Ondernemersvrouwen, herkenning?

Discussie in 'De lounge' gestart door Semmy1888, 9 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Maar als het zoveel werk is wat hij moet doen waarom neemt hij dan geen personeel in dienst? Mijn man heeft personeel in dienst genomen en is nu altijd rond etenstijd thuis. Het enige wat gebeurt is dat zijn werknemers hem bellen als ze iets niet weten maar daar heb ik geen last van.. Hij overigens ook niet want hij heeft zo nog tijd om de kinderen te zien, met ons samen te eten en de avond met mij door te brengen. Ja werknemers kosten wel wat geld maar als je tijd met het gezin belangrijker vind dan dat extra geld dan zou het een optie kunnen zijn... Ik ben er wel heel erg blij mee dat het bij ons zo geregeld is! Anders was mijn man elke dag van 12 uur smiddags tot 3 uur snachts van huis..

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    @Semmy1888 ik lees veel frustratie in je openingspost. Ik denk dat je deze punten met je man moet bespreken. Hij werkt hard, en heeft veel tijd voor zijn bedrijf en niet voor het huishouden, wat ik kan begrijpen. Jij bent 5 dagen per week thuis. (Snap me niet verkeerd, je zult het druk genoeg hebben met 4 kinderen, dat is veel wasjes draaien, afspraken, sportclubs etc) maar hij heeft het ook druk. En ik kan me voorstellen dat je eigenlijk allebei gesloopt bent na een drukke dag. Dus huur een schoonmaakster in voor een paar uur in de week zodat je de grote dingen uit handen kunt geven. Vraag je man om bijv. Iedere dag de vuilnis weg te doen of een ander klein klusje. Als hij het niet uit zichzelf doet kun je het ook vragen, of afspraken over maken. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar die kunnen ook met dingen helpen. Oke ze zullen de ramen niet zemen maar hier kun je de schoonmaak hulp ook voor gebruiken.

Dus ga om tafel met je man en praat erover!

3. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Ik was idd erg gefrustreerd op het moment, en het is echt niet zo dat hij alleen maar op de bank zit als hij thuis is maar moet het hem wel echt vragen en daar stoor ik me aan.. hij verschuilt zich erachter dat het is omdat hij zoveel werkt. Maar misschien is dit idd gewoon hoe hij is. Ik heb een hulp in de huishouding, en een glazenwasser die elke 4 weken komt maar dan nog blijft er veel over met een groot gezin. Had ook al gezien dat er dames zijn die een lijstje maken met wat er gedaan moet worden, misschien is dat voor hier ook een goed idee. Zodat hij er aan herinnerd word!

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Ja zo'n lijst helpt zeker, vooral als hij ergens duidelijk in het zicht hangt, op de koelkast ofzo

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ooh super! Heel fijn om te lezen. Die klusjes herken ik ja. Uiteindelijk gebeuren ze, na 2 jaar hing bij ons de heater! Haha. Het helpt als je denkt, het is wat het is. Wanneer je eraan irriteert heb je alleen jezelf ermee aangezien hij toch pleite is. Althans. Dat is hoe het hier werkt. Wat ook helpt is zelf dan maar aan de slag gaan. Zodra hij mij voorbij ziet schuiven mt een boormachine zie ik paniek en hoor ik; " Eeeh, schatje... wat ga je doen? Uuh, iets ophangen? Zal ik dan anders even doen dan? Nee hoor, kan ik zelf wel. Nee kom maar, zeg jij maar waar het moet, doe ik het even snel.. Oke...":D

Ysabella en Caithy vinden dit leuk.
  6. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Ik denk dat het belangrijk is dat jullie een goede balans gaan vinden.
    Het zou mooi zijn dat je in het gesprek overeen kunt komen dat hij een paar kleine taakjes van je overneemt, dat maakt volgens mij al een heel verschil. En als je denkt dat het werkt, maak idd een lijstje! Hier werkt een lijstje niet want ik doe toch altijd meer dan op het lijstje staat en mijn man kijkt er niet eens naar... :rolleyes:

Mijn man is dan wel geen ondernemer, maar ik herken een deel van je verhaal wel. Het telkens moeten vragen om iets gedaan te krijgen. Zo irritant. Maar mijn ziet het volgens mij gewoon echt niet. En hij stoort zich niet aan rommel in huis, dat is ook zo lekker handig haha.

7. Ballon

Ballon Niet meer actief

Soms klaag ik ook wel eens hoor. Vooral toen ik een aantal super toffe kansen kreeg voor een nieuwe baan. Maar goed. Fulltime training, doorgetraind worden, onregelmatig werken, weekenden werken, avonden werken. Kan allemaal niet. Of als ik weer eens alleen op een feestje sta.. of als ik mijn afspraken moet afzeggen omdat er iets tussen is gekomen en er geen oppas is ect. Of wanneer ik -op de momenten dat we samen eten- zit te wachten met het eten en hij komt een uur later thuis zonder wat te laten weten, want tja.. grote klant he. ( deze flikt hij trouwens niet meer nadat ik hierover heel duidelijk ben geweest, zo ondankbaar vind ik dat. Nu belt hij netjes :) en dan eet ik alvast met L. ) En -ik moet dan ook eerlijk toegeven- op die momenten klaag ik dan ook wel heus wel eens hoor haha ;)

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  8. p1982

p1982 Niet meer actief

#48 p1982, 10 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2017
    hier een man die geen eigen baas is maar wel veel verantwoording. Uiterlijk 6 uur smorgens de deur uit en op zijn vroegst 18 uur thuis.

Maandag komt hij pas tegen 2230 uur thuis omdat hij eerst nog naar school moet. Weekend en avond is huiswerk maken

Regelmatig ook overnachten voor het werk en savonds aan het werk. Leuk is het niet maar agh hij verdient goed

en als hij thuis is heeft hij alle aandacht voro de meiden en helpt ook mee in de huishouding/klussen in huis doen.

Vrijdags probeert hij trouwens altijd thuis te werken zodat hij meiden naar school kan brengen en kan ophalen

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Mijn man is ook ondernemer en werkt heel veel, maar als hij thuis is helpt hij waar hij kan en doet hij gewoon alles uit zichzelf.

Denk toch ook dat de mate waarin je ouders vroeger een bepaalde rolverdeling hadden, doorwerkt hoe je er nu zelf in staat.

Hopsatee vindt dit leuk.
  10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk dat het ook al heel wat zou schelen als je man respect heeft voor wat jij doet, ipv je werk maar als soort bijbaantje zien en daar zo onrespectloos over praat. Ook eens zou waarderen dat wat hij doet, kan omdat jij veel thuis bent. Het zou mijn ding niet zijn, vrouw van een ondernemer, zie ik al wel :roflmao:;) Daar ben ik echt te egoïstisch voor. Mijn kansen die niet door kunnen gaan vanwege zijn werk? Nee, hopelijk begint mijn vriend nooit een eigen bedrijf, dat zou het einde van onze relatie betekenen denk ik, met de instelling van dat mijn werk en wat ik dan doe thuis er niet toe doet.

11. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Zoo herkenbaar dit!

Hier ook een ondernemer, hij werkt van 12.00 - heel laat. (Lees: meestal tegen 01.00u thuis. Soms later en heel soms iets eerder)

Vervolgens ligt hij s ochtends abnormaal lang in zn nest te meuren, en als ie eruit komt dan doet ie niets, helemaal niets. Als ik wat vraag, krijg ik sowieso eerst een hele diepe zucht, en daarna vergeet hij het 9 van de 10x en moet ik het alsnog zelf doen.

We hebben 2 kinderen en ik doe alles: opstaan, naar school brengen, douchen, eten koken, naar bed brengen. Schoonmaken, en ook zijn troep opruimen.

Daarnaast werk ik 's avonds als de kinderen op bed liggen ook nog thuis. (Administratie voor de zaak)

Ik heb het opgegeven. Soms krijg ik een uitbarsting en dan heeft hij het even zwaar met mij.

Ligt idd deels aan de opvoeding thuis. Maar bij schoonouders is het ook zo vreselijk smerig dat hij volgens mij niet eens weet hoe een stofzuiger werkt.

12. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Hoi,
    Hier ook herkenbaar, al is het een iets andere situatie. Ik werk 28-32 uur vaste baan, man werkt veel uren vanuit huis maar verdient weinig als zzper waardoor ik de kostwinnaar ben. Hij moet voor zijn gevoel al zijn tijd besteden aan werk en ik ben voor mijn gevoel (en in praktijk komt het daar ook op neer) de kostwinnaar waardoor ik echt geen zin heb ook nog het leeuwendeel van het huishouden en kinderen op te nemen. Maar als ik niet uitkijk gebeurt dat wel. Hij doet wel dingen maar ik moet het altijd vragen. Heel vervelend vind ik dat. Ook wil hij het dan doen oo een tijdstip dat hem uitkomt en dat is soms een dag later (staat er een dag lang een vuilniszak in de keuken of vuile vaat). Huishouden vindt hij sws niet belangrijk en zonde van zijn tijd. Kinderdingen dan nog wel maar mag liefste niet ten koste gaan v werktijd. hij brengt en haalt ze wel. Ook is hij opgevoed in een traditioneel gezin waar moeder alles in huishouden deed, en ik helemaal niet. Dus dat botst nogal.
    Hier helpt het het beste om vaste afspraken te hebben. Afspraak is bijv dat we om de beurt de kinderen in bed en bad doen. Waarbij ik 9 vd 10 keer hem eraan moet herinneren dit (op tijd te doen) :rolleyes:. Vaat wegwerken doet degene die niet de kinderen naar bed doet. Koken doe ik de laatste tojd meestal omdat ik nu niet werk vw zwschap en omdat ik vroeg wil eten. Hij deed het voorheen ook wel maar vaak duurt het dan langer dus dan begin ik liever al vast. We hebben gelukkig een schoonmaakster, anders leverde dat ook altijd strijd op. Stofzuige uit zichzelf pakken heeft hij mischien in al die tijd 3 keer gedaan, asl er bezoek kwam ofzo. En nou ben ik zelf ook niet eens zon schoonmaker. Maar hij spant de kroon. Of hij ruimt wel de vaat op maar laat dan wel overal glazen staan en veegt niks schoon waardoor ik nog dingen sta te doen. Hij vindt dan dat hij wel opgeruimd heeft.
    Mijn vader is heel anders, die doet heel veel in het huishouden (mijn moeder ook), terwijl mijn moeder notabene fulltime thuis is en hij werkt, dus dat is wel even een ander voorbeeld dat ik heb gehad...:(.

13. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Ik dacht dat ik gefrustreerd was maar denk dat ik je de hand kan schudden
    Bij mij blijft het ook meestal wel goed gaan hoor, tot een uitbarsting.. nu was hij alleen even niet in de buurt . Maar we krijgen er wel veel voor terug

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

Maar dat is niet bij elke ondernemer zo he ;) Mijn vriend waardeert echt wel wat ik doe en ziet mijn baan niet al bijbaantje. Ja ik heb wat dingen moeten laten schieten, maar de keus dat hij voor zichzelf zou beginnen hebben we samen gemaakt. Dit was een "consequentie".

15. tuc

tuc Niet meer actief

Nou sorry maar dat soort opmerkingen en gedrag zou ik dus echt niet pikken. Zou hem voor de voeten gooien dat wanneer hij wil doen wat hem uitkomt dat tie dan lekker vrijgezel had moeten blijven.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, snap ik hoor! Die waarderingskwestie was vooral aan TS gericht. Ik vind dat iedereen moet doen waar hij/zij/julkie zich goed bij voelen, dan is het altijd goed tenslotte! Dat iets niet bij mij past, zegt niet dat het voor iedereen zo is. Maar iedereen wil toch een beetje waardering van je partner? Dat ie blij is dat hij zo hard kan werken, juist omdat jij meer thuis bent voor kind(eren) en huishouden? Ik denk dat het daar teveel aan schort bij TS.

17. Ballon

Ballon Niet meer actief

Uiteraard! Al zit het in de kleine dingen. Een complimentje omdat het eten zo lekker is oid. Ik vind het altijd zo lief dat mijn vriend wanneer ik thuis kom, mijn bordje met eten in de magnetron schuift en daarna mijn bordje komt brengen, zodat ik ondertussen met L. kan knuffelen en spelen. Zoiets kleins, maar wel superfijn.

Ts. Is het anders een idee om een avondje met z'n 2e in de plannen. Hapje eten ect en dan eens een goed gesprek te voeren? :)

Liekje81 vindt dit leuk.
  18. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Ja avondje uit doen we normaal gesproken ook regelmatig maar omdat het nu vakantie is ga ik liever niet samen weg omdat de kinderen nu ook blij zijn dat papa veel thuis is. Het lijkt misschien dat het echt een eikel van een vent is maar dat valt wel mee hoor .
    De andere zijde van zijn vele werken( wat ik wist voordat ik met hem een relatie begon) is dat we groter wonen dan gemiddeld en aantal keer per jaar op vakantie gaan. Dat is natuurlijk de andere kant van het vele werken. Wil ook niet ondankbaar klinken maar vroeg me ook gewoon af hoe het bij andere gezinnen gaat.. maar dat is dus heel verschillend zoals ik lees.

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wauw, dit vind ik echt triest en ook dapper! Waarom gaat dit zo bij jullie? En krijg je betaald voor je werk als administratie?

20. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43

Ja, ik krijg wel betaald voor dit werk. Ben gestopt met mijn andere baan omdat we elkaar anders nooit zagen. Nu zien we elkaar een paar uurtjes per week, want er zijn ook nog 3 ochtenden dat hij sport.

Soms vraag ik me af waar ik aan begonnen ben, maar ik wist dit (een soort van) van te voren.

Er zijn periodes dat het beter gaat, maar grotendeels gaat het zo. Als ik er wat van zeg, begrijpt hij mij niet eens.

Deel Deze Pagina