Ruzie met buren over onze kinderen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Melkos, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    wou graag even me verhaal kwijt
    We zijn een gezin van 4 in feb 2021 van 5
    De oudste is 7 dan nog een van 5 en de 2 jongste zijn 18 maanden en 6 maanden
    Onze 2 jongste worden snachts nog regelmatig huilend wakker vooral onze dochter van 18 maanden is nogal een gillerd en kan nogal regelmatig drammen
    Nu waren we met etenstijd aan het eten maar was het eten nog erg warm dochter van 18 maanden zette het op krijsen want begrijpt niet dat het eten erg heet nog is me oudste dochter was nog even aan het opruimen in de achtertuin tot me dochter de deur dicht trok en na me toe kwam en zei de buurvrouw wil dat ik de deur dicht doe want ze word gek van ons dus ik loop na de achterdeur en doe de deur open en zei nou dacht het niet de deur gaat gewoon open binnen 1 min stond mijn buurvrouw en buurman aan de deur ze begonnen gelijk met dat de deur dicht moest want ze worden gek van ons gezin sochtends, smiddags en snachts en dan vooral van onze 2 jongste ik gaf aan dat ze 18 maanden en 6 maanden zijn en kreeg gewoon te horen dat me opvoeding niet goed is want ze had nog nooit zo een huilerige kinderen snachts meegemaakt en ook geen krijsend 18 maanden kind mijn man en ik werden er best boos om dat ze over onze opvoeding begon zelf hebben ze een zoon van 15 jaar en ze blowen sochtends en savonds en gaf aan dat dat pas geen goed voorbeeld is voor hun kind toen zeiden ze dat we moesten gaan oppassen en dat we het nog wel zouden gaan merken wat ze gaan doen. Ze hebben zelfs al eens politie gebeld snachts omdat onze dochter van 18 maanden niet in slaap meer kregen en ze hard huilde en troosten niet hielp plus de vrouw heb paar weken terug nog politie voor haar eigen man gebeld omdat hij zo bezopen was snachts en alles kort en klein was aan het gooien doordeweeks om half 3 snachts

    wat moet ik toch met deze mensen aan is het nou echt dat wij onze kinderen slecht opvoeden ik ben er zo verdrietig en boos om vooral dat je nu op je tenen moet lopen voor je buren van de andere buren hebben we nooit wat gehoord dat ze last van ons hebben
     
  2. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw

    Nee joh, laat lekker kletsen. Het zijn kinderen en daar heb je de makkelijke soort van en de wat moeilijker soort.. En ja kinderen hebben soms lawaai en ja ze huilen.. Jammer voor hun. Alsof hun kind vroeger nooit huilde.

    Dit zijn mensen die willen rust, en geen geluid. Nou.. Dan moeten ze een hutje op de hei nemen..
     
  3. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.008
    899
    113
    Weet je, het is warm, misschien is het lontje van ons allemaal wat korter.

    Ik snap best dat de buren last kunnen ervaren. Je hebt nog hele jonge kinderen, die huilen. Dat kan en is normaal, maar wat als je buren er inderdaad ook elke nacht van wakker worden? De een kan prima met wat minder slaap, de ander niet.

    heb je al eens gekeken wat je kunt doen aan isolatie? Of kun je ruilen met slaapkamers? Liggen de kinderen, die het meeste huilen aan hun kant?
    Probeer te denken in oplossingen, dat is voor iedereen het meest fijn.
     
    Jegelskerdeg, Madeliefke, bloem82 en 30 anderen vinden dit leuk.
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Tja als je buren hebt die kinderen hebben, dan kun je ervan uitgaan dat die kinderen voor ‘overlast’ gaan zorgen. Kinderen maken soms nou eenmaal lawaai dus je moet ook wel wat kunnen hebben vind ik. Nu zou ik het ook vervelend vinden als de kinderen van de buren de hele dag krijsen, gillen en janken, maar om daar nou zo enorm fel op te reageren snap ik niet zo.
    Heb je het idee dat ze het opgekropt hebben en daarom out of the blue zo woest werden?
    Heel eerlijk; als het zo gegaan is als jij zegt en je bent er zelf ook fel tegenin gegaan door dingen naar hun hoofd te gooien, dan vind ik dat ook niet zo netjes. Dan wordt het een beetje ordinair. Waarom ben je er niet even zelf langsgegaan en hebt rustig gevraagd wat er aan de hand was in plaats van ‘nou dacht het niet!’
    Zo’n reactie lokt natuurlijk wat uit.
    Goed, zij hoefden niet fel van leer te trekken maar jouw reactie verdient ook geen schoonheidsprijs.
    Misschien niet wat je wil horen, maar het komt vrij ordinair over allemaal. Ik snap dat ook nooit zo goed dat er meteen gescholden moet worden met verwijten over en weer.
    Ik vraag me dan echt af wat er mis is met een rustig gesprek. En ook al word je kwaad omdat de buren meteen van het padje af gaan, dan nog zou ik de eer aan mezelf houden. Je vangt meer vliegen met honing dan stroop.
     
    Zeebra, Lorena86, Roanna en 28 anderen vinden dit leuk.
  5. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Nou ben het er niet helemaal mee eens. Niet iedereen wilt bv kinderen. En iedereen wilt een bepaald woon genot.
    En ik zeg niet dat je je kinderen niet goed opvoed maar wel dat je rekening met elkaar kunt houden.
    Onze jongste is ook echt een giller. Ik heb hier de regel als hij buiten gaat gillen mag hij naar binnen en gaat de deur dicht.
    Ik wil niet dat onze buren last hebben. Kijk als hij valt mag er gehuild worden en ze mogen buiten plezier hebben. Maar er wordt niet zomaar gegild buiten.
     
    Annabel274, Moto, Zeebra en 31 anderen vinden dit leuk.
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Sorry... een andere kant. Ik snap dat kinderen huilen en ik begrijp dat kinderen last hebben van de warmte, maar als ik dit soort stukjes lees ben ik zelf wel echt blij met mijn buren.
    4 kinderen maken nu eenmaal veel geluid En krijsende baby’s en peuters is ook niet mijn favoriete geluid.

    Ik zou ook niet blij zijn als ik elke nacht wakker gehuild wordt door kinderen van de buren.

    Dus in dit geval komt de geluidsoverlast van jullie gezinn, jullie zijn de enige die daar wat aan kunnen doen. He kan er natuurlijk schijt aan hebben en Vinden dat ze dan maar in een hutje op de hei moeten gaan wonen of je kunt oplossingen verzinnen voor dit probleem. Als dit opgelost kan worden door een deur dicht te doen en misschien de babykamer naar een andere plek te verplaatsen dan zullen ze dat vast wel waarderen.
     
    Annabel274, Moto, Nightingale en 27 anderen vinden dit leuk.
  7. Ik had denk ik wel mijn deur dicht gedaan.

    En over een paar dagen even het gesprek aangegaan over de irritaties wederzijds in een luchtig gesprek.
     
    11131618, Vergeten, Paardenbloem en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe zij zich gedragen is niet goed te praten maar ergens begrijp ik het ook wel weer een beetje. Ik zou er ook knettergek van worden als ik de hele dag huilende kinderen naast me zou hebben.
    Je hebt nu eenmaal te maken met andere mensen en ik vind het te makkelijk om te zeggen van ja maar kinderen huilen nu eenmaal. Wij hebben een hond en daarvan accepteer ik ook niet dat die loopt te blaffen in en om huis evenals dat ik het niet accepteer dat mijn kinderen lopen te gillen of te bekvechten wanneer we in de tuin zitten en we mensen tot last kunnen zijn.
    Je woont met een groot gezin in een woonwijk en dan heb je nu eenmaal met andere mensen te maken en daar mag je dan ook best rekening mee houden. Kleine moeite toch om even de deur dicht te doen?
    Niet iedereen hoeft mee te genieten van je gillende dreumes.
    Althans zo sta ik er in.
    Zegt in mijn ogen niks over opvoeden maar wel met elkaar rekening houden.
    En tja dat blowen wat ze doen is ook niet goed evenals een dronken schreeuwende buurman en het is raar dat ze de politie bellen voor een huilend kind maar mogelijk triggert het zo enorm dat ze er radeloos van worden.
    Probeer een gulden middenweg te vinden. Ik denk dat jij het ook niet fijn zou vinden als hun 15 jarige zoon iedere avond keiharde muziek draait of iedere avond aan het chillen is met een groep vrienden in de tuin en dat ze dan zeggen van ja dat hoort nu eenmaal bij het puberen ;)
     
    zara1983, merah, Madelie en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kan het ook omdraaien, waarom ga je niet met je grote gezin in een hutje op de hei wonen?
    Kunnen ze de hele dag gillen en janken en hoef je met niemand rekening te houden.
     
    Moto, Zeebra, zara1983 en 31 anderen vinden dit leuk.
  10. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Omdat ik "snap" dat kinderen geluid maken en dat je daar soms wat last van kan ondervinden...
    Wij zijn een gezin van 6, (4 Kids..) en geloof me die zijn alles behalve stil en rustig... Ik denk dat de buren ons soms echt wel horen.. ;) hoort erbij... Wil niet zeggen dat ze los moeten gaan met gillen, want expres wil ik zulke dingen gewoon niet hebben en zijn not done.. Maar huilen? Ja hoort erbij.. Hier huilen ze allemaal wel eens meerdere keren per dag, nouja huilen... Brullen vooral ook. Tja jammer voor de buren, kan er niets aan doen. Gewoon stukje acceptatie die je dan maar moet hebben.
     
    Paardenbloem en Gewooniemand vinden dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Even over dat blowen en drinken en politie bellen. Dat kan inderdaad allemaal zo zijn, maar dan nog vind ik het gewoon not done om hen dat voor de voeten te gooien. Als mensen je aanspreken vind ik niet dat dat blijkbaar het startsein is om hen met dingen om de oren te slaan die jij wel niet van hen vindt.
    Ik moet dan altijd denken aan de kleuterschool. Zo van; oké, jij zegt tegen mij dat ik dit en dit en dit doe en dus ga ik daarna even lekker over jou los. En uiteindelijk halen we de juf erbij want er begint er eentje te huilen.

    En ik zeg nu niet dat jij dit bedoelde hoor, maar jouw reactie riep dit bij mij op.
    Mijn hemel, ik zie al helemaal twee van die aso buren tegenover elkaar staan wat niet zou misstaan bij mr Frank Visser :roflmao:
     
    Riverdale87, chantalvl, Lorena86 en 12 anderen vinden dit leuk.
  12. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.534
    1.550
    113
    Ik vind de situatie ook een tikje ordinair overkomen.
    Mijn jongste huilt ook snel en veel.
    Als ze gaat huilen in de tuin... krijgt ze 1, max 2 waarschuwingen en dan gaat ze naar binnen en deur dicht.
    Ik vind niet dat iedereen daar last van hoeft te hebben.
    Zelf heb ik er bij anderen geen last van, maar ik kan me indenken dat anderen dat wel hebben en probeer hier zoveel mogelijk rekening mee te houden.
     
    Lorena86, zara1983, Leni88 en 11 anderen vinden dit leuk.
  13. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Jij beschrijft mensen die het moeilijk hebben. Zal vast voor een groot deel hun eigen schuld zijn, maar waarschijnlijk kunnen ze er op dit moment weinig bij hebben.

    En daar kun jij dan weer heel weinig aan doen.

    Maar ik zou voortaan wel je raam/deur even dicht doen als er langdurig gehuild wordt. Dat doen wij thuis ook, wel zo fijn voor de buren.

    En kijk even wat je aan geluid reductie op de kinderkamers kunt doen, dat kan ook al helpen.
     
    Maslov en Eppo82 vinden dit leuk.
  14. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Echt janken hier dan neem ik de kinderen mee naar binnen. Het is mooi weer en mijn buurt hoeft niet de overlast te ervaren als mijn middelste een meltdown heeft ( standaard dagelijkse kost)
    Zo ook mijn buurvrouw zij hebben 3 kleine Kids 3,2 en 9 maanden als het daar uit de hand loopt gaat ze ook even binnen pas op de plaats maken.
    Iedereen wil fijn buiten kunnen zijn en krijsen van kinderen is verschrikkelijk.
    Die van hun zijn soms ook in de avond in de weer met bedtijd, maar we hebben wederzijds begrip en houden gesprek open.
    En eerlijk ik snap jouw buren wel.
     
    Moto, zara1983, humptydumpty en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Je voedt je kinderen niet slecht op maar je kan wel rekening houden met elkaar.
    Dat jij meteen de deur open doet en zegt dacht het niet vind ik ook echt niet netjes!
    Ik had even bij ze aangebeld en gevraagd wat er aan de hand is.
    Dat ze “last” van je kinderen hebben dat kan ik me best wel voorstellen.
    Hier een meisje van bijna 2 die het op het gillen zet als ze eten ziet en het meteen wilt hebben.
    Helaas voor mij maar ook bij ons gaat de achterdeur dicht zodra er 1 er op het gillen zet.
    Als er overlast is kan daar bijna altijd over gepraat worden.
     
    zara1983, Cedi, humptydumpty en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Maar 4+ kinderen is nou niet precies de norm. Waarom moeten buren dat automatisch maar accepteren wanneer het overlast oplevert?
     
    Zeebra, zara1983, merah en 17 anderen vinden dit leuk.
  17. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Waarom moet jou omgeving maar accepteren dat JULLIE voor 4 kinderen gekozen hebben.
    Het zinnetje Tsja jammer voor de buren, kan er niets aan doen daar gaan mijn tenen krom van staan.
    Daar kun je wel wat aan doen of mee doen kwestie van willen.
     
    Madeliefke, Zeebra, zara1983 en 11 anderen vinden dit leuk.
  18. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Nouja bedoel meer op de manier van, ik ga niet op mijn tenen lopen omdat iemand "last" heeft van gehuil.. Soms hoort dat er nu eenmaal bij..

    Moeilijk uitleggen wat ik bedoel..
    Maar lees hier boven dat mensen kinderen naar binnen halen, ramen en deuren sluiten zodat de buren geen of min mogelijk last hebben van gehuil, ik vind.. Soms hoort dit erbij. Ik haal mijn kinderen hiervoor dus niet naar binnen..

    Maar goed, ieder z'n manier natuurlijk...zoals ik al zei soms moet je dingen accepteren.. Hier is 2 huizen verderop (huizen zijn zeeeeeeeer gehorig) een blaffende hond van 6 tot 12 snachts... Zeur ik ook niet over terwijl ik het zeer vervelend ervaar.. Maar het is zoals het is.. Dat beest is er nu eenmaal. Snap je?
     
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou het gesprek op een rustiger en minder warm moment even opnieuw aangaan.
    Vragen wanneer ze precies overlast ervaren en samen een oplossing zoeken.
    Ze hadden niet moeten beginnen over jullie opvoeding maar jullie moeten ook niet met modder gaan gooien.
    Jullie wonen naast elkaar dus zullen samen een oplossing moeten zoeken voor een fijn woongenot.
     
    Pinkie88, Ansel en Huismuisie vinden dit leuk.
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik heb ook wel begrip voor je buren eerlijk gezegd (even los gezien van hun eigen sores). Wij hebben ook buren die hun kind heerlijk laten krijsen buiten, of met de deuren open. Heel eerlijk denk ik dan ook weleens ‘lekkere opvoeding’ :| dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk, maar het strookt in ieder geval niet met mijn normen en waarden. En die van mij krijsen ook zeker weleens, binnen of meteen naar binnen, die van mij krijgen niet eens een waarschuwing meer, we lossen dat binnen op.

    Probeer open het gesprek aan te gaan, als alles even gezakt is. Als jullie op een rustige manier kunnen praten, komt er misschien wat meer wederzijds begrip. Want ik snap dat het voor jullie ook vervelend is om met hun ‘problemen’ om te moeten gaan.
     
    Madelie, Huismuisie en Iertje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina