het wel weer he meid, geniet ervan.

Laterrrrr.....ladies 8) !

Deel Deze Pagina