Ondernemers en ondernemersvrouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sterre82, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heel veel tips zijn al gegeven...

Wat hier altijd werkt is zaak en privé goed gescheiden houden qua financiën. Zorg dat het niet in elkaar overvloeit zodat je privé niet in de problemen kan komen door zakelijke rekeningen.

Dus probeer investeringen niet te doen van je leefgeld.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Seepje: haha ja wie weet kan je een keer meedoen in het win-gedeelte hier :) Hartstikke leuk!

Mamavanjuul: dat hebben we gelukkig gelijk apart gedaan. Eerste investeringen zijn wel van privegeld betaald maar nu niks meer.

Kvkcursus: 1 gehad en was voor ons wel aardig moet ik zeggen. Mijn vriend moet natuurlijk pe-punten halen voor z'n AA en CB titel dus daar ook flink wat cursussen van.
    We willen hier nog bij de vereniging voor ondernemers.

Maar hoe hebben jullie dat privé gedaan qua geld? We hebben het echt zo krap nu :)

3. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Wij hadden uitgerekend wat we per maand nodig hadden om te leven. En dat werd gestort op onze prive rekening. Hebben jullie dan nog niet genoeg omzet om dat te kunnen doen dan? Of heb je nog geen winst? Dan wordt het lastiger....

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb voordat we echt voor onszelf begonnen alle kosten op een rijtje gezet en alle onnodige dingen opgezegd of gekeken of dingen goedkoper konden.
    We hadden al een klein bedrag wat we maandelijks binnen krijgen en ik werk nog 2 dagen. We hadden nog spaargeld waar we nu maandelijks een vast bedrag van overmaken. We redden het op die manier wel gelukkig. We zijn nu 3 maandjes echt bezig en eigenlijk gaat het best goed. Het is alleen dat we best wat kosten hebben aan allerlei programma's, licenties ed. Nu zijn er afgelopen maand wat onverwachte kosten geweest ( o.a. eigen risico van 1,5 jaar geleden a E200,- , super balen natuurlijk )
    Maar goed, we hebben het krap maar niet té krap. Misschien ben ik ook wel te goed gewend :)

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    De beste reclame zijn goede reviews, daar heb je op lange termijn echt wat aan is onze ervaring.
    Wij hebben geen vet pot en proberen elke maand de boel aan elkaar te knopen, maar ik ben zeer gelukkig. We hebben een bedrijf aan huis, maken heel erg veel uren, maar eten ook bijna elke middag een boterhammetje als gezin samen. Mijn man ziet dingetjes van de kleine die hij met een gewone baan gemist zou hebben. Maar werkt wel s avonds tot 22 uur door. Tja het is soms pittig, maar ik leef liever heel sober en dat ik gelukkig ben!

Deel Deze Pagina