stomme hormonen! voel me erg schuldig!

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

's avonds is de gewoonte van ventlief om bier te drinken, hij drinkt 2 a 3 biertjes op een lekkere hangavond (zie: elke avond dat we lekker thuis zitten) maar dat zijn dus blikjes van 0,5 liter...

Nu heb ik dat eigenlijk nooit een probleem gevonden, ook nooit een probleem van gemaakt, Als hij dat lekker vind moet hij dat lekker doen.

En gisteravond ineens uit het niets stap ik mn bed uit loop ik naar de kamer toe en zeg ik: schat, wat nu als ik nu ineens moet bevallen? Of als de weeen weer terug komen?

Dus hij antwoordde heel lief: Nou dan pak ik een warme kruik, je warme fluffy sokken en geef ik je een dextro voor de extra fruitsuikers! (had hij zojuist geleerd op onze gezamelijke zwangerschapscursus)

Zeg ik: nee schat het is nog te vroeg om thuis te bevallen dus dan zal ik net zoals eerst, weer naar het ziekenhuis moeten. (ik heb halverwege de 24 weken ook te vroege weeen activiteit gehad namelijk)

Dus hij kijkt me niet begrijpend aan en zegt: nou dan zorgen we dat je daar zo snel mogelijk komt!

Dus ik antwoord: en wie gaat me rijden? S.? Jij hebt teveel op, je drinkt elke avond wel 1 tot 1,5 liter bier, daarmee mag je echt niet achter het stuur zitten hoor!

en toen liep ik weer terug naar de slaapkamer.

Nou zn voetbalwedstrijd die hij zat te spelen sloot hij af (terwijl hij online was en al 3-0 voor stond en die spellen meestal heilig zijn voor m) en heeftie dus uit pure schuldgevoel zn half-volle overgebleven blikje weggegooid.

Toen sloot hij snel af kwam hij naar de kamer toe en zei dat hij daar nooit bij nagedacht had en dat het hem zo speet dat hij gewoon helemaal niet meer ging drinken tot ik bevallen was.

ik voel me zoooo schuldig... slaat echt nergens op allemaal maar die arme knul zit met een schuldgevoel van hier tot tokio omdat mijn hormonen even kwamen opspelen... Die raakt dus geen alcohol meer aan tot de bevalling hahahahahaha (ook geen slecht idee natuurlijk)

:( stomme ik!

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Nou..eigenlijk heb je toch ook gewoon gelijk?

Wel lief van hem dat hij dan dus meteen maar niets meer drinkt:D

3. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    vind het wel een hele lieve reactie van je vriend! Ik weet hoe heilig die voetbal spelletjes zijn bij mannen dus hij heeft wel veel voor je over om die zomaar uit te zetten hihi;)

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zou niet weten waarom je je schuldig moet voelen. Je hebt toch een punt?

5. VrouwtjeRomy

Ja natuurlijk heb ik gelijk maar ik heb er nooit een probleem van gemaakt en kan het ook gewoon normaal aangeven. Nee hoor wat doet mevrouwtje, die geeft die arme knul een GIGA schuldgevoel!

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Ach joh, moet je je niet schuldig om voelen maar samen om kunnen lachen! Je hebt trouwens wel gewoon gelijk: hij kan je zo niet naar het ziekenhuis rijden. En uit het feit dat hij zelf zegt dat ie daar gewoon nooit over nagedacht heeft, laat zien dat hij het eigenlijk met je eens is dat je gelijk hebt! Je bent dus op zich niet onredelijk geweest, als was de heftigheid van je uitval wel wat onredelijk. Maar goed, daar moet je dus gewoon samen om kunnen lachen! :D

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Aaahhh.. ik vind dat je wel een punt hebt natuurlijk!
    Maar ook echt ontzettend lief dat je mannetje er gelijk zo goed op reageert.
    (Mogen sommige mannen nog een voorbeeld aan nemen vind ik!)
    Komt vast wel weer goed.

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wat een schat van een vriend heb je als ik dat zo lees! :D Jeetje zeg, ben gewoon een beetje ontroerd :D Zullen ook de hormonen wel zijn haha!

Maar...je hebt wel gelijk natuurlijk. Mannen denken nou eenmaal vaak niet na bij zulke dingen en wij vrouwen denken soms te veel na :D

Praat er anders vanavond ofzo nog even over. Dat het echt niet je bedoeling was om hem iets te verbieden ofzo, hij begrijpt vast en zeker dat je hormonen soms gekke dingen met je doen. En als ik zo lees wat zijn reactie gisteren was, dan kun je volgens mij best afspreken dat hij wat minder drinkt. Vind om eerlijk te zijn 1 a 1,5 liter per dag ook best veel...

Maar bovenal, niet schuldig voelen hoor :)

9. VrouwtjeRomy

Ja maar doordat hij zo lief reageert voel ik me dus echt super schuldig nu...

Als hij nu gewoon mannelijk had gereageerd en snugger tussen zn voetbalspel door had gemompeld dat ik me niet zo druk moest maken en dat er vast niets zou gebeuren... Dan had ik me niet zo schuldig gevoeld hahaha...

nu zitten er 2 mensen hier met een schuldgevoel! Hij op zn werk en ik thuis...

bloemetje halen vanmiddag dan maar... en een blikje bier van 0,25L erbij hahahahahaha

10. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Hahaha ik moet er eigenlijk wel om lachen, zie het helemaal voor me en zie meteen mijn uitbarstingen voor me..
    En een heel lieve reactie van je vriend uiteraard!!

11. Bri

Bri Niet meer actief

Niet schuldig voelen, maar je vriend een enorme knuffel geven en hem bedanken dat hij het zo goed oppakt.
    Desnoods verontschuldig je je een keer dat je zo fel was, maar je hebt gewoon gelijk, en je vriend geeft je nog gelijk ook. Da's echt een grote kerel, die kan toegeven dat hij ergens gewoon niet bij had stilgestaan.

Wat mij betreft hoef je geen Sorry tegen je vriend te zeggen, maar wel Dank je.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha aah wat een schattig verhaal weer (volgens mij heb je wel vaker van dit soort verhalen ;)) :D

Ik vind dat je een belangrijk punt maakte hoor, dus voel je vooral niet schuldig. En ik vind dat je vriend het enorm goed heeft opgepakt!

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Niet schuldig voelen hoor, je hebt toch ook gelijk?
    Hier dronk mijn vriend ook niet meer hoor vanaf een bepaald punt, gewoon omdat hij als de dood was dat ik moest bevallen en hij niet meer kon rijden..

14. VrouwtjeRomy

Uitzichzelf? Of omdat jij het aangaf van te voren...

Ik vind gewoon dat ik het normaal had kunnen aangeven, hij is redelijk genoeg om er rekening mee te houden. Nu heb ik hem gewoon een klote gevoel gegeven, hij voelde zich zoo schuldig en zo slecht dat hij zoiets zelf niet bedacht had...

Ik met mn stomme hormoonuitbarstingen ook...:x

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Oh heerlijk, jij bent echt een vrouwvrouw:D:D:D:D:D Fantastische dialoog:D:D

Zeggen wat je op je lever hebt en in de starthouding om je te verdedigen. Tòt mannetjelief je gelijk geeft en jou met een groot vraagteken boven je hoofd achterlaat. Want, zò hoort hij niet te reageren?!?!?:(

Typisch zo'n gevalletje van;
    Zij: "Schat, vind je dat ik een dikke kont heb?"
    Hij: "Mop, je hebt een lekkere kont"
    Zij: "Een lekkere kont???? Dus wel dik"
    Hij "Dat zeg ik niet...Je hebt een lekkere dunne kont"
    Zij: "Ik hèb geen dunne kont, ik ben niet blind"
    Hij: "Nou okay dan, je hebt een lekkere ìets stevige kont"
    Zij: "Oooooohjah, zie je wel, je vind dat ik een dikke kont heb, LUL!!!"
    Hij: "???????"

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    nou die van mij dronk gewoon hoor heel mijn zwangerschap,(in het weekend)(3 biertjes ofzo)
    hij zei dan ben ik in 1 keer nuchter en kan ik je zo weg rijden!
    veel ruzie over gehad hoor,vind het van je vent echt lief!!

17. Dana

Dana Niet meer actief

hahaha, straks is het tactiek van hem om zo lief te reageren zodat jij je schuldig voelt, :D

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Vind helemaal dat je een punt hebt.
    Bovendien vind ik dagelijks zoveel drinken uberhaupt niet ok

19. Jade86

Jade86 Bekend lid

Aaww...da's inderdaad lief van je vriend! Feitelijk heb je gelijk, hij mag immers niet meer rijden als hij 3 blikken opheeft. Hij is er zo van geschrokken dat ie geen alcohol meer aanraakt aaach....

Ik vind dat je je niet schuldig hoeft te voelen hoor, als je nou vanavond aan hem uitlegt hoe je je voelde en dat je eigenlijk een beetje in paniek schoot bij de gedachte dat hij niet meer zou mogen rijden als je op zo'n moment weeën zou krijgen begrijpt hij jou ook weer beter.

20. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Hier wordt alleen bier gedronken als de situatie er naar is. Als er visite is of als het mooi weer is weekend etc. Soms wordt er ook weken niet gedroken. Lijkt mij niet gezond als jou man zoveel drinkt. Als er iets is met de kinderen dan is hij dus ook niet in staat om naar het zh te rijden of ha post.
    Maar goed jij had dus een punt en het is natuurlijjk helemaal mooi dat je man dat zo goed oppakt. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen.

Deel Deze Pagina